اخبار داغ

افزایش نرخ بیکاری در هرمزگان به بیش از ۱۴ درصد/زیبنده هرمزگان نیست جزء چهار استان فقیر باشد

افزایش نرخ بیکاری در هرمزگان به بیش از ۱۴ درصد/زیبنده هرمزگان نیست جزء چهار استان فقیر باشد
بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در استان هرمزگان، تابستان امسال بیش از ۱۴ درصد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در استان هرمزگان تابستان امسال ۱۴.۲ دهم درصد است در حالیکه نرخ بیکاری هرمزگان تابستان پارسال ۱۲.۶ دهم درصد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

همچنین در گزارش مرکز آمار ایران استان‌های زنجان با ۵.۲، همدان ۵.۳ و فارس با ۷.۶ کمترین نرخ بیکاری را به خود اختصاص دادند.

,

استاندار هرمزگان ابتدای امسال در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی از ایجاد ۲۹ هزار فرصت شغلی خبر داده بود.

,

همتی مرداد ماه نیز در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری از پرداخت ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات در راستای ایجاد اشتغال پایدار روستایی خبر داد.

,

وی سیزدهم مهرماه امسال در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: بیش از ۳۴۰ هزار نیروی کار بیمه شده در هرمزگان ۵۲ درصد متولد استان هرمزگان هستند که با لحاظ کردن نیرو‌هایی که در استان سابقه زندگی بیش از ۵ سال داشته اند، این آمار به هفتاد ۷۵ درصد می‌رسد.

,

زیبنده هرمزگان نیست جزء چهار استان فقیر باشد

, زیبنده هرمزگان نیست جزء چهار استان فقیر باشد,

بحران بیکاری استان هرمزگان در چند سال اخیر آنچنان رشد داشته که در ماه های اخیر امام جمعه بندرعباس در خطبه های نماز جمعه به آن اشاره کرد وگفت:عمده بیکاران را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند که به هیچ وجه مناسب نیست و باید همگی وارد میدان شویم.

,

عبادی زاده با بیان اینکه ۸۰ هزار دانشجو در هرمزگان تحصیل می‌کنند، افزود: اگر سالی هشت هزار دانشجو فارغ التحصیل شود مدام بر بیکاران استان افزوده می شود.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اینکه زیبنده نیست که هرمزگان در زمره چهار استان فقیر کشور باشد در حالی که بیشترین درآمد را برای کشور کسب می کند، عنوان کرد: منشأ این فقر بیکاری است و در سال رونق تولید با تلاش مضاعف باید به سمت ایجاد اشتغال برویم.

,

وی افزود: امیدوارم با اهتمام بیشتر مدیران صنایع در بخش به‌کارگیری نیروهای هرمزگانی شاهد کاهش آمار بیکاری در کشور و استان هرمزگان باشیم.

,

رشد شغل های کاذب ثمره بیکاری در هرمزگان

, رشد شغل های کاذب ثمره بیکاری در هرمزگان,

هرمزگان به عنوان دروازه صادرات و واردات کشور و وجود صنایع بزرگ وکوچک مثل فولاد، آلمینیوم ، معادن گوناگون همچنین شرایط مناسب برای استفاده از اقتصاد گردشگری و شیلاتی نقش موثری بر اقتصاد کشور ایفا می کند.

,

حال این سوال پیش می آید چگونه می شود استانی با چنین ظرفیت های اقتصادی و صنعتی باید آماربیکارانش این چنین بالا باشد.

,

یکی از عوامی که درپدیده بیکاری درهرمزگان بسیار موثر بوده استخدام نیروهای کار غیربومی است که دراستان هرمزگان این معضل زیاد به چشم می خورد.

,

با توجه به مصاحبه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هرمزگان در سال گذشته  در پی صدور حکم از سوی دیوان عدالت اداری شرایط بومی بودن آزمون های استخدامی در هرمزگان برداشته شده و تفاوتی میان شرکت کنندگان بومی وغیر بومی وجود ندارد.

,

این موضوع به معنی اینکه شرایط برابر برای یک هرمزگانی در کارخانه شهر خود با یک غیربومی که باعث بیکاری جوانان این استان شده است و در سایه این قانون غیر اصولی و منطقی تعدا غیربومیان درهرمزگان در صنایع و شرکت ها روزبه روز در حال افزایش است.

,

خرده قاچاق ها سوخت و شغل های کاذب در هرمزگان بخشی از معضلات و آسیب های اجتماعی است که بر اثر بیکاری در استان هرمزگان به وجود آمده است.

,

اعتیاد و طلاق های ناشی از بیکاری و همچنین بالارفتن سن ازدواج جوانان و تجرد بخش دیگری از این معظلات است که باید مسولان کشور به فکر مدافعان خلیج  فارس باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه