اخبار داغ

انفجار مقابل زندان تروریست‌های داعشی در الحسکه

انفجار مقابل زندان تروریست‌های داعشی در الحسکه
یک خودروی بمب‌گذاری شده در اطراف زندان مرکزی شهر الحسکه در شمال شرق سوریه، که حاوی صدها داعشی است، به وقوع پیوست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روسیا الیوم، «مصطفی بالی» سخنگوی رسمی «نیروهای دموکراتیک سوریه»، صبح امروز- شنبه- اعلام کرد که یک خودروی بمب‌گذاری شده امروز نزدیکی زندان مرکزی در شهرک «جویران» در الحسکه به وقوع پیوست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
بالی با اشاره به این‌که به دنبال انفجار خودروی بمب‌گذاری شده تیراندازی‌های گسترده‌ای در اطراف زنداکی مرکزی الحسکه انجام شد، خاطرنشان کرد که زندان مذکور شامل هزاران تن از عناصر خطرناک داعشی است.
,
 
,
گروه تروریستی داعش، روز گذشته مسئولیت انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در شهر عمدتا کُردنشین «قامیشلی» را بر عهده گرفته که در اثر آن، 6 تن از جمله تعدادی غیرنظامی کشته شدند.
,
 
,
 
,
مناطق تحت کنترل کُردها در شمال سوریه، که هم‌مرز با ترکیه است، از روز چهارشنبه شاهد عملیات نظامی ارتش ترکیه و گروه شورشی همپیمانش «ارتش آزاد سوریه» است و این نیروها وارد درگیری‌هایی علیه «نیروهای دموکراتیک سوریه» شده‌اند که تلاش می‌کنند جلوی پیشروی آنها را در منطقه‌ای واقع در میان شهرهای «راس العین» در الحسکه و «تل ابیض» در الرقه را بگیرند.
,
 
,
سازمان ملل متحد، روز جمعه در سومین روز از عملیات نظامی ترکیه در شمال شرقی سوریه، طی بیانیه‌ای اعلام کرد که حدود 100 هزار نفر در این منطقه خانه‌های خود را کرده و به مناطق امن پناه برده اند.
,
 
,
در بیانیه سازمان ملل آمده است، هم اکنون تاثیر این عملیات زندگی بر مردم این منطقه قابل احساس است. حدود 100 هزار نفر در حال حاضر خانه های خود را ترک کرده‌ و بسیاری از آنها در شهرهای تل تمر و حسکه در مدارس پناه گرفته‌اند.
,
 
,
هنوز آمار رسمی از تلفات عملیات نظامی ترکیه در شمال شرقی سوریه منتشر نشده است. اما دو طرف آمار متفاوتی ارائه داده‌اند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه