اخبار داغ

رئیس جهاد کشاورزی نهاوند:

بیش از ۷۰ درصد بذر بوجاری شده گندم استان در نهاوند تولید می‌شود

بیش از ۷۰ درصد بذر بوجاری شده گندم استان در نهاوند تولید می‌شود
رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند گفت: ۳ واحد تولیدی در شهرستان نهاوند با حدود ۶ هزار تن تولید بذر گندم بوجاری شده ۷۰ درصد از بذر استان همدان را تولید می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی کمالی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه در کشاورزی امروز کشاورزان به دنبال بهره‌وری بیشتر و تولید محصول بیشتر در واحد سطح هستند  افزود: کشاورزان در تلاش هستند به سمت کشاورزی پیشرفته حرکت کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی اظهار داشت: استفاده از بذر اصلاح‌شده و بوجاری شده یکی از راه‌های افزایش برداشت در واحد سطح است که این کار در شهرستان نهاوند در حال انجام است.

,

رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند افزود: با توجه به اهمیت کشت گندم و مهم بودن کیفیت دانه‌های گندم، استفاده از دانه‌های بوجاری شده کمک زیادی به افزایش تولید گندم توسط کشاورزان نهاوندی دارد.

,

وی عنوان کرد: در شهرستان نهاوند ۳ واحد تولید بذر بوجاری شده فعالیت می‌کند که علاوه بر مصرف شهرستان به مصرف سایر شهرها و استان‌های کشور می‌رسد.

,

کمالی نژاد بابیان اینکه ۷۰ درصد بذر بوجاری استان در نهاوند تولید می‌شود، گفت: در این واحدها که باعث اشتغال‌زایی نیز شده است در حدود ۶ هزار تن بذر بوجاری شده تولید و در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

,

وی ادامه داد: چون این بذرها در این واحدهای تولیدی شهرستان سم‌زدایی می‌شوند بسیار مورد استقبال کشاورزان قرارگرفته است و تلفات کاشت دانه گندم به علت افت زدگی بذر را کاهش داده است.

,

رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند افزود: سالانه بیش از ۶۵ هزار تن گندم از بیش از ۲۰ هزار هکتار از اراضی دیم و آبی شهرستان نهاوند گندم تولید می‌شود که بهترین کیفیت گندم استان همدان را دارد.

,

وی گفت: بوجاری و ضدعفونی بذر و نظارت بر نحوه ضدعفونی و کنترل سموم در این واحد از اقدامات جهاد کشاورزی است و برای توسعه این واحدها آماده همکاری هستیم.

,

کمالی نژاد افزود: این واحدها روزانه چهار نوع بذر پیشگام، سایونز، مادر و میهن را بوجاری می‌کند که باعث تولید محصول مرغوب می‌شود.

,

وی در پایان گفت: با استفاده کشاورزان از این بذور اصلاح‌شده امیدواریم علاوه برافزایش کمی و تولید در واحد سطح بیماری‌های گیاهی ناشی از بذر نامرغوب با کاهش چشمگیر مواجه شود و کیفیت محصول تولیدی نیز افزایش یابد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه