اخبار داغ

کاهش 30 درصدی برداشت سیب در خلخال / نبود کارخانه های فرآوری کشاورزان را بامشکل مواجه کرده است

کاهش 30 درصدی برداشت سیب در خلخال / نبود کارخانه های فرآوری کشاورزان را بامشکل مواجه کرده است
امسال بیش از 13هزار تن سیب سفید و قرمز از باغات خلخال برداشت می شود که پیش بینی ها نشان می دهد نسبت به سال گذشته با 30 درصد کاهش روبه شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل  از سبلان‌ما، تحفه های از جنس میوه زیور باغات خلخال است که در برگ ریزان پاییز و از 15 مهرماه در این شهرستان اغاز می شود بازار ها میوه  و تره بار استانهای همجوار را رونق می بخشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

عزیز عزیز پور باغدار نمونه  خلخال گفت: باتوجه به آب های مطبوع  خلخال و کشت ارگانیک ، میوه های این شهرستان طعمی متفاوت با محصولات سایر استانها دارد و به همین سبب در زنجان ،تهران و مرکز استان به فروش می رسد.

,

یکی دیگر از باغداران خلخالی با گلایه از نبود واحد ها فراوری میوه افزود:در نبود واحد ها فراوری میوه باغداران دچار مشکل شده و نمی توانند به قیمت واقعی محصولات خود را به روش برسانند.

,

گرامی مسئول باغبانی اداره جهاد کشاورزی خلخال گفت: از هزارو730  هکتار باغ سیب شهرستان 1100 هکتار بارور بوده و میانگین تولید در هر هکتار 17 تن است.

,

وی افزود: امسال به دلیل بارندگی در دوره گلدهی و اوایل فصل و وجود سرما پیش بینی می شود با 30درصد کاهش نسبت به سال های گذشته 13هزار تن  تولید داشته باشیم.

,

برداشت محصول سیب در شهرستان خلخال  که از 15مهر ماه آغاز شده 2هزار نفر بصورت مستقیم وهزار نفر غیر مستقیم مشغول بکار شده اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه