اخبار داغ

مسئول عتبات عالیات بندر خمیر:

اربعین، ایده‌ای در راستای جهانی کردن ارزش‌هاست

اربعین، ایده‌ای در راستای جهانی کردن ارزش‌هاست
مسئول عتبات عالیات شهرستان بندر خمیر گفت: اربعین یک ایده و راهکار در راستای جهانی کردن ارزش ها ، نام و روش امام حسین(ع) است، اربعین بهترین شیوه، مسیر و منطق برای جهانی کردن سرور آزادگان می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد باقر لشتغانی پور، مسئول عتبات عالیات شهرستان بندر خمیر در گفتگو با خبرنگار هرمز  اظهار کرد: مراسم معنوی اربعین حسینی به عنوان نماد وحدت و یکدلی مسلمان شمرده می شود و سال به سال با حضور معنوی و پرشور عزاداران امام حسین(ع) به بزرگترین مانور وحدت مسلمانان تبدیل شده و هرساله میلیون ها زائر از سراسر جهان به ساحت مقدس سرور و سالار شهیدان اباعبدالله عرض ارادت می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز ,

مسئول عتبات عالیات شهرستان بندر خمیر افزود: اربعین یک ایده و راهکار در راستای جهانی کردن ارزش ها ، نام و روش امام حسین است، اربعین بهترین شیوه، مسیر و منطق برای جهانی کردن سرور آزادگان است، مساعدت و همکاری در عرصه اربعین سعادت است که خداوند نصیب مردم مومن و ولایی شهرستان بندرخمیر و موکب شهدای گمنام نموده است.

,

لشتغانی پور خاطر نشان کرد: امام حسین(ع) متعلق به قشر و مذهب خاصی نیست بلکه متعلق به تمام جهان بشریت است.

,

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری در منویات خود در شور و شوق راهپیمایی عظیم اربعین می فرمایند که به دیده حسرت به گام های میلیون ها زائر می نگریم و اگر جانفشانی شهدا نبود اکنون حرکت این کاروان عظیم به سمت کربلای مقدس ممکن نبود.

,

مسئول عتبات عالیات شهرستان بندر خمیر اذعان کرد: امسال شتاب حرکت مردم برای سفر به عتبات عالیات بیش از انتظار بوده و حضور زائران در موکب شهدای گمنام به نسبت سال های گذشته افزایشی تا سه برابر داشته است.

,

لشتغانی پور در ادامه عنوان کرد: موکب شهدای گمنام فعالیت خود را از 12 مهرماه در قالب اسکان و تغذیه و توزیع بسته های فرهنگی شروع کرده و در وعده های صبحانه، ناهار، شام و میان وعده از زائرین اربعین حسینی پذیرایی می نماید و تا اول آبان و به مدت 20 روز به زائرین اربعین خدمات رسانی خواهد کرد.

,

وی خاطر نشان کرد: موکب شهدای گمنام مردمی بوده و قطعا کمک های مردمی به موکب برای خدمات دهی بهتر به زائرین می باشد ، موکب شهدای گمنام بندرخمیر اولین موکب در مسیر زائرین اربعین استان های هرمزگان، کرمان، زاهدان و حتی کشورهای افغانستان و پاکستان می باشد.

,

مسئول عتبات و عالیات بندر خمیر با بیان اینکه امسال حضور زائران بیشتری را در موکب شهدای گمنام داریم اذعان کرد: خادمین خواهر و برادر به طور عاشقانه و با جان و دل از زائرین آقا اباعبدالله پذیرایی می کنند.

,

لشتغانی پور یاد آور شد: امسال شرایطی را فراهم نموده ایم تا خادمینی که از فرصت خدمت در موکب های کربلا جا ماندند، بیایند و در موکب شهدای گمنام به زائران خدمات رسانی کنند، ما امسال از شهرستان های بندرعباس، قشم و ابوموسی نیز خادم داریم.

,

وی در ادامه گفت: کار بسیار خوبی که امسال برای موکب انجام شد،حذف ظروف یکبار مصرف که با این حرکت از اسراف غذا جلوگیری می شود و هم در بحث هزینه و سلامت محیط زیست کمک خواهیم کرد.

,

مسئول عتبات و عالیات بندر خمیر با اشاره به فعالیت ها و امکانات موکب اظهار کرد: بسته های فرهنگی تهیه شده که در اختیار زائرین قرار می گیرد و نماز جماعت در هر سه وعده برگزار می شود، امکاناتی همچون اسکان،سرویس بهداشتی و دوش حمام و .... برای رفاه حال زائرین در نظر گرفته شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه