اخبار داغ

رئیس میراث فرهنگی بروجرد:

شناسایی ۴۰۰ اثر تاریخی در بروجرد/۱۹۵ اثر ثبت ملی شد

شناسایی ۴۰۰ اثر تاریخی در بروجرد/۱۹۵ اثر ثبت ملی شد
رئیس میراث فرهنگی بروجرد گفت: بیش از ۴۰۰ اثر تاریخی در شهرستان بروجرد شناسایی شده که تاکنون ۱۹۵ اثر ثبت ملی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الله یارمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: در شهرستان بروجرد بیش از ۴۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده است که شامل خانه های تاریخی، اشیای تاریخی، تپه و حمام تاریخی بوده که آثار تاریخی بعد از شناسایی با تشکیل پرونده و طبق شرایط اقدامات لازم برای ثبت ملی انجام می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک ,

وی افزود: تاکنون ۱۸۹ اثر تاریخی در بروجرد ثبت ملی شده است و از ابتدای امسال تاکنون نیز پنج اثر دیگر شامل حمام قشلاق، امامزاده ابوالحسین(ع)، امامزاده زواریجان، حمام روستای برده بل و خانه قاضی زاده ثبت ملی شده که تعداد آثار تاریخی ثبت ملی شده در بروجرد به ۱۹۵ اثر افزایش یافته است.

,

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد تصریح کرد: در شهرستان بروجرد آثار تاریخی بسیار زیادی وجود دارد که هر ساله مسافران و گردشگران داخلی و خارجی برای بازدید از این بناها و آثار تاریخی به بروجرد سفر می کنند و وظیفه نگهداری و حفاظت از بناهای تاریخی به عهده میراث فرهنگی است و با ثبت ملی بهتر می توان برای نگهداری آثار تاریخی اقدام کرد.

,

وی عنوان کرد: تعداد دو اثر در بروجرد ثبت معنوی و یک اثر طبیعی ثبت ملی شده است و هر یک از آثار طبق داشتن شرایط لازم به صورت اولویت بندی برای ثبت ملی تشکیل پرونده صورت می گیرد.

,

یارمحمدی بیان کرد: آثار تاریخی بسیار بی نظیری از جمله مساجد تاریخی وجود دارد که هر یک از آثار تاریخی به صورت مستمر نیاز به مرمت دارند تا بنای اولیه حفظ شود و برای مرمت بناهای تاریخی، اولویت بندی صورت می گیرد و چنانچه بنایی در معرض آسیب باشد و نیاز به اقدامات مرمتی اضطراری داشته باشد مرمت می‌شود.

,

وی خاطرنشان کرد: افزایش اعتبارات در حوزه میراث فرهنگی سبب می‌شود تا در این بخش بتوان برای حفاظت و مرمت آثار تاریخی اقدامات بیشتر را انجام داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه