اخبار داغ

فرمانده انتظامی خلیل آباد:

کاهش جرائم یکی از مؤلفه‌های اصلی حفظ امنیت است

کاهش جرائم یکی از مؤلفه‌های اصلی حفظ امنیت است
فرمانده انتظامی خلیل آباد با بیان اینکه بیش از 35 عنوان برنامه به مناسبت هفته ناجا در خلیل آباد برگزار می شود، گفت: یکی از مؤلفه‌های اصلی حفظ امنیت در سطح جامعه، کاهش جرائم است و امروزه پلیس به جای اقدامات سلبی به دنبال اقدامات اجتماع محور، گفتگو و تعامل با مردم است تا امنیت به واسط حضور مردم تأمین شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ولی الله غلامی، فرمانده انتظامی شهرستان خلیل آباد در گفت و گو با خبرنگار صبح توس، ضمن گرامیداشت هفته ناجا اظهار داشت: هفته نیروی انتظامی در سال جاری از امروز ۱۱ مهرماه شروع و تا چهارشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه شعار محور هفته ناجا در سال جاری "پلیس هوشمند، امین مردم" است، خاطرنشان کرد: بیش از 35 عنوان برنامه در طول این هفته نظیر دیدار با امام جمعه، غبار روبی مزار شهدا، تجلیل از خانواده های قرآنی، شرکت کارکنان در نماز جمعه، برپایی نمایشگاه مبارزه با مواد مخدر، همایش پیاده روی کارکنان و... برنامه ریزی شده که اجرا خواهد شد.

,

فرمانده انتظامی خلیل آباد با تأکید بر اینکه کارکنان نیروی انتظامی در جهت تأمین و حفظ امنیت و حفظ دستاوردهای نظام جمهوری از جان خود دریغ نخواهند داشت، تصریح کرد: یکی از مؤلفه‌های اصلی حفظ امنیت در سطح جامعه، کاهش جرائم است.

,

وی ادامه داد: متأسفانه در سال های اخیر به دلیل تحولاتی که در حوزه اقتصادی، معیشتی و فضای حقیقی و مجازی رخ داده است، شکل بروز جرائم تغییر کرده و این موارد زمینه ساز خیلی از جرائم می شود و اگر پلیس سنتی داشته باشیم عقب خواهیم ماند.

,

غلامی با اشاره به اینکه پلیس باید به موقع اتفاقات جامعه را پیش از وقوع برآورد کند و بر اساس آن در جهت پیشگیری از وقوع جرائم برنامه ریزی داشته باشد، اذعان کرد: پلیس باید هوشمندترین افراد در سطح جامعه باشند و به همین منظور امروزه روش گزینش ها تا حدودی تغییر کرده و در گزینش ها به دنبال افراد نخبه در هر زمینه ای هستیم.

,

وی با بیان اینکه در گذشته رویکرد نیروهای نظامی و انتظامی این بود که تعهد داشتند تنها امنیت حکومت های استبدادی را فراهم کنند و به امنیت مردم توجهی نداشتند، عنوان کرد: بعد از انقلاب رویکرد پلیس، یک رویکرد اجتماع محور است و تلاش خود را برای تأمین امنیت مردم به کار می برد.

,

فرمانده انتظامی خلیل آباد با تأکید بر اینکه امروزه پلیس به جای اقدامات سلبی به دنبال اقدامات اجتماع محور، گفتگو و تعامل با مردم است تا امنیت به واسط حضور مردم ایجاد شود، تشریح کرد: پلیس این اعتقاد را دارد که با استفاده از قوه قهریه و چوب و سلاح نمی تواند امنیت را ایجاد کند بلکه باید با همکاری مردم امینت فراهم و حفظ شود.

,

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی چالش های فراوانی در مسیر پلیس ایجاد کرده است و همکاران در ناجا با هوشمندی و اقتدار در برابر چالش های موجود اقدامات خود را انجام می دهند، بیان کرد: افتخار می کنیم که در این لباس و سرباز ولایت هستیم و سعی در ایجاد امنیت به عنوان یکی از مؤلفه‌های مهم در زندگی جامعه داریم.

,

غلامی در پایان تأکید کرد: اگر امنیت نباشد هیچ یک از فعالیت های اجتماعی، سیاسی، کشاورزی، اقتصادی، مذهبی و ... امکان پذیر نخواهد بود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه