اخبار داغ

نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس:

هپکو و آذرآب کشش یک آزمایش دیگر را ندارند/مجمع عمومی هپکو برای انتخاب مدیران، هفته آینده برگزار خواهد شد

هپکو و آذرآب کشش یک آزمایش دیگر را ندارند/مجمع عمومی هپکو برای انتخاب مدیران، هفته آینده برگزار خواهد شد
نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان گفت: هپکو و آذرآب توان و کشش یک آزمایش دیگر را ندارند که ما بخواهیم تیم دیگری را بیاوریم که یک سری مسائل جدیدی درست کنند و حجمی به بدهی های هپکو اضافه کنند و بعد هم بدون پاسخ گویی رها کنند و بروند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان گفت: در خصوص صنعت و تولید استان عده ای می گویند که به این نتیجه رسیدیم که پولدار خریدار خوبی نیست ولی واقعیت تلخی که در مورد هپکو و آذرآب وجود دارد این است که این واحد ها به فرد پولداری هم داده نشده است. یعنی خریداران این واحدها وجهی که بابت خرید سهام هم باید به بیت المال و دولت و سازمان خصوصی سازی می دادند را هم پرداخت نکردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

کریمی افزود: در بحث هپکو با سه چهار جلسه که در هیئت واگذاری بنگاه های دولتی به ریاست آقای دژ پسند داشتیم، آن جا تصمیمات کلی برای بازگشت سهام هپکو به دولت گرفته شد و تشریفات قانونی آن در سازمان بورس هم طی شده و سازمان خصوصی سازی دعوت مجمع عمومی برای انتخاب مدیران را انجام داده است که این مجمع هفته آینده برگزار خواهد شد.

,

وی عنوان کرد: دغدغه مهم ما در خصوص هپکو انتخاب مدیران شایسته است. همین سازمان خصوصی سازی هپکو را به دست تیم مدیریتی ای سپرد که نه صلاحیت و کفایت و نه سلامت داشت. تعدادی آمدند اینجا و در هپکو به اسم مدیر غارت کردند. آمده بودند کمک کارگران کنند ولی حقوق های نجومی گرفتند. ماشین های آن چنانی خریدند و آن ماشین ها را با خودشان دزدیدند و بردند و در حال حاضر دنبال آن ها می گردند.

,

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان تصریح کرد: متاسفانه همین تیم تا آخرین روز که در اراک بودند و فرار کردند، حمایت همه جانبه شدند و علی رغم فریاد کارگران که می گفتند این ها نه اهلیت دارند و نه توان ولی شوهای تبلیغاتی ای را به اسم رونق تولید برگزار می کردند. متاسفانه فریاد کارگران در آن زمان شنیده نشد.

,

وی ادامه داد: امروز این دغدغه مجدد مطرح است. وزیر صمت اوایل شهریور به اراک آمدند نزدیک دو ماه از این مدت گذشته است و تمام دغدغه و خواست کارگران این بود که تکلیف سهام هپکو تعیین شود که با عنایت دولت مشخص شد ولی دغدغه مهم بحث مدیریت است این سرمایه ملی و این شرکت را به دست چه کسی می خواهیم بسپریم دولت چه افرادی را می خواهد در این بخش بگذارد؟

,

کریمی افزود: هپکو و آذرآب توان و کشش یک آزمایش دیگر را ندارند که ما بخواهیم تیم دیگری را بیاوریم که یک سری مسائل جدیدی درست کنند و حجمی به بدهی های هپکو اضافه کنند و بعد هم بدون پاسخ گویی رها کنند و بروند.

,

وی تصریح کرد: کسی که در عمرش با صنعت هپکو کاری نداشته نمی تواند اینجا مدیریت درستی داشته باشد. آذرآب هم متاسفانه گرفتار است و فردی آمده و با عده ای دیگر قریب دو سال است که آنجا خیمه زده اند و ادعایشان این بوده که می خواهند کار برای آذرآب بیاورند ولی دریغ از این که یک کار در این دو سال و نیم اضافه شود. این حجم قرارداد و کار فعلی عمدتا برای قبل از حضور افراد است که از سال های گذشته باقی مانده ولی به علت مشکلات مالی و سرمایه گردش و مواد اولیه نتوانستند انجامش دهند.

,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در مورد آذرآب فرآیند هدایت شده ای به سمت یک شرکت خاص در حال انجام است که آن شرکت خاص شناسنامه اش در این کشور شناخته شده است که توان و صلاحیت در اختیار گرفتن و مالکیت و مدیریت یک صنعتی مثل آذرآب را ندارد. ولی خب جسته و گریخته شنیده می شود که برای این شرکت فردی در نهاد ریاست جمهوری و یا فلان وزیر و یا فلان مقام استان توصیه کرده است که همین مسائل باعث می شود که کارگر بیاید و اعتراضش را به این شکل ارائه دهد.

,

وی خاطر نشان کرد: امروز کارگر در آذرآب و هپکو هیچ دغدغه ای ندارد جز اینکه یک تیم سهامدار و مدیریت صلاحیت دار، سالم و توانمند و آشنا با این صنعت وارد شود و در عین حال حمایت هایی در راستای رونق تولید صورت گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه