اخبار داغ

رئیس فراکسیون اصناف مجلس:

نرخ غیر واقعی کالاها در سامانه ۱۲۴ ناشی از عدم نظارت دولت بر بازار است/ شفافیت و ثبات بازار از وظایف دولت است

نرخ غیر واقعی کالاها در سامانه ۱۲۴ ناشی از عدم نظارت دولت بر بازار است/ شفافیت و ثبات بازار از وظایف دولت است
رئیس فراکسیون اصناف مجلس گفت: متاسفانه هیچ گونه نظارتی بر بازار وجود ندارد و این یک ضعف بزرگ است که باید مورد توجه قرار گیرد چرا که شفافیت و ثبات در بازار از وظایف دولت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ در چند ماه گذشته سامانه اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات ۱۲۴ که با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به بهره‌برداری رسید، قرار بود با رصد روزانه قیمت ۱۰۰ قلم کالای اساسی و مورد نیاز مردم، اقدام به اطلاع‌رسانی قیمت حداقل و حداکثری این اقلام کند اما با انتشار گزارش مرکز آمار از قیمت خوراکی‌ها، مشخص شد که این سامانه نرخ‌های غیرواقعی اعلام می‌کند و قیمت های اعلام شده کمتر از قیمت واقعی بازار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

شهباز حسن پور در گفت و گو با خبرنگار ما در واکنش به این مسئله اظهار کرد: سامانه اطلاع رسانی با هدف جلوگیری از گران‌فروشی راه اندازی شد ولی متاسفانه قیمت این کالاها با قیمت بازار تفاوت چشم گیری دارد.

,

رئیس فراکسیون اصناف مجلس افزود: اینکه دولت قیمت کالا را اعلام کند و بگوید این کارها باید انجام شود و هیچ گونه نظارتی نداشته باشد به هیچ عنوان قابل قبول نیست چرا که مردم از بی عدالتی ها در رنج هستند و برای پایان دادن به این وضعیت باید چاره ای اندیشیده شود.

,

حسن پور تصریح کرد: تیم اقتصادی دولت باید براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در راستای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سامانه ای را طراحی کنند که کالا از مبدا خریداری شده تا مقصد آن که به دست مصرف کننده می رسد رصد شود.

,

وی خاطر نشان کرد: امروز هنوز شاهد این وضعیت در مجموعه دولت نیستیم و متاسفانه هیچ گونه نظارتی بر بازار وجود ندارد و این یک ضعف بزرگ است که باید مورد توجه قرار گیرد چرا که شفافیت و ثبات در بازار از وظایف دولت است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه