اخبار داغ

وقتی ناظران خوابند!

تاخت‌وتاز قیمت مسکن در سرخس/ لزوم «نرخ‌گذاری منطقه‌ای» برای ثبات بازار مسکن

تاخت‌وتاز قیمت مسکن در سرخس/ لزوم «نرخ‌گذاری منطقه‌ای» برای ثبات بازار مسکن
قیمت مسکن در سرخس با توجه به عدم نظارت بر معاملات مسکن همچنان در حال تاخت‌وتاز است و راهکار پیشنهادی کارشناسان این حوزه برای ثبات این بازار نرخ‌گذاری کارشناسی شده منطقه‌ای است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، به غیر از عواملی که در سطح ملی بر بازار مسکن تأثیرگذار است، موضوعاتی همچون عدم نظارت بر بازار مسکن، قیمت‌گذاری غیر کارشناسی از سوی مالکان و نه کارشناسان و مشاوران املاک، مسئله تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به آزاد تجاری و صنعتی و عدم تفکیک قطعات 250 متری موجب شده تا شاهد افزایش قیمت بی‌حساب‌وکتاب مسکن در سرخس باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

برای بررسی بیشتر آخرین وضعیت بازار مسکن در سرخس با سه نفر از مشاوران املاک باتجربه و باسابقه این شهر به گفتگو نشستیم.

,

مهدی بهلولی، یکی از مشاوران املاک سرخس در گفتگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه هر بازاری نیازمند دو مقوله عرضه و تقاضا است، اظهار کرد: عاملی چون «گرانی» در بازار بر حوزه مسکن و زمین نیز اثر گذاشته و در کنار گران شدن کالاهای دیگر قیمت مسکن نیز افزایش یافته است.

,

این مشاور املاک می‌گوید: با طرح موضوع تصویب منطقه آزاد تجاری و صنعتی سرخس تمایل برای فروش زمین و مسکن در سرخس افزایش یافته اما با توجه به نرخ‌گذاری‌های غیر کارشناسی، خریداری وجود ندارد.

,

نرخ‌گذاری مسکن در سرخس غیر کارشناسی است

, نرخ‌گذاری مسکن در سرخس غیر کارشناسی است,

بهلولی افزود: نرخ‌گذاری مسکن در سرخس کارشناسی شده نیست و هر بنگاه معاملات مسکن یک قیمت‌گذاری دارد.

,

وی هزینه‌های بالای پروانه ساخت و مهندسان ناظر و گرانی مصالح نسبت به سال گذشته را از عوامل تأثیرگذار بر افزایش قیمت مسکن در این شهر عنوان کرد و بیان داشت: نرخ‌گذاری مسکن باید منطقه‌ای و قیمت‌ها کارشناسی شده باشد؛ ضمن اینکه اگر موضوع «پلاک ثبتی» راه بیفتد و این مشکل میان آستان قدس و اداره ثبت اسناد و املاک رفع شود، شاهد فعال شدن عرضه و تقاضا در بازار مسکن سرخس خواهیم بود.

,

این مشاور املاک می‌افزاید: یکی دیگر از عوامل افزایش مسکن در سرخس عدم تفکیک زمین‌های 250 متری است که در سابق از سوی شهرداری انجام می‌شد؛ این عدم تفکیک‌ها باعث شده تا قیمت نیم قطعه‌ها امروز از قیمت واقعی‌اش بالاتر باشد.

,

بازار مسکن در سرخس راکد است

, بازار مسکن در سرخس راکد است,

توکلی از دیگر مشاوران املاک سرخس نیز معتقد است که قیمت مسکن در این شهر کارشناسی شده نیست و قیمت‌گذاری نه از سوی کارشناسان این حوزه بلکه از سوی خود مالکان صورت می‌گیرد.

,

وی با اشاره به اینکه بخش قابل‌توجهی از افزایش قیمت مسکن در سرخس مربوط به عدم تفکیک است، می‌افزاید: اگر تفکیک‌ها دوباره آغاز شود، بازار مسکن در این شهر رونق می‌گیرد.

,

این مشاور املاک تصریح کرد: اختلاف زمین به دلیل همین عدم تفکیک در مناطقی به 20 میلیون تومان می‌رسد.

,

توکلی اظهار داشت: قیمت زمین و مسکن در سرخس افزایش یافته اما بازار مسکن راکد است؛ ضمن اینکه افزایش قیمت مصالح و عدم تفکیک قطعات هم بر گرانی مسکن اثرگذار بوده است.

,

لزوم «نرخ‌گذاری منطقه‌ای» برای ثبات بازار مسکن در سرخس

, لزوم «نرخ‌گذاری منطقه‌ای» برای ثبات بازار مسکن در سرخس,

علیرضا زکنی از مشاوران املاک باسابقه سرخس و رئیس سابق اتحادیه مشاوران املاک این شهر معتقد است که باید برای ثبات بازار مسکن در سرخس همچون گذشته «نرخ‌گذاری منطقه‌ای» با نظر کارشناسان این حوزه صورت گیرد.

,

وی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های ناظر و مسئول با انتخاب چند کارشناس باسابقه و باتجربه از میان مشاوران املاک می‌توانند بازار مسکن را در سرخس مدیریت کنند، می‌گوید: باید مثل گذشته جلسات کارشناسی بین دستگاه‌های ناظر و مسئول و مشاوران املاک برای مدیریت بر بازار مسکن تشکیل شود و این در حالی است که این جلسات تعطیل شده و شاهد یک بی‌قانونی در بازار مسکن هستیم.

,

این مشاور املاک می‌افزاید: متأسفانه نظارت بر ساخت‌وسازها هم کاهش یافته و شهرداری باید بر پایان کار نظارت بیشتری داشته باشد؛ ضمن اینکه بسازوبفروش‌ها هم بر روی افزایش قیمت مسکن در این شهر اثرگذار هستند.

,

زکنی با اشاره به افزایش 100 درصدی زمین در شهر سرخس تصریح کرد: زمینی که قبل از عید 50 میلیون تومان بوده اکنون به قیمت 110 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

,

قیمت مسکن در سرخس واقعی نیست

, قیمت مسکن در سرخس واقعی نیست,

وی به نرخ‌گذاری غیر کارشناسی شده مسکن از سوی مالکان اشاره و اظهار داشت: قیمت مسکن در سرخس واقعی نیست، چون نرخ‌گذاری‌ها از سوی خود مالکان صورت می‌گیرد و نقش کارشناسان حوزه مسکن در قیمت‌گذاری کمرنگ شده است.

,

رئیس سابق اتحادیه مشاوران املاک سرخس درباره مسئله تفکیک قطعات در این شهر عنوان کرد: تفکیک قطعات زمانی خوب است که شاهد آپارتمان‌سازی باشیم.

,

به گزارش صبح توس به نظر می‌رسد، با تشکیل جلسات کارشناسی و فنی میان مشاوران املاک باتجربه و باسابقه و دستگاه‌های ناظر و مسئول در حوزه مسکن که مطالبه بسیاری از مشاوران املاک این شهر است و نظارت جدی دستگاه‌های مسئول بر معاملات مسکن، می‌توان جلوی بی‌قانونی در این بازار و افسارگسیختگی قیمت بی‌حساب‌وکتاب مسکن در این شهر را گرفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه