اخبار داغ

با حضور وزیر آموزش و پرورش در گلستان انجام شد؛

تاکید همسویی برآیند آموزش با سند تحول بنیادین/ ساخت اولین هنرستان کشاورزی درگرگان

تاکید  همسویی برآیند آموزش با سند تحول بنیادین/ ساخت اولین هنرستان کشاورزی درگرگان
وزیر آموزش و پرورش گفت: برآیند آموزش هایی که به دانش آموزان داده می شود باید با محتوای سند بنیادین آموزش و پرورش همسو باشد.باید آموزش ها قابلیت عملی و مهارتی افراد را گسترش دهند و از توجه صرف به حوزه دانشی دانش آموزان با پرهیز کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما؛  محسن حاجی میرزایی شامگاه پنج شنبه درگردهمایی مدیران آموزش و پرورش  اسان گلستان در گرگان اظهار کرد: نگاه ما به آموزش و پرورش توسعه محور است و استان گلستان جزو استان هایی است که مسئولین آن به موضوعات و دغدغه های جدی دستگاه آموزش و پرورش فکر می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما؛,

 وی افزود: ما در برابر مشکلات و مسائل، مسئولیت حل آن‌ها را بر عهده داریم و نباید اینگونه نه وظیفه انتقال آنها را و در صورتی که  اینگونه باشد خلاقیت و تفکر را به یکسو نهاده ایم.

,

, ,

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مشکلات را باید در سطح خودش حل کنیم و از انتقال آنها به سطوح بالاتر بپرهیزیم ، تصریح کرد: اگر خواهان حل مشکلات آموزش و پرورش هستیم همه ما باید وارد میدان شده و با کارهای سنجیده آنها را رفع و حل کنیم و در این زمینه از طرح ها و ایده های خلاقانه حمایت و پشتیبانی  کنیم.

,

 این مقام مسئول جلسات شورای  آموزش و پرورش را بسیار مهم و جدی خواند و گفت:اعضای این جلسات، ظرفیت‌های بومی و آگاه به مشکلات منطقه اند لذا تصمیماتی که در این جلسات اتخاذ می شود بسیار مهم بوده و می تواند راهگشا باشد.

,

 حاجی میرزایی اضافه کرد: مسائل مربوط به نیروی انسانی آموزش و پرورش مربوط به امروز نیست و این مهم، به دهه های گذشته برمی گردد که متاسفانه به طور کامل حل نشده است و ما این نگرانی را به دولت گزارش داده‌ایم تا در پی حل جدی آن برآییم.

,

وزیر آموزش و پرورش گفت: دستگاه آموزش و پرورش قبل از آنکه بتواند مسئله اصلی کشور محسوب شود باید بتواند مسئله اصلی شهر و محله قرار بگیرد یعنی آموزش و پرورش باید کانون یادگیری محله باشد و ریشه های خود را از آنجا تقویت کند و به عنوان یک مرکز تبادل آگاهی مطرح شود.

,

 وی با بیان اینکه برآیند آموزش هایی که به دانش آموزان داده می شود باید با محتوای سند بنیادین آموزش و پرورش همسو باشد گفت: باید آموزش ها قابلیت عملی و مهارتی افراد را گسترش دهند و از توجه صرف به حوزه دانشی دانش آموزان با پرهیز کرد.

,

وی ادامه داد: باید به آموزش مهارت محور دانش آموزان توجه اساسی شود زیرا باعث می شود که اقتصاد کشور از پایه دگرگون شده و بهبود یابد و که این خود نیز نقش بسزایی در امید بخشی به جامعه دارد.

,

حاجی میرزایی اضافه کرد: آموزش و پرورش قطعاً در پیشگیری از آسیب های اجتماعی موثر است و در این مقوله نقش خطیری بر عهده دارد.

,

وزیر آموزش و پرورش در خصوص منزلت معلمان گفت: شأن معلمان بسیار بالا و مهم است اما آنچه از آن هم بالاتر است این است که معلمان، خود منزلت و شأن خود را حفظ کرده و به جایگاه مقدس خود توجه ویژه داشته باشند.

,

 وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: اگر می خواهیم تربیت دانش‌آموزان را چند ساحتی کنیم به طوری که همه اهداف سند تحول بنیادین تحقق یابد باید از همه ظرفیت های فکری در تمام سطوح بهره مند شده و کمک بگیریم.

,

, ,

همه مدارس گلستان ایمن هستند

, همه مدارس گلستان ایمن هستند, همه مدارس گلستان ایمن هستند,

احسان گوهری راد در ادامه اظهار کرد: علیرغم آسیب‌ها و هجمه هایی که سیل اخیر به گلستان وارد کرد، خوشبختانه توانستیم در ۲۴ فروردین ماه امسال زنگ بازگشایی مدارس را بزنیم که در این مهم دستگاه‌های مختلف یاریگر آموزش و پرورش بودند.

,

 وی اضافه کرد: پس از حل مشکلات مدارس با توجه به اینکه چند ماه تا کنکور بیشتر نمانده بود تمام همت و تلاش خود را به کار بستیم تا خللی در روند آموزشی دانش آموزان وارد نشود و در این راستا برای دانش آموزان کنکوری کلاس های تقویتی، پانسیون های شبانه روزی ترتیب دادیم.

,

 گوهری راد افزود: امسال میانگین نمرات دانش آموزان نسبت به سال قبل بالاتر بود و خوشبختانه تعداد رتبه های زیر هزار در کنکور سراسری افزایش داشت.

,

وی ادامه داد: همکاری وزارت آموزش و پرورش، بانک‌ها، استانداری، سایر نهادها و سازمان ها، کمک های خیرین محترم و همچنین همکاران مان باعث شد تا امسال آغاز سال تحصیلی جدید باشکوهی داشته باشیم.

,

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان اضافه کرد: با تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران مان توانستیم امسال ۱۸۰۰ نیرو را جذب بدنه آموزش و پرورش کنیم و همه این نیروها را به طور مطلوبی در مدارس سازماندهی نماییم به طوری که هم اکنون هیچ مشکلی به لحاظ کمبود نیرو نداریم.

,

این مقام مسئول اضافه کرد: هیچ مدرسه ناایمنی در گلستان وجود ندارد و تمام مدارس در این استان تعمیر و تجهیز شده اند.

,

 وی گفت: شعار مدرسه محوری و تمرکز زدایی به نحو مطلوبی در گلستان عملیاتی شد و ما اختیاراتی را به مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها و آنان نیز به مدیران مدارس تفویض کردند و از این منظر توفیقاتی برای آموزش و پرورش حاصل شده است.

,

, ,

نخستین هنرستان کشاورزی گرگان کلنگ زنی شد

, نخستین هنرستان کشاورزی گرگان کلنگ زنی شد, نخستین هنرستان کشاورزی گرگان کلنگ زنی شد,

همچنین آیین یین کلنگ زنی اولین هنرستان تخصصی کشاورزی گلستان هم در این روز  با حضور  محسن حاجی میرزایی وزیرآموزش و پرورش و استاندار گلستان  و جمعی از مسئولین درگرگان برگزار شد.

,

محسن حاجی میرزایی  در این مراسم گفت:  توسعه هنرستان ها در سیاست های آموزش و پرورش قرار دارد .

,

وی افزود: مهمترین ماموریت آموزش و پرورش این است به افراد کمک کند در سازندگی جامعه مشارکت فعال داشته باشند و هنرستان ها به اشتغال واقعی کمک می کند.

,

مهرالله رخشانی مهر هم در ادامه، اظهار کرد: به دلیل این که در ردیف اعتبار ملی امکان شروع پروژه جدید وجود ندارد این پروژه با اعتبار استانی آغاز خواهد شد.

,

وی افزود: هشت میلیارد تومان برای ساخت این هنرستان اعتبار لازم است که با تجهیز آن به ۱۲ میلیارد تومان هم خواهد رسید. ۳۰ درصد آن را استانداری گلستان نقدی به حساب نوسازی  واریز کرد که کار شروع شود.

,

هادی حق شناس، استاندار گلستان هم در ادامه اظهار کرد: این هنرستان اولین هنرستان کشاورزی گرگان است که ۴۰ سال بعد از گذشت انقلاب ساخته می شود.

,

وی افزود: یک سوم اعتبارات از منابع استانی تامین و بقیه آن از ظرفیت نوسازی و خیران استفاده خواهد شد.

,

مدیر آموزش و پرورش گرگان با بیان اینکه نبود هنرستان کشاورزی در شهرستان باعث تحصیل دانش آموزان رشته های کشاورزی  در شهرستان علی آباد کتول بود، تصریح کرد:  تاسیس این دبیرستان می توانیم شهرهای غرب استان را هم پوشش دهیم.

,

وی افزود: ۶ رشته از قبیل نهال و جنگلکاری، انرژی های تجدیدپذیر و دامپروری در این هنرستان تدریس خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه