اخبار داغ

شهردار کتالم و ساداتشهر:

کاهش عمر مدیریتی شهرداران در مازندران فاجعه است/ نگاه دولت در مسیر ایجاد اشتغال باشد

کاهش عمر مدیریتی شهرداران در مازندران فاجعه است/ نگاه دولت در مسیر ایجاد اشتغال باشد
شهردار کتام و سادات‌شهر گفت: کاهش عمر مدیریتی شهرداران در مازندران فاجعه است و تجربه سن شهرداران و کارهای انجام شده آنها در آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ؛ مجتبی رضوانی صبح امروز در جلسه با نماینده مجلس و اعضای شورای اسلامی شهر کتالم و ساداتشهر با بیان اینکه دولت و مجلس با برنامه ریزی اصولی از موج مهاجرت روستائیان به شهر پیشگیری کنند اظهار کرد: دولت و مجلس با سرمایه گذاری گسترده در بخش خدمات عمومی نسبت به تحقق گردش مالی، اشتغال مستمر و دامنه دار کوشا باشد.

وی با اشاره به اینکه نگاه دولت و حاکمیت در مسیر ایجاد اشتغال و توسعه سرمایه گذاری باشد تصریح کرد: هر اتفاق مثبتی در بخش سرمایه گذاری در شهرداری رخ دهد برای پرسنل و دوایر آسیب و شرایط سختی ایجاد می کند.

شهردار کتالم و ساداتشهر گفت: برخی قوانین و دستورالعمل هابرای شهرداری تناقض دارد و شیوه نامه هایی به ما دادند که اگر بر اساس آن فرآیند سرمایه گذاری انجام شود دیوان محاسبات از سازمان بازرسی کشور ما را احضار می کند تا بر اساس قانون شهرداریها کار پیش رود که سبب اختلال در کار شهرداری می شود.

رضوانی افزود: کاهش عمر مدیریتی شهرداران در مازندران فاجعه است و تجربه سن شهرداران و کارهای انجام شده آنها در آینده به بهره‌برداری می رسد.

وی خاطر نشان کرد: نگاه دولت در خدمات رسانی به سمت روستاها برده شده و تغییر کاربری سبب مهاجرت روستائیان به شهر است که باید فرآیند سرمایه گذاری در شهر و روستا تسهیل شود.

شهردار کتالم و ساداتشهر افزود: در ساحل دریا زندگی میکنیم و از ابتدای شکل گیری طوایف در شمال ایران از دریا بی بهره هستیم و در توسعه گردشگری سهم دریا از توسعه سرمایه گذاری صفر است که باید در بخش ساحلی مدیریت متمرکز ایجاد شود.

رضوانی تصریح کرد: در طول ساحل شمال ایران اتفاقی در بخش گردشگری نیفتاده است که سبب شده فشار گردشگری به قسمت های آسیب پذیر جنگل وارد و در این حالت گردشگری فشرده و متمرکز اتفاق می افتد و گردشگری بصورت ویروسی رواج پیدا می کند.

رضوانی گفت: لایروبی رودخانه ها در کتالم و ساداتشهر آغاز شده و پس از خشک شدن آب نهر زراعی عمده رودخانه ها لایروبی شدند.

وی افزود: بدلیل پایین رفتن سطح آب دریا بستر رودخانه ها رو به جوان شدن گذاشته شده و حفر مجدد بستر باعث کنده شدن و خالی شدن زیر دیواره های حفاظتی میشود.

این مسئول تصریح کرد: حفر مجدد بستر که در مسیر رودخانه ها احداث شده در آینده نزدیک خسارت های سنگینی ایجاد می کند و باید در بستر رودخانه هایی که در حال جوان شدن است دیواره های حفاظتی موجود با تزریق بتن ایمن سازی و استحکام بخشی شود تا در سیل های آتی دیواره ها نشست نکرده و سبب خسارات سنگین نشوند.

شهردار کتالم و ساداتشهر گفت:استحکام بخشی در سطح رودخانه های کتالم و ساداتشهر انجام شده که در ادامه نیاز مند اعتبار خارج از درآمد شهرداری هستیم که از  استانداری مازندران درخواست کمک شد تا با هزینه حداقلی مانع از خسارت های حداکثری شویم.

وی افزود: تیم ثابتی از پلیس راهور در کتالم و ساداتشهر مستقر شده و جایگاه مناسبی برای استقرار پلیس راهور آماده میشود تا نسبت به کنترل ترافیک و امنیت جاده ای بخوبی اقدام شود.

رضوانی تصریح کرد: با سرقت ۲۰۰۰ متر کابل در خیابان ۴۵ متری خسارت سنگینی به شهرداری وارد شد که با تلاش نیروی انتظامی سارق دستگیر و با تامین اعتبار کابل ها خریداری و پیمانکار با ایمن سازی کابل کشی نسبت به روشنایی آن اقدام کرد.

وی افزود: پلاژ میانحاله به سرمایه گذار واگذار شده و مشغول تهیه طرح است که در سال آینده با شرایط بهتری شروع بکار کند.

نماینده مردم تنکابن رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: توسعه پایدار در راستای مزیت اقتصادی و طبیعی منطقه است تا متناسب با آن توسعه شکل بگیرد.

شمس الله شریعت نژاد با انتقاد از ضعف برنامه ریزی کلان در کشور تصریح کرد: زمانی روستاها واحدهای تولید کشور بودند و با کشاورزی در روستا انبار گندم و کشاورزی وجود داشت که امروزه از ظرفیت های روستاها بخوبی استفاده نشده است.

وی افزود: سطح درآمد و هزینه شهرداریها باید بررسی شود و با رکود اقتصادی درآمد آنها کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه