اخبار داغ

قهرمانان ورزشی را چگونه بشناسیم؟!/ دست‌های پشت پرده‌ای که درحال ساختن مدال‌آوران پوشالی است

قهرمانان ورزشی را چگونه بشناسیم؟!/ دست‌های پشت پرده‌ای که درحال ساختن مدال‌آوران پوشالی است
در دنیای امروز ورزش، تقلب به روش و اشکال مختلف اتفاق می‌افتد و کمتر ورزش دوستان از نوع و روش آن آگاه می‌شوند. دست آخر هم یک ورزش کثیف می‌ماند و پایان عمر ورزشی یک ورزشکار و روشدن دست افرادی سودجو که در پشت پرده هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛این روزها تقلب در بیشتر کارها و رفتارها دیده می‌شود، ورزش هم به یکی از صحنه‌های تقلب و دروغ برای برخی افراد بدل شده است و بجای آن که ورزشو ورزشکاران معنای پهلوانی، اخلاق و درست کاری داشته باشند به یکی از میدان‌های تقلب و دروغ برای برخی ورزشکارنماها تبدیل شده که از این راه برای خود کسب افتخار و عنوان می‌کنند و برای مدتی بر سر زبان‌ها می‌افتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

بیشتر اوقات وقتی واژه تقلب در ورزش به گوش می‌رسد، برداشت‌ها به سمت استفاده از مکمل‌های غیرقانونی می‌رود و اغلب مردم فکر می‌کنند تقلب در ورزش به استفاده از مواد نیروزا و محرومیت‌های بلندمدت برای ورزشکاران مصرف‌کننده خلاصه می‌شود و روش‌های دیگر تقلب در ورزش وجود ندارد که شاید برای تماشاگاران خارج از گود تا آخر هم مشخص نمی‌شود، تقلب چه بود و متقلب به کدام دسته از ورزشکاران می‌گویند.

,

 

,

اما در یک بازی ورزشی اتفاق می‌افتد که ورزشکاران، داور میدان را به صورت عمد یا سهوی فریب می‌دهند و موجب گرفتن خطا روی خود و دریافت کارت از سوی ورزشکار تیم حریف می‌شوند، که با این کار نتیجه یک بازی و شاید یک لیگ تغییر می‌کند.

,

کسب مبالغ نامتعارف از ورزشکاران آماتور و تازه کار

, کسب مبالغ نامتعارف از ورزشکاران آماتور و تازه کار,

گاهی یک گل به صورت خطا به ثمر می‌رسد که داور امکان تشخیص آن را ندارد و امتیاز به تیم مقابل می‌رسد. بعضی اوقات هم تبانی بین افراد یا تیم‌ها موجب یک تقلب بزرگ و تغییر روند یک دیدار ورزشی می‌شود. تمام این‌ها نوعی تقلب در ورزش هستند.

,

, ,

بعضی‌ها هم با کارشکنی در ورزش تقلب می‌کنند، قانون را دور می‌زنند و نتیجه را به سود فرد، تیم یا گروهی خاص تغییر می‌دهند، اما امروزه یکی از تقلب‌های ورزشی، کسب عنوان و افتخار در رشته‌های ورزشی در میادین برون مرزی است که با اعزام‌های برون مرزی بدون اصالت، اخاذی از ورزشکارانی که دنبال معروفیت هستند و می‌خواهند راه صدساله را یک شبه طی کنند، صورت می‌گیرد.

,

عده ای با کسب مبالغ نامتعارف ورزشکاران آماتور و تازه کار را به سفری غیرورزشی می برند و چند عکس تبدیل به قهرمان جهان می‌کنند، اما در این میان کمتر نهادی وجود دارد که به نحوه کسب مدال و سفرهای افراد و تیم‌های ورزشی نظارت داشته باشد و دست آخر هم تمام قهرمانان در یک کفه قرار می‌گیرند و عنوان قهرمانی جهان را با تلاش یا با پول یدک می‌کشند.

,

در بیشتر مواقع و در اکثر سطوح ورزش قهرمانی ورزشکاران برای باقی ماندن در اوج از مواد نیروزا استفاده می‌کنند که برخی از آن‌ها دوپینگ است، اما یا کمیته ضددوپینگ در مسابقات وجود ندارد و یا اینکه همان مواد عامل پایان عمر قهرمانی ورزشکار می‌شود. بعضی دیگر از ورزشکاران هم هستند که با صرف هزینه یا مذاکره ای دوستانه در ترکیب‌ها جایگزین ورزشکاران مستعد می‌شوند، اما تعداد این نوع تبانی در رشته های مختلف ورزشی در سطح حرفه ای انگشت شمار است.

,

, ,

اما در دنیای امروز ورزش، تقلب به روش و اشکال مختلف اتفاق می‌افتد و کمتر ورزش دوستان از نوع و روش آن آگاه می‌شوند. دست آخر هم یک ورزش کثیف می‌ماند و پایان عمر ورزشی یک ورزشکار و روشدن دست افرادی سودجو که در پشت پرده هستند.

,

قهرمانی در مسابقات نامعتبر

, قهرمانی در مسابقات نامعتبر,

در ورزش امروز رقابت‌های مختلف در سطوح گوناگون در طول سال اتفاق می‌افتد که نتیجه آن اعزام‌های برون‌مرزی است که گاه شورای ورزش کشور و کمیته ملی المپیک عنوان و اصالت این مسابقات را تأیید می‌کند و ورزشکاران در قالب تیم‌های ملی عازم مسابقات می‌شوند ولی در اغلب اعزام‌هایی که در رشته‌های مختلف رخ می‌دهد، هستند ورزشکارانی که خرج مسابقات را از جیب پرداخت و با کمترین سروصدا بعنوان مسافر نه ورزشکار راهی یک کشور خارجی می‌شوند و در رقابت‌های به اصطلاح جهانی و آسیایی در یک سالن یا باشگاه ورزشی بدون تماشاچی با چند تیم سطح پایین رقابت می‌کنند و قهرمان می‌شوند.

,

 

,

اما در بازگشت به کشور چنان آن انعکاس می‌دهند که انگار قهرمان جهان شده‌اند، اما پشت پرده دست برخی مسئولین هیئت‌ها و فدراسیون‌های ورزشی هم برای کسب اندک مبلغی در کار است که هیچ گاه معرفی نمی‌شوند و خود میزان اصالت این رویدادها می‌شوند.

,

گاهی اتفاق افتاده برخی ورزشکاران با تقلب در ایجاد چند عکس ساختگی خود را قهرمان جهان و پهلوان می‌خوانند، تقاضای استقبال و تقدیر از مسئولان ورزش را دارند در حالی که سایت‌های رسمی مثل فدراسیون‌ها، حتی خبری از این مسابقات را منعکس نکرده‌اند، پس اعتبار مسابقات چگونه تأیید می‌شود.

,

در برخی رشته‌های انفرادی هم گاه این اتفاق رخ می‌دهد که یک ورزشکار با هزینه شخصی در رقابت‌های بین‌المللی که سطح آن نامعلوم است، شرکت می‌کند و با پولی که خرج کرده، حکم و مدال می‌گیرد و به خانه می‌آید. این در حالی است که نه عنوان مسابقات معتبر است و نه به صورت رسمی زیر نظر فدراسیون‌های آسیایی و جهانی برگزار شده است و دست آخر هم آن ورزشکار قهرمان است و باید به آن ها برای هیچ بالید.

,

میزان و معیار عیار مسابقات کیست، در پایان مسابقه

, میزان و معیار عیار مسابقات کیست، در پایان مسابقه,

در پایان مسابقات فراملی که تیم یا ورزشکاران باز می‌گردند، فرد یا نهادی نیست که صحت این حکم و مدال‌ها را پیگیری کند و به راحتی این دسته از ورزشکاران عنوان قهرمان را بعد از نام خود یدک می‌کشند، افرادی که شاید در رقابت‌های استانی هم نتوانند روی سکوی اول تا سوم باشند، اما به راحتی و با پرداخت مبالغی این افراد در مسابقات مثلا جهانی شرکت می‌کنند و کسب مدال می کنند، اما در مسابقات رسمی داخلی از کسب عنوان باز می‌مانند و اینجاست که دست ورزش شهر و استان ها را در حنا می‌گذارند و برای خود هوادار، شاگرد و لقب دست و پا می‌کنند و خودشان هم باورشان می‌شود که قهرمان جهان هستند و دیگر از سکوی قهرمانی پایین نمی‌آیند.

,

حرف اصلی اینجاست که تقلب اصلی در ورزش رخ داده و ورزش دوستان هم از آن مطلع نشده و یا افراد مسئول از آن چشم‌پوشی می‌کنند تا دست آخر، افراد سودجو پولی به جیب بزنند و بدون افشا شدن اسامی آن‌ها پشت پرده باقی می‌مانند.

,

, ,

 

,

باید گفت یکی از اهداف اصلی اعزام‌های برون مرزی بدون اصالت، اخاذی از ورزشکارانی است که دنبال معروفیت هستند و می‌خواهند راه صدساله را یک‌شبه طی کنند. با شرکت این افراد در تورنمنت‌های به اصطلاح بین‌المللی، نه تنها اتفاق مثبتی در ورزش رخ نمی‌دهد، بلکه سالانه مبالغ هنگفتی ارز از کشور خارج می‌شود و در جیب کشورهای خارجی می‌رود.

,

همه قهرمانان افتخارند

, همه قهرمانان افتخارند,

یک سوال پیش می‌آید، قهرمانانان واقعی که سال‌ها تمرین و رزش حرفه ای می‌کنند و برای مدت‌ها از خانواده دور هستند، کی و کجا مورد حمایت‌های مالی و معنوی قرار می‌گیرد، اصلا آیا همه قهرمانان در سطوح مختلف باید با یک میزان سنجیده شوند، سوالی که شاید برای بسیاری از قهرمانان تا آخر عمر بدون پاسخ باقی می‌ماند این باشد که چه زمانی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه