اخبار داغ

رئیس اداره اوقاف رامسر:

سنگ یادمان شهدای نهضت جنگل رامسر ارزش تاریخی نداشت

سنگ یادمان شهدای نهضت جنگل رامسر ارزش تاریخی نداشت
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رامسر گفت: سنگ قبر مفقود شده که یادمان ۱۷ تن از یاران میرزا کوچک‌خان جنگلی در محوطه مسجد آدینه جواهرده رامسر بوده، فاقد ارزش تاریخی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمدابراهیم حاجی‌پور در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، با اشاره به خبر مفقود شدن سنگ یادمان یاران میرزا کوچک‌خان در روستای جواهرده رامسر در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: سنگ قبر مفقود شده که یادمان ۱۷ تن از یاران میرزا کوچک‌خان جنگلی در محوطه مسجد آدینه جواهرده رامسر بوده، فاقد ارزش تاریخی است.

وی با بیان اینکه در بعضی از شبکه های اجتماعی و برخی سایت های خبری با انتشار تصویری مدعی مفقود شدن سنگ قبر شهدای نهضت جنگل در مسجد آدینه روستای جواهرده شدند، افزود: مفقود شدن این سنگ یادمان مربوط به هشت ماه پیش است، ولی همچنان بسیاری از کاربران بدون توجه به این زمان، تصاویر را دست به دست می کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رامسر تصریح کرد: سنگ یادمان شهدای نهضت جنگل حدود ۳۰ سال پیش به درخواست مرحوم آیت الله ابوالقاسم مسیح شرقیان از علمای شهرستان رامسر در این مکان نصب شده بود.

این مسئول با بیان اینکه این سنگ به دلیل قدمت کم آن ارزش تاریخی ندارد، افزود: یادمان ۱۷ شهید نهضت جنگل این منطقه تنها یک سنگ قبر بوده که در آن تاریخ و جزئیات شهادت یاران میرزا کوچک خان درج شده بوده است.

حاجی‌پور با اظهار بی اطلاعی از علت مفقودی این سنگ مزار گفت: با هیات امنای مسجد آدینه هماهنگی می‌شود تا هر چه زودتر نسبت به تهیه و نصب این سنگ در آرامستان این مسجد اقدام کنند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه