اخبار داغ

برای کسب جایزه ۷۵ هزار دلاری

فینالیست‌های جایزه کاندیل معرفی شدند/ بهترین کتاب‌های تاریخی سال

فینالیست‌های جایزه کاندیل معرفی شدند/ بهترین کتاب‌های تاریخی سال
جایزه «کاندیل»، بزرگ‌ترین جایزه کتاب در زمینه تاریخ، ۳ فینالیست راه‌یافته به فهرست نهایی‌اش را معرفی کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آسوشیتدپرس، جایزه تاریخی کاندیل با انتخاب ۳ فینالیست رقابت ۲۰۱۹، بهترین کتاب‌های تاریخی سال را معرفی کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

ماری فولبروک پروفسور تاریخ آلمان در دانشگاه تورنتو، جیل لپور استاد هاروارد و از نویسندگان نیویورکر و جولیا لاول پروفسور رشته چین مدرن در کالج برکبک دانشگاه لندن، سه فینالیست این دوره جایزه تاریخی کاندیل را تشکیل می‌دهند.

,

اسامی فینالیست‌ها و آثارشان عبارت است از:

,

- مری فولبروک برای «حسابرسی: میراث آزار و اذیت نازی‌ها و تلاش برای عدالت» از انتشارات دانشگاه آکسفورد (بریتانیا و آمریکا)

,

- جیل لپور برای «این حقیت‌ها: تاریخچه ایالت متحده آمریکا» از انتشارات دبیلو.دبیلو نورتون اند کمپانی(آمریکا)

,

- جولیا لاول برای «مائویسم: یک تاریخ جهانی» از انتشارات بادلی هد (بریتانیا) و ناپف (آمریکا)

,

مری فولبروک در کتاب خود به پیامدهای ناخوشایند ناشی از جنگ جهانی دوم پرداخته است و لپور در کتابش به منشا و ظهور آمریکا به عنوان یک ملت تقسیم شده توجه کرده است. لاول نیز به تاثیر مائو بر چین و جهان تمرکز کرده است.

,

در این مرحله هر یک از سه نویسنده یک جایزه ۱۰ هزار دلاری دریافت می‌کنند و در نهایت نفر برنده جایزه ۷۵ هزار دلاری این رقابت را از آن خود خواهد کرد.

,

این جایزه به اثر تاریخی انگلیسی زبان فارغ از این که نویسنده از کجای جهان باشد، اهدا می شود.

,

این جایزه بین‌المللی که به بهترین آثار تاریخی تعلق می‌گیرد، به برنده خود ۷۵ هزار دلار جایزه می‌دهد که گران‌ترین جایزه برای کتابی تاریخی است.

,

جایزه بین‌المللی کاندیل به یاد  پیتر کاندیل یکی از معتبرترین تاریخ‌نگاران و محققان دوران و از سوی دانشگاه مک‌گیل تاسیس شده است.

,

سال پیش مایا جاسانوف استاد تاریخ در دانشگاه هاروارد برای کتابی با عنوان «محافظان سپیده‌دم: جوزف کنراد» درباره زندگی جوزف کنراد نویسنده مطرح، به عنوان برنده این جایزه انتخاب شده بود.

,

منبع:مهر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه