اخبار داغ

گران‌فروشی گسترده در لباس فرم مدارس اصفهان و نظارت ضعیف آموزش و پرورش

گران‌فروشی گسترده در لباس فرم مدارس اصفهان و نظارت ضعیف آموزش و پرورش
دبیر اصناف و اماکن ستاد امر به معروف و نهی از منکر از گران فروشی در لباس فرم مدارس سخن گفت که بسیاری از خانواده از آن بی اطلاع هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام حمزه حاج‌حیدری در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: چند سالی است که کمیته ای متشکل از صنعت و معدن، اتحادیه پوشاک، ارشاد، ستاد امر به معروف، آموزش پرورش و دیگر نهادها برای لباس فرم مدارس تشکیل می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

دبیر اصناف و اماکن ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان تصریح کرد: در سال گذشته تولیدی ها ظرفیت سنجی شدند و تولیدی های مجوز دار و زیر زمینی از هم تفکیک شدند و قیمت ها پایین تر و به واقعیت نزدیک تر بود؛ سامانه ای هم در آموزش و پرورش طراحی شده بود که قرار بود اشکالات آن بر طرف شود.

,

وی افزود: امسال بدون هماهنگی و یا با هماهنگی ضعیف با اتحادیه ها و اداره صنعت و معدن، لیست یک سری تولید کنندگان را از اتحادیه گرفتند و وارد سامانه کردند و مدیران مدارس با این تولید کنندگان قرار داد نوشتند.

,

حاج حیدری در ادامه عنوان کرد: در سال گذشته در سامانه فرمی وجود داشت که تولید کننده باید به اتحادیه می رفت، قیمت و نوع پارچه و … را می داد که اتحادیه یک آنالیز قیمت انجام بدهد و قیمت تأیید شده را به مدیر مدرسه می داد؛ امّا امثال این قسمت حذف شده بود.

,

دبیر اصناف و اماکن ستاد امر به معروف و نهی از منکر اذعان کرد: امسال هر تولید کننده ای با هر قیمتی و هر جنسی که خودش می خواست لباس فرم را تولید کرد.

,

وی افزود: برخی مدارس با این تولیدکنندگان قرار داد بستند، مدیر و کادر مدرسه و نمایندگان اولیاء دانش آموزان هم برای قرارداد به تولیدی ها مراجعه کردند.

,

حاج حیدری گفت: این افراد که نمایندگان 200 تا 300 دانش آموز بودند کارشناسی نکردند که این قرارداد به نفع اولیاء دانش آموزان است و یا این‎گونه نیست.

,

وی افزود: در این بین انحصاری هم شکل گرفت، یکی از تولیدکنندگان صنعتی که زیر نظر صنعت و معدن بود با 65 تا 70 مدرسه و یکی دیگر با 180 مدرسه قرار داد بست.

,

حاج حیدری در ادامه افزود: با توجه به 500 مدرسه ای که در داخل سامانه ثبت شده نزدیک به 250 مدرسه با این دو تولید کننده قرار داد بستند.

,

دبیر اصناف و اماکن ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با اشاره به این اصل که هر چه میزان تولید بالاتر می رود باید قیمت هم باید کاهش پیدا کند، خاطرنشان کرد: متأسفانه این دو تولید کننده که بیشترین مدراس را در اختیار دارند، بیشترین شاکی را هم نسبت به قیمت دارند.

,

وی در ادامه افزود: قیمت ها از 10 تا 170 هزار تومان برای لباس فرم مدارس اختلاف دارد و گران فروشی شده است.

,

حمزه حاج حیدری بیان کرد: ستاد امر به معروف و نهی منکر بررسی کرد و تذکراتی به اداره آموزش پرورش و صنعت و معدن داد، جلسه ای در آموزش پرورش برگزار شد و التیماتومی به آموزش پرورش و صنعت و معدن داده شد که جنس ها  این دو تولید کننده آنالیز و کارشناسی کنند که اگر گران فروشی شده مبالغ به خانواده ها باز گردد.

,

حاج حیدری عنوان کرد: تشدد آراء بین کارمندان آموزش پرورش شکل گرفته که آن ها انسجام اولیه را برای این‎که کدام قسمت از آموزش پرورش تصدی این کار را بر عهده بگیرد داشتند و صنعت و معدن و تعزیرات حکومتی به عنوان متولی نظارتی علی رغم شکایت خیلی زیاد در رابطه با لباس فرم مدارس این را در اولویت خود قرار نداد و باعث سیل شکایت از ادارات مردمی شد.

,

دبیر اصناف و اماکن ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان اذعان کرد: قرار شد تا پایان مهر ماه لباس فرم های مدارس توسط کارشناسان مربوطه صنعت و معدن مورد آنالیز قرار بگیرد و اضافه قیمت ها مشخص شود و آن هایی که گران فروشی کردند به تعزیرات حکومتی معرفی شوند.

,

وی افزود: احیاناً اگر مدیران مدارس با تولید کنندگان توافقاتی بسته باشند و قیمتی را به عناوین مختلفی مانند حق مدیریت و …گرفته باشند مشخص شود و آموزش و پرورش آن ها را به قسمت تخلفات خود معرفی کند.

,

حاج حیدری خاطرنشان کرد: در بازرسی هایی که داشتیم برخی مدیران مدارس مبالغی را از تولید کنندگان برای لباس فرم مدارس گرفتند که در خوشبینانه ترین حالت این مبالغ را برای مستضعفان و یا خود مدرسه گرفته باشد؛ اما اینکه برای 200 تا 300 ولی دانش آموزان تصمیم بگیرند و این مبالغ اخذ بشود صحیح نیست.

,

دبیر اصناف و اماکن ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان در رابطه مدل‎های این لباس ها هم گفت: در برخی موارد مدل های که به سامانه معرفی شده تولید نشده و یا مدل هایی که آموزش و پرورش نظارت نکرده تولید شده است.

,

وی افزود: مواردی که باید لباس های فرم مدارس از لحاظ پارچه، دوخت و متناسب با عفاف و حجاب باشد به آموزش و پرورش و صنعت و معدن ابلاغ شده است و آن ها هم به تولید کنندگان ابلاغ کردند اما نظارت آموزش و پرورش ضعیف بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه