اخبار داغ

گلایه مردم از« کیفیت بد آب شرب » سنندج / تغییر دمای هوا و جابجا شدن آب علت این اتفاق!

گلایه مردم از« کیفیت بد آب شرب » سنندج / تغییر دمای هوا و جابجا شدن آب علت این اتفاق!
امسال با وجود بارندگی‌های مناسب در استان کردستان، با آغاز فصل پاییز علاوه بر گلایه مردم از قطعی آب و افت فشار در مناطق مختلف شهر سنندج، شهروندان این روزها از تغییر طعم و بوی آب و همچنین به جا ماندن لکه‌های سفیدرنگ از برخورد آب با ظروف صحبت می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، چند هفته‌ای است که اهالی شهر سنندج از به جا ماندن بیش از حد لکه‌های سفید آهکی از آب بر روی سطوح مختلف شاکی‌اند و دلیل این موضوع یکی از مهمترین سوالات پیرامون کیفیت آب سنندج از سوی شهروندان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

یکی از شهروندان سنندجی در این خصوص می گوید: کیفیت آب از لحاظ طعم و بو در خانه و محل کارم که در منطقه ای دیگر در شهر است بسیار متفاوت بوده و به راحتی می توان این تفاوت را حس کرد.

,

حسین اسدی اظهار داشت: در واقع در محل کار به هیچ عنوان نمی توان از آب آشامیدنی که از طریق لوله کشی به داخل مغازه آمده استفاده کرد چرا که قابل خوردن نیست.

,

دیگر شهروند سنندجی نیز در این رابطه بیان کرد: با استفاده از آب شرب در برخی از محلات سنندج کاملا می توان طعم خاص و کیفیت نامطلوب آن را چشید و بوی نامطبوعی را نیز استشمام کرد.

,

وی افزود: متاسفانه وقتی به مرکز بهداشت در این رابطه تماس گرفتیم هیچ پیگیری صورت نگرفت و اعلام کردند که با شرکت آب و فاضلاب کردستان مکاتبه کرده و آنها اعلام کرده اند که کیفیت آب مطلوب است.

,

یکی دیگر از اهالی شهر سنندج نیز در این رابطه می گوید: وقتی صافی شیر آب را باز می کنیم هر چند روز یکبار شاهد هستیک که پر از سنگ ریزه بوده و در بعضی روزها نیز رنگ آب مقداری کدر می شود و بوی نامطبوعی نیز به مشام می آید.

,

چند شهروند دیگر هم لب به گلایه می‌گشایند؛ یکی قسم می‌خورد که «نمی‌توانم از این آب بخورم» و دلیلش را بوی آب عنوان می‌کند؛ دیگری از «طعم خاص» آب شرب می‌گوید و لزوم «بی‌بو و بی‌رنگ» بودن آب را یادآوری می‌کند و او هم از «بو»ی آب شکوه می‌کند؛

,

, ,

تغییر دمای هوا و جابجا شدن آب علت این اتفاق

, تغییر دمای هوا و جابجا شدن آب علت این اتفاق, تغییر دمای هوا و جابجا شدن آب علت این اتفاق,

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان، مهم‌ترین علت این اتفاق را «تغییر دمای هوا و جابجا شدن آب» اعلام کرده است؛ جالب‌تر آنکه معاون آبفا گفته «با تغییر فصل، این مشکل در اسرع وقت حل خواهد شد»!

,

محمد فرهاد افزود: با تغییر فصل به دلیل املاح و کارهایی که در زمان تصفیه آب اضافه و انجام می شود، مانند اوزون زنی و استفاده از کربن فعال و پپرمنگنات پتاسیم، شاهد چنین مشکلاتی خواهیم بود.

,

وی اظهار داشت: اما این اطمینان را به شهروندان سنندجی می دهیم که کیفیت آب سنندج هیچ مشکلی ندارد و از لحاظ سلامتی کاملا بهداشتی و سالم است و طمع و بوی بد آب شرب در برخی از نقاط شهر سنندج نیز به زودی و با تثبیت دمای هوا رفع خواهد شد.

,

آبفا ظاهراً نه مقصر است و نه کاری قرار است انجام دهد! وظیفه شرکت یادشده هم انگار مقصر اعلام کردن آب و هوا و ارجاع حل مشکل به تغییر فصل و جا به جا شدن آب است!

,

, ,

کنترل ساعتی وضعیت سالم بودن آب شرب در سراسر استان

, کنترل ساعتی وضعیت سالم بودن آب شرب در سراسر استان, کنترل ساعتی وضعیت سالم بودن آب شرب در سراسر استان,

همچنین روابط عمومی آب و فاضلاب شهری استان کردستان نیز از وضعیت سالم بودن و بهداشتنی بودن آب شرب در سنندج و سایر شهرهای استان خبر داد و گفت: به صورت روزانه و حتی ساعتی وضعیت سالم بودن آب شرب در سراسر استان کردستان کنترل می شود.

,

, ,

تاکنون موردی در رابطه با وضعیت آب سنندج به بیمارستان مراجعه نکرده است

, تاکنون موردی در رابطه با وضعیت آب سنندج به بیمارستان مراجعه نکرده است, تاکنون موردی در رابطه با وضعیت آب سنندج به بیمارستان مراجعه نکرده است,

فرزام بیدارپور، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پشکی استان کردستان گفت: روزانه از آب شرب سنندج نمونه میکروبی و شیمیایی گرفته می شود و بر همین اساس به لحاظ میکروبی و شیمیایی سالم است اما به لحاظ کیفیت پایین آمده است.

,

 وی افزود: در حال حاضر محدوده و رنج سنجش کیفیت آب سنندج در حد نرمال بوده و می توان گفت که به لحاظ کیفیت نمره قابل قبولی نمی گیرد و این مربوط به مناطقی از سنندج است که آب آنها از تصفیه خانه شماره یک تامین می شود.

,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان، بیان کرد: مناطق تحت پوشش تصفیه خانه شماره دو سنندج به واسطه بهره مندی از تکنولوژی بالاتر و همچنین مناطق قدیمی شهر درگیر این مشکل نیستند.

,

, ,

وی با اعلام اینکه تاکنون موردی در رابطه با وضعیت آب سنندج به بیمارستان مراجعه نکرده است، تاکید کرد: آب شرب سنندج عاری از هرگونه میکروب و مواد شیمیایی است و مصرف آن برای شهروندان مانعی ندارد.

,

بیدارپور با اشاره به اینکه آب سنندج از سد وحدت تامین می شود ادامه داد: هر سدی عمری دارد و برای به روز شدن نیازمند تکنولوژی پیشرفته تری برای تصفیه است، در حال حاضر شرکت آبفا برای اینکه آب شرب را به حد استاندارد برساند از موادی همچون آهن، کلر و مواد منعقد کننده استفاده می کند که موجب ایجاد بو و طعم خاصی در آب شده است.

,

 وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان با دانشکده بهداشت و شرکت آبفا، جلسات متعددی برای بهره مندی و استفاده از روش های دیگری که این طعم و بو را به حداقل برساند برگزار کرده است.

,

 

,

حالا تکلیف مردم در این میان چیست؟ آب نخورند؟! با طعم و بوی بد آب شرب سنندج تا تغییر فصل کنار بیایند؟! در این شرایط نامساعد تورمی استان بخشی از درآمد خانوار را صرف خرید آب بسته‌بندی کنند؟!  ویا مردم با دبه هایی در دست به کانی های طبیعی شهر سنندج روی بیاورند؟

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه