اخبار داغ

مدیرعامل مخابرات منطقه کرمانشاه خبر داد

رفع مشکل نقاط کور در مسیر تردد زائران اربعین/ تأمین نیازهای ارتباطی در خسروی

رفع مشکل نقاط کور در مسیر تردد زائران اربعین/ تأمین نیازهای ارتباطی در خسروی
مدیرعامل مخابرات منطقه کرمانشاه از رفع مشکل نقاط کور در مسیر تردد زائران اربعین در این استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسیب قبادیان در گفتگو با مرصادنیوز با اشاره به خدمات ارتباطی مخابرات منطقه کرمانشاه به زائران اربعین حسینی اظهار داشت: برای پروژه اربعین کمیته های مختلفی را ستاد اربعین استان به ریاست استاندار تشکیل دادند که کمیته زیرساخت یکی از این کمیته ها بوده و حوزه ارتباطات نیز زیرمجموعه کمیته زیرساخت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

تامین نیازهای ارتباطی در خسروی طی دو سال اخیر/ ایجاد فیبرنوری پر ظرفیت در قصرشیرین

, تامین نیازهای ارتباطی در خسروی طی دو سال اخیر/ ایجاد فیبرنوری پر ظرفیت در قصرشیرین,

این مسئول افزود: با توجه به اینکه بازگشایی مرز خسروی به صورت جدی مطرح بود و امسال نیز با تلاش ها و زحمات مدیران ارشد کشوری و استانی این مرز بازگشایی شد، یکی دو سال اخیر فرصتی بود که ما نیاز های ارتباطی را با نگاه به آینده این مرز فراهم کنیم.

,

مدیرعامل مخابرات منطقه کرمانشاه ادامه داد: علاوه بر زیرساخت هایی که در گذشته برای این پایانه مرزی ایجاد شده بود ما از سال گذشته فیبر نوری پرظرفیتی را از قصرشیرین به خسروی تامین کردیم که بتوانیم نیازهای ارتباطی تمام دستگاه هایی که در مرز خسروی ارائه خدمت می دهند، را فراهم کنیم.

,

ایجاد مسیرهای موازی برای پیشگیری از قطع ارتباط در حوادث احتمالی

, ایجاد مسیرهای موازی برای پیشگیری از قطع ارتباط در حوادث احتمالی,

این مسئول ادامه داد: تامین تجهیزات خود پایانه و ایجاد مسیرهای موازی که در صورت وقوع یک حادثه برای فیبرنوری بتوانند ارتباطات را سرپا نگه دارد، سیستم های تغذیه نیرو و سیستم های انتقال به بهترین شکل در مرز خسروی فراهم شده است.

,

قبادیان گفت: علاوه بر اینکه استان کرمانشاه خودش یک نقطه مرزی برای عبور زائران اربعین(مرز خسروی) دارد، بیش از ۱۴ استان شمالی، شمال غربی، و غربی برای عبور از مرزهای کشور به عراق، از استان کرمانشاه عبور می کنند و طبق پیش بینی صورت گرفته بیش از ۵۰ درصد ظرفیت از استان کرمانشاه عبور می کند، لذا علاوه بر مرز خسروی شبکه موبایل تمام شهرهای مسیر از کنگاور تا اسلام آباد به سمت حمیل تقویت شده است.

,

وی تصریح کرد: طی این ایام بیش از دو برابر ترافیک در حالت عادی پیش بینی شده، لذا زیرساخت های لازم به این منظور فراهم شده است.

,

رفع مشکل نقاط کور در مسیر تردد زائران

, رفع مشکل نقاط کور در مسیر تردد زائران,

مدیرعامل مخابرات منطقه کرمانشاه از ارتقا تجهیزات ارتباطی مسیرهای مذکور خبر داد و گفت: هر جایی که امکانش وجود داشته است، تجهیزات را به نسل ۳ و ۴ تلفن همراه ارتقا داده ایم. همچنین بخش عمده ای از نقاط کور مسیر به جز موارد معدودی که زیرساخت های آن به ما اجازه کار نمی داد، مرتفع شده است.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: در همین فاصله کوتاه زمانی ما حداقل ۶ سایت را در قصرشیرین و پایانه مرزی خسروی فعال کرده ایم. در شهر قصرشیرین نیز با توجه به احتمال اسکان جمعیت زیادی از زائران طی این ایام و افزایش ترافیک شهر از نظر ارتباطی، علاوه بر سایت های قبلی و ۶ سایت اضطراری مذکور، دو تا سایت جدید همراه اول نیز در ورودی شهر قصرشیرین اضافه کرده ایم.

,

قبادیان ادامه داد: در کمربندی قصرشیرین- سرپلذهاب نیز که مقداری عدم پوشش وجود داشت، سایت ایجاد شده فعال و راه اندازی شد و مشکل مذکور در این مسیر نیز مرتفع شد.

,

وی گفت: در حوزه تلفن همراه ارتقاء تکنولوژی در بیش از ۵۳ سایت مسیر صورت گرفته و سایت های ثابت و سایت های جدید اضطراری نصب شده است.

,

مدیرعامل مخابرات منطقه کرمانشاه افزود: همچنین ظرفیت انتقال را در مرز خسروی ۱۶ برابر کردیم و مسیر رادیویی جایگزین ایجاد شده که در صورت بروز حوادث احتمالی برای فیبر نوری، بتواند جایگزین شود و هندلینگ ترافیک ارتباطی را انجام دهد.

,

این مسئول گفت: در بخش خدمات مشتریان نیز برای ارائه خدمات بهتر، غرفه هایی را در مرکز مخابرات خسروی مستقر کرده ایم، که خدمات مشتریان نیز در این پایانه مرزی ارائه شود.

,

قبادیان تصریح کرد: در طول مسیر نیز ما در نقاطی حضور داریم که در موکب های پرجمعیت که محل توقف مردم و زائران محترم است، این خدمات مشتریان در این نقاط ارائه شود.

,

درخواست وزارت ارتباطات برای صفر کردن رومینگ بین الملل/ مشترکان در عراق از سیم کارت خود استفاده نکنند

, درخواست وزارت ارتباطات برای صفر کردن رومینگ بین الملل/ مشترکان در عراق از سیم کارت خود استفاده نکنند,

مدیرعامل مخابرات منطقه کرمانشاه از تلاش وزارت ارتباطات برای صفر کردن هزینه رومینگ بین الملل برای زائران حسینی در عراق و طی ایام اربعین خبر داد و گفت: تا این لحظه موافقتی از سوی طرف عراقی صورت نگرفته است اما اگر این اتفاق بیفتد مشترکین ایرانی در زمان حضور در کشور عراق نیز می توانند با همان سیم کارت خود و همین تعرفه های داخل کشور نسبت به برقراری تماس و استفاده از خدمات تلفن همراه اقدام کنند.

,

این مسئول افزود: همانطور که گفته شد تاکنون کشور عراق این موضوع را نپذیرفته است و تنها مقدار کمی تخفیف در هزینه رومینگ داده است اما با توجه به شرایطی که هم اکنون وجود دارد توصیه ما این است که مشترکینمان در کشور عراق از سیمکارت خودشان استفاده نکنند، چرا که هزینه های سرسام آور رومینگ نصیب کشور مقصد(عراق) خواهد شد.

,

قبادیان تصریح کرد: هم اکنون هزینه مکالماتشان در صورت استفاده از سیمکارت های داخلی برای هر دقیقه در عراق بالای ۱۰۰۰ تومان بوده و به دلیل اینکه مردم بیشتر از شبکه های اجتماعی در عراق استفاده می کنند، هزینه دیتا نیز بسیار گران است.

,

وی عنوان کرد: توصیه ما این است که زائران در خاک عراق به هیچ وجه از سیم‌کارت‌های داخلی استفاده نکنند چرا که هزینه مکالمه با سیم‌کارت‌های عراقی در عراق بسیار پایین‌تر از هزینه مکالمه با سیم‌کارت‌های داخلی است و علیرغم تخفیفی که طرف عراقی داده هنوز هم هزینه مکالمات در عراق با سیم کارت های داخلی بیش از ۱۰ برابر هزینه داخل کشور است.

,

مدیرعامل مخابرات منطقه کرمانشاه در پایان افزود: شرکت همراه اول اعلام آمادگی کرد که مسیر نجف تا کربلا را تحت پوشش وای فای قرار دهد اما مورد موافقت طرف عراقی قرار نگرفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه