اخبار داغ

دبیرکل سازمان ملل خواستار خویشتنداری طرف‌ها در شمال شرقی سوریه شد

دبیرکل سازمان ملل خواستار خویشتنداری طرف‌ها در شمال شرقی سوریه شد
دبیرکل سازمان ملل متحد از ترکیه و نیروهای کُرد متحد آمریکا در شمال شرقی سوریه خواست که از خود خویشتنداری نشان دهند و امنیت غیرنظامیان را تضمین کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رویترز، «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد روز دوشنبه به نقل از وی خواستار خویشتنداری ترکیه و نیروهای کُرد متحد آمریکا در شمال شرقی سوریه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در یک نشست خبری اعلام کرد: «از نظر دبیرکل سازمان ملل متحد، بسیار مهم است که همه طرف‌ها حداکثر خویشتنداری را در این شرایط از خود نشان دهند. دبیرکل همچنین تأکید دارد که تحت هر شرایطی از غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی محافظت شود و حمله‌ای به آنها صورت نگیرد. همچنین دسترسی ایمن نهادهای بشردوستانه به غیرنظامیان نیز باید تضمین شود.»

,

ارتش ترکیه در حال حاضر با چراغ سبز آمریکا -که خارج کردن نیروهای خود از شمال شرقی سوریه را آغاز کرده- نیروهای و ادوات نظامی خود را در مرز مشترک با سوریه مستقر کرده و آماده است تا حمله به مواضع شبه‌نظامیان کُرد متحد آمریکا در شمال شرقی سوریه را آغاز کند.

,

در حالی که کاخ سفید با بیانیه روز گذشته خود عملاً به ترکیه برای اقدام نظامی در شمال شرقی سوریه چراغ سبز نشان داده، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا امروز دوشنبه در پیامی توئیتری تهدید کرد که اگر ترکیه از منطقه ممنوعه تجاوز کند، اقتصادش نابود خواهد شد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه