اخبار داغ

کارشناس مسائل منطقه مطرح کرد؛

گردهمایی عظیم اربعین؛ تقویت‌کننده محور مقاومت/ فتنه آمریکایی ـ وهابی در عراق به دنبال ناکارآمد جلوه دادن دولت عادل عبدالمهدی

گردهمایی عظیم اربعین؛ تقویت‌کننده محور مقاومت/ فتنه آمریکایی ـ وهابی در عراق به دنبال ناکارآمد جلوه دادن دولت عادل عبدالمهدی
یک تحلیلگر مسائل منطقه گفت: تظاهرات اخیر عراق یک فتنه سازمان یافته آمریکایی، صهیونیستی و وهابی است که هدف آن ناکارآمد جلوه دادن و ساقط کردن دولت وقت عراق است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن هانی زاده تحلیلگر مسائل منطقه در گفتگو با خبرنگار راه آرمان اظهار داشت: تظاهرات اخیر در عراق برآیند توافق سه رژیم شرور جهانی و منطقه ای آمریکا، اسرائیل و عربستان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی افزود: از آنجایی که مراسم اربعین حسینی همه ساله با شکوه بیشتری نسبت به سال قبل برگزار می شود بنابراین این سه رژیم مدت هاست که این حرکت پرشور انسانی را رصد می کنند و در صدد کمرنگ کردن آن هستند.

,

هانی زاده عنوان کرد: نگرانی عربستان، آمریکا و رژیم صهیونیستی این است که این پدیده انسانی بزرگ به تقویت محور مقاومت منجر شود و منافع مشترک آن ها مورد تهدید قرار گیرد.

,

این کارشناس مسائل منطقه ابراز داشت: از سوی دیگر موضع گیری دولت عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق در برابر ایران و مقاومت در برابر آمریکا برای کاهش روابط با تهران، آمریکا را مصمم برای براندازی دولت وقت عراق کرده است.

,

وی یادآور شد: به دنبال این اهداف در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی از مدت ها پیش آمریکا برنامه ریزی هایی برای جلوگیری از برپایی مراسم اربعین حسینی طرح ریزی کرده است.

,

هانی زاده ادامه داد: آمریکا توسط عوامل داخلی خود یعنی حزب منحله بعث، از شیعیان داعی که به شیعیان سفارتخانه معروف هستند برای سازماندهی جوانان عراقی با هدف مبارزه با فساد و رانت خواری همچنین طرح مطالبات مشروع برای حضور در خیابان ها و تظاهرات استفاده کرده است.

,

حزب بعث و شیعیان لائیک عامل به خشونت کشیدن اعتراضات عراق

, حزب بعث و شیعیان لائیک عامل به خشونت کشیدن اعتراضات عراق ,

این تحلیلگر مسائل منطقه مطرح کرد: پشت پرده این حوادث عوامل مشکوک حزب بعث و شیعیان لائیک قرار دارند در نتیجه برخی از مطالبات مشروع را منحرف کرده و در نهایت سبب به خشونت کشاندن این تظاهرات شدند تا دولت عادل عبدالمهدی را ناکارآمد نشان دهند.

,

وی افزود: بنابراین این تظاهرات یک فتنه سازمان یافته آمریکایی، صهیونیستی و وهابی است که هدف آن ناکارآمد جلوه دادن و ساقط کردن دولت وقت عراق است لازم به ذکر است اگر این فتنه به پایان نرسد امکان دارد تا اربعین حسینی به طول انجامد و این مراسم پرشور را تحت تاثیر قرار دهد.

,

هانی زاده با اشاره به نقش سفارتخانه های آمریکا و انگلیس در هدایت این اعتراضات به خبرنگار ما گفت: از آنجایی که طرح مطالبات یک ملت مشروع است، اما در جریان این اعتراضات سردادن شعارهای انحرافی، توهین به مرجعیت و متهم ساختن ایران به مداخله گری، انحراف در بیان مطالبات ایجاد کرد.

,

این کارشناس مسائل منطقه بیان داشت: موضع گیری رسانه های غربی و عربی در بزرگنمایی این اختشاشات و صدور بیانیه هایی در محکومیت دولت عراق نشان می دهد که استکبار جهانی در پشت پرده این حوادث قرار دارند.

,

وی با بیان نقش آفرینی عربستان سعودی در جهت دهی به این اعتراضات، تصریح کرد: عربستان با تامین منابع مالی مورد نیاز این اختشاشات سعی در ناکارآمد نشان دادن دولت عادل عبدالمهدی و در نهایت سقوط آن دارد.

,

هانی زاده در پایان تاکید کرد: دست های پشت پرده عربستان در بحران های عراق اکنون آشکار شده است و نقش آفرینی این رژیم ظالم به همراه استکبار جهانی در وقوع حوادث عراق بر همگان مشهود است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه