اخبار داغ

افتتاح مرکز فرماندهی پدافند هوایی خلیج فارس

افتتاح مرکز فرماندهی پدافند هوایی خلیج فارس
مرکز فرماندهی عملیات پدافند هوایی خلیج فارس با حضور امیر سرلشکر موسوی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) آغاز به کار کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش و فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) با حضور در استان بوشهر از یگان‌های پدافند هوایی ارتش و سپاه مستقر در عسلویه و جزیره خارگ بازدید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
با حضور و دستور فرمانده قرارگاه پدافند هوایی کشور، «مرکز فرماندهی عملیات پدافند هوایی خلیج فارس» آغاز به کار کرد.
,
 
,
این مرکز متکی بر آخرین فن‌آوری روز، با قابلیت کنترل منطقه ی وسیع و هدایت مستقیم یگان‌های پدافندی و هوایی ارتش و سپاه مستقر در سواحل جنوب کشور ایجاد شده است.
,
 
,
در این مرکز، کارکنان جوان و متخصص پدافندی کشور با در اختیار داشتن به‌روزترین تجهیزات بومی، تمامی تحرکات و آمدوشدهای هوایی در آسمان خلیج فارس را با دقت و ریزبینی رصد، پایش و کنترل می‌کنند.
,
 
,
امیر سرلشکر موسوی همچنین از نقاط جدید استقرار سامانه‌های پدافندی ایرانی در نوار ساحلی خلیج فارس بازدید و با کارکنان این سامانه‌ها دیدار و گفتگو کرد.
,
 
,
بازدید از سامانه‌های راداری و پدافندی ارتش و سپاه شامل سامانه‌های «مطلع»، «طبس»، «تور ام‌یک»، «تلاش»، «مرصاد» و «کیهان» مستقر در عسلویه و خارگ، از برنامه‌های فرمانده قرارگاه پدافند هوایی کشور در این مناطق بود.
,
 
,
همچنین کارکنان پدافند هوایی ارتش و سپاه مستقر در ارتفاعات مشرف به بندر سیراف در قالب نیروهای شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور در حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی به بازنمایی عملیات جنگی موسوم به بازی جنگ پرداختند و در آن بصورت تمرینی ضمن کمک به هواپیمای سانحه دیده به مقابله با هواپیمای متجاوز دشمن نیز پرداختند.
,
 
,
امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش و فرمانده قرارگاه پدافند هوایی کشور با حضور در «اسکله تی» جزیره خارگ بر عرشه یکی از نفتکش‌هایی که در حال بارگیری نفت از این اسکله بود حاضر شد و در دیدار با کارکنان این نفتکش با بیان اینکه بدون هیچ تعارف شما را رزمندگان خط مقدم جنگ اقتصادی می‌دانیم گفت: همکاری و تفاهم بالایی میان ارتش جمهوری اسلامی ایران و صنعت نفت وجود داشته و دارد که پیشینه آن به دوران دفاع مقدس بازمی‌گردد.
,
 
,
وی با تأکید بر اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران در این چهل سال، از دوران دفاع مقدس تا کنون، امنیت هزاران نفتکش را تأمین کرده است افزود: کارکنان ارتش و صنعت نفت همواره پیش¬مرگ ملت و کشور بوده‌اند تا شریان حیاتی مملکت در جریان باشد.
,
 
,
فرمانده کل ارتش تصریح کرد: ما اراده کرده‌ایم از روزی که الله اکبر را در کشور فریاد زدیم، امنیت منطقه را هم خودمان تأمین کنیم و از ناامن‌سازی و تنش‌آفرینی بیگانگان جلوگیری کنیم. امروز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران مقتدرتر و پرافتخارتر از همیشه در جای¬جای کشور برافراشته است.
,
 
,
سرلشکر موسوی با اشاره به اینکه این اقتدار حاصل تلاش‌های ایثارگرانه و همراه با دانش، مهارت، روحیه فداکارانه و انضباط است اضافه کرد: همان‌گونه که در دفاع مقدس هشت‌ساله دست به دست هم دادیم و موفق شدیم دشمن را بیرون برانیم، امروز هم در برابر هرگونه توطئه و تهدید ایستاده‌ایم و به حول و قوه الهی و با مقاومت فعال در جنگ اقتصادی هم پیروز خواهیم شد؛ این وعده خداوند است.
,
 
,
فرمانده کل ارتش و فرمانده قرارگاه پدافند هوایی کشور با تأکید بر اینکه ما قصد تعدی و تجاوز به هیچ کشوری نداریم اذعان داشت: آرزوی ما امنیت و ایمنی برای تمامی کشورهای منطقه و ملت های مسلمان است و می خواهیم همه در صلح، آرامش و رفاه زندگی کنند.
,
 
,
وی گفت: ما در هیچ شرایطی در برابر زورگویان از حقوق خودمان سر سوزنی کوتاه نمی آییم و تردیدی نداریم که پیروز خواهیم شد و آن روز دور نیست.
,
 
,
سید محمدجواد موسوی رئیس پایانه نفتی خارگ نیز خطاب به فرمانده کل ارتش گفت: حضور شما در بزرگترین پایانه صادرات نفت کشور مایه دلگرمی و قوت قلب و روحیه ما شد. ما هم در کنار شما برادران ارتشی و سپاهی، نه تنها جنگ را بلکه مرگ را به بازی می‌گیریم و وعده می¬دهیم که تا آخر ایستاده‌ایم.
,
 
,
در طول این بازدیدها، امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش و فرمانده قرارگاه پدافند هوایی کشور را همراهی کرد.
,
 
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه