اخبار داغ

دانش آموزانی که به جای درس خواندن سرویس بهداشتی می سازند! + تصویر

دانش آموزانی که به جای درس خواندن سرویس بهداشتی می سازند! + تصویر
کلاس 14 متری با 12 نفر دانش آموز مختلط و یک معلم ، آدرس مدرسه ای در روستای قره پالچوق در 40 کیلومتری بیجار است که از داشتن یک سرویس بهداشتی مناسب برای دانش آموزان محروم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی، عکسها را که دیدم ، دلم مانند سقفی که بر سر دانش آموزان لرزان است ، لرزید ، گویا تا این مدرسه قدیمی که 40 سالی از عمرش می گذرد سر بر زمین فرود نیاورد و سجده نکند، متولیان حاضر نیستند چاره ای بیندیشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی، , کُردتودی،,

 

,

کلاس 14 متری با 12 نفر دانش آموز مختلط و یک معلم ، آدرس مدرسه ای در روستای قره پالچوق در 40 کیلومتری بیجار است.

,

 

,

به گفته اولیاء دانش آموزان این مدرسه از داشتن کمترین امکانات اولیه مانند یک سرویس بهداشتی مناسب هم محروم هستند  لذا برای رفع نیازهای دانش آموزان یک چار دیواری تعبیه شده که غیر بهداشتی بود.

,

 

,

در چند روز گذشته با ورود معلم جدید به این مدرسه کار ساخت سرویس بهداشتی مدرسه با کمک اولیاء دانش آموزان شروع شده است.

,

 

,

برای ساخت این سرویس بهداشتی امیر حسین زودتر از اهالی پیشقدم شده و با کلنگی در دستان کوچکش به جان زمین افتاده اند تا به مسوولان بگویند اگر کمر همت ببندند می تواند برای رفع مشکلات این دانش آموزان قدم های بزرگ بردارند.

,

 

,

, ,

 

,

 

,

دانش آموزان این مدرسه روستایی هم دوست دارند مانند سایر دانش آموزان شهری به آنها توجه شود ، درست است تنها معلم این مدرسه به صورت جهادی کار می کند ، اما کاستی ها زیاد است و او هم مانند دانش آموزان از این کمبودها رنج می کشد.

,

 

,

با وضعیت سقف کلاس درس که در تصویر قابل مشاهده است جان آن 12 دانش آموز در خطر است و ممکن است با اولین بارش باران پاییزی این سقف بر دانش آموزان آوار شود و بعد از آن است که برخی مسوولان شروع به مرثیه سرایی می کنند که می خواستیم کار تعمیر را انجام دهیم اما نشد و خودشان خوب می دانند نوشدارو بعد از مرگ سهراب دیگر ارزشی ندارد.

,

 

,

کلاس درس روستای قره پالچوق یکی از 140 کلاس روستایی شهرستان بیجار است که با توجه به عمر طولانی آن و فرسودگی نیازمند تعمیر اساسی است که دانش آموزان با خیال راحت بتوانند در آن به تحصیل بپردازند.

,

 

,

یکی از اهالی این روستا در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، اظهار داشت: در چند سال گذشته سرویس بهداشتی مدرسه خراب بود و دانش آموزان بایستی به خانه هایشان می رفتند و از مسوولان انتظار داریم بیشتر به مدارس روستایی توجه داشته باشند.

, کُردتودی، , کُردتودی،,

 

,

, ,

 

,

 

,

مادر شهید قدرت الله کبودوند که مقداری از هزینه ساخت سرویس بهداشتی مدرسه روستای قره پالچوق را پرداخت کرده، بیان داشت: این دانش آموزان برای ادامه تحصیل احتیاج به امکانات دارند و بهتر است مسوولان توجه بیشتری به روستاها داشته باشند تا اهالی آن مجبور به مهاجرت نشوند.

,

 

,

این روستا علاوه بر کمبود امکانات مدرسه مشکلاتی دارد که نیازمند توجه بیشتر مسوولان برای جلوگیری از مهاجرت مردم به شهر است.

,

 

,

, ,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه