اخبار داغ

فرمانده هنگ مرزی درگز؛

مرزنشین و مرزبان حافظان مرز هستند/ چرای غیرقانونی احشام و قاچاق مواد مخدر اصلی‌ترین تهدیدات مرز درگز

مرزنشین و مرزبان حافظان مرز هستند/ چرای غیرقانونی احشام و قاچاق مواد مخدر اصلی‌ترین تهدیدات مرز درگز
فرمانده هنگ مرزی درگز گفت: اگر ناامنی در سطح جامعه اتفاق بیفتد منشا اصلی آن مرزهاست؛ بنابراین در تلاش هستیم تا با حفظ مرزها، مشکلات و ناامنی های داخل را از بین برده و برای مردم زندگی پر از آرامش و بدون دغدغه ای رقم بزنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ مرزدار فرج قنبری در گفتگو با صبح توس؛ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه نظم و امنیت اظهار کرد: امروز همه ما امنیت و آرامش کشور خود را که در میان شعله های آتش جنگ و ناامنی کشورهای منطقه قرار دارد مدیون خون شهدا هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: نیروی انتظامی به عنوان پیش قراول سایر نیروهای مسلح، وظیفه تامین نظم و امنیت مرزهای دولت جمهوری اسلامی ایران، روستاها، شهرها و اجتماعات مردمی را به عهده دارد، بنابراین این تشکیلات هر چقدر در ذهن مردم خوب و توانمند ارزیابی شود احساس امنیت و آرامش مردم بیشتر خواهد شد.

,

فرمانده هنگ مرزی درگز با اشاره به وظایف مختلف نیروی انتظامی عنوان کرد: تامین امنیت مرزها بخشی از وظایف نیروی انتظامی است که توسط سربازان و مرزبانان این کشور انجام می شود؛ هنگ مرزی درگز یک نیروی توانمند با واکنش سریع و در عین حال قانون گرا، مردم محور و ولایت مدار است که با کلیه امکانات و تجهیزات به استیفای حقوق دولت و مرزنشینان و اجرای پروتکل های مرزی می پردازد.

,

قنبری تشریح کرد: هنگ مرزی درگز با بیش از 300 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارای یک جغرافیای بسیار سخت و طاقت فرسایی است که حوزه سرزمینی آن در سه حوزه فرمانداری شهرستانهای کلات و درگز و قوچان تعریف می شود.

,

وی ابراز کرد: مرزبانان این مرز و بوم همیشه با مشکلات زیادی در مرز مواجه هستند اما همواره با عشق به ولایت و توکل بر خدا تمام سختی ها را به جان خریده و این سختی ها را بر خود هموار می کنند.

,

فرمانده هنگ مرزی درگز تصریح کرد: ما معتقدیم اگر ناامنی در سطح جامعه اتفاق بیفتد منشا اصلی آن مرزهاست؛ بنابراین در تلاش هستیم تا با حفظ مرزها، مشکلات و ناامنی های داخل را از بین برده و برای مردم زندگی پر از آرامش و بدون دغدغه ای رقم بزنیم.

,

قنبری مرزنشینان را مرزبانان اصلی دانست و تاکید کرد: مرزنشین و مرزبان هیچگاه از یکدیگر جدا نیستند و تکمیل کننده نظم و امنیت در مرزها خواهند بود؛ مرزنشینان همیشه پشتیبان واقعی مرزبانان بوده و آنها را در این راه سخت به خوبی کمک و یاری می کنند.

,

وی عنوان کرد: بخش ویژه و استثنایی ماموریت مرزبانی، دیپلماسی مرزی است که مرزبان با دریافت استوارنامه از وزارت امور خارجه به عنوان مسئول دیپلماسی مرز منصوب می شود؛ مرزبان تنها مسئولی است که می تواند به صورت مستقیم با همتای خود در آن سوی مرز وارد مذاکره شده و در جهت حل و فصل مسائل و اختلافات مرزی، مسائل گمرکی و کنسولی و مسائل ترانزیتی تشکیل جلسه داده و به بررسی مشکلات بپردازد.

,

فرمانده هنگ مرزی درگز با اشاره به آمار کشفیات در حوزه سرزمینی خود تبیین کرد: کشف 4 قبضه سلاح، 4 کیلوگرم مواد مخدر، 2هزار قرص ترامادول، مهار 13 هزار راس احشام، دستگیری 34 نفر عابر غیر مجاز، 26 لیتر مشروبات الکلی و دستگیری7 نفر شکارچی غیر مجاز بخشی از اقدامات هنگ مرزی درگز است.

,

قنبری گفت: متاسفانه در مرز آسیب ها و تهدیداتی هم وجود دارد که از جمله مهمترین آنها می توان به عبور غیرمجاز چوپانان برای چرای احشام و مساله قاچاق مواد مخدر و قرص ترامادول اشاره کرد؛ این افراد معمولا در کمین مرزبانان آن سوی مرز گرفتار شده و علاوه بر فاش کردن بسیاری از اطلاعات محرمانه کشور به زندانهای طولانی مدت و بدون بخشش از سوی دستگاه قضایی کشور مقابل محکوم می شوند.

,

 وی در پایان ضمن تاکید مجدد بر رعایت قوانین مرزی و اعلام هشدار در خصوص قوانین سختگیرانه کشور مقابل خاطرنشان کرد: همه مردم و مسئولین باید دست به دست یکدیگر داده و با توجیه افراد و همنوعان خود، این قبیل مشکلات را به حداقل برسانند، حمایت مردم باعث قوت قلب و دلگرمی مرزداران خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه