اخبار داغ

بررسی عملکرد مجلس دهم در گفتگوی دانا با یک نماینده مجلس؛

باید در ساختار مجلس بازنگری شود/ مجلس دهم با نقطه ایده آل فاصله دارد

باید در ساختار مجلس بازنگری شود/ مجلس دهم با نقطه ایده آل فاصله دارد
افضلی به عملکرد مجلس دهم اشاره کرد و گفت: ساختار مجلس دهم شورای اسلامی جهت ریل گذاری و سیاست گذاری در چارچوب موازین انقلاب اسلامی نیاز به بازنگری دارد که تحقق این مهم مستلزم آن است که افراد مجرب و متخصص پای کار بیاند.
[

«سیدحسین افضلی» عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به میزان رضایت مردم از عملکرد مجلس دهم اظهار داشت: اوضاع عمومی اقتصاد کشور که خیلی از انتظارات مردم به حق به مسائل اقتصادی برمی گردد و همچنین خیلی از مسائل دیگری که جامعه درگیر آن است را اگر ریشه یابی کنیم باز هم به مسائل اقتصادی بر می گردد و مشکلات اقتصادی بر کسی پوشیده نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی تصریح کرد: در مجلس دهم برنامه ششم توسعه را داشتیم که بسیاری از انتظارات به حق مردم در این طرح دیده شده است؛ یعنی خیلی از این بحث هایی که درگیر آن هستیم مثل بازنشسته ها، کشاورزان، رسیدگی به امور عادی مردم، نیروهای قراردادی و پیمانی و .... همه این ها مواردی است که در آن برنامه ششم توسعه پیش بینی شده و عملاً تصویب و قانون است و از این به بعد مبنایی شده است برای کشور.

,

نماینده مردم اقلید خاطر نشان کرد: آنچه که در حال حاضر باعث شده تا خیلی از این قوانین بعد از اینکه شورای نگهبان تصویب کرد و به دولت ابلاغ شد، عملیاتی نشود این است که منابع مالی آن تامین نشده است. در واقع در این برنامه باید تمام نیروهای خدماتی و قراردادی و حتی نیروهای شرکت ها حقوقشان با نیروهای رسمی برابر باشد و این قانون شد؛ یا ماکزیمم تفاوت حقوق بازنشسته ها در یک دوره 5 ساله با نیروهای رسمی 20 درصد باشد، ولی دولت برای تحقق این ها نیاز به منابع مالی دارد.

,

افضلی با بیان اینکه در این دوره از مجلس شاهد برخورد با مفسدان اقتصادی بودیم گفت: در حال حاضر برخورد اصولی با غارتگران اقتصاد و اختلاس گران توسط دستگاه قضاء صورت می گیرد؛ قوه قضائیه محکم پای کار آمده و این برخورد قطعاً حمایت مجلس را می خواست و این جریان از مجلس شروع شده است.

,

وی بیان داشت: دستگاه قضاء علی رغم این که نمایندگان در دوره های مختلف مجلس  روی آن بحث داشتند، به خیلی از بخش های مختلف مثل ایران خودرو ورود کرده است؛ اما شاهد هستیم که در این دوره از مجلس برخورد با مفسدان اقتصادی عملیاتی شده و با متخلفین برخورد می شود.

,

عضو کمیسیون عمران مجلس به تاکید مقام معظم رهبری در راستای همدلی بین قوای مختلف اشاره کرد و افزود: شخصاً اعتقاد دارم حتما باید در ساختار مجلس هم بازنگری شود؛ از طرف دیگر علی رغم تاکید مکرر مقام معظم رهبری در راستای همدلی قوای مختلف، واقعاً انتظار همدلی بیش تری بین قواها می رود و باید بیش از این باشد.

,

افضلی تاکید کرد: ما با ایده آل فاصله داریم و باید به نقطه عطف برسیم؛ کشوری مثل ایران که دشمنانی خاص و با آن ویژگی های خاص دارد و از طرفی کشوری که پس از قرن ها به دنبال استقلال است و پای استقلال خودش هم ایستاده، برای اینکه بتواند ریل گذاری کند، خط مشی تعیین کند و نقشه راه تبیین کند قطعاً باید برای تحقق این مهم فضایی تخصصی ایجاد شود.

,

وی ادامه داد: اگر ساختار مجلس به گونه ای باشد و آن اصلاحات مورد نیاز انجام شود و مجلسیان افراد پخته و مجرب و متخصص باشند -ضمن این که متعهد به اصول انقلاب و مردم داری باشند- کار ریل گذاری و سیاست گذاری تسهیل خواهد شد، اما اگر این مولفه ها نباشد ریل گذاری راحت نخواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه