اخبار داغ

دهنو زخم خورده‌تر از همیشه در پهنه زاگرس؛

مناطقی که به‌جای توسعه گردشگری به دست زمین‌خواران افتاده‌اند/ وقتی توسعه گردشگری در مرکز استان لابه‌لای سخن‌ها گم می‌شود+تصاویر

مناطقی که به‌جای توسعه گردشگری به دست زمین‌خواران افتاده‌اند/ وقتی توسعه گردشگری در مرکز استان لابه‌لای سخن‌ها گم می‌شود+تصاویر
منطقه دهنو که به دلایل داشتن جاذبه‌های وصف ناپذیر و همجواری آن با رودخانه بشار و داشتن زمین‌های مستعد می‌تواند بار زیادی از گردشگری استان را بر دوش بکشد، چرا هنوز درمانده و زخم‌خورده بسیاری از مسائل سیاسی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس، گردشگری و توسعه زیرساخت‌های آن، امروز یکی از مهمترین و بالقوه ترین راه‌های توسعه بدون نفت در سرزمین زاگرس و بویژه مناطقی از فلات ایران بوده که می توانند رونق و اقتصاد درون‌زا را برای مردم به بار آوردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس, ، ,

استان کهگیلویه و بویراحمد و بویژه شهرستان بویراحمد به دلیل داشتن موقعیت بالقوه و خاص دارای ظرفیت‌های عدیده ای در صنعت توریسم و گردشگری بوده که همین امر می تواند به توسعه اقتصادی و اشتغال کمک های فراوانی کند.

,

اما اینجا سخن و کلام تعریف و تمجید و ارائه راهکار در مورد توسعه گردشگری، زیرساخت و حتی پتانسیل های آن نیست، بلکه نشان دادن مکانها و جاذبه هایی است که به دلیل توجه نکردن آن از سوی مسئولان به دست زمین خواران وبعضاً دلالان افتاده و از توسعه عقب افتاده است.

,
 
,
 
, ,

 

,

منطقه گردشگری دهنو در سه کیلومتری شهر یاسوج دارای جاذبه های زیبا و متعددی در کنار رودخانه خروشان بشار بوده که این جاذبه های طبیعی و بکر می تواند جانمایی مناسبی برای ایجاد کمپ های گردشگری و پارک های ساحلی و دیگر مناطق گردشگری باشد که به دلیل توجه نکردن مسئولان درحال حاضر به یغما رفته است.

,

مناطقی که بجای توسعه گردشگری به دست زمین خواران افتاده اند

, مناطقی که بجای توسعه گردشگری به دست زمین خواران افتاده اند, مناطقی که بجای توسعه گردشگری به دست زمین خواران افتاده اند,

طبق برخی از گزارشهای رسیده  بیشترین زمین خواریها بعد از سروک مربوط به منطقه دهنو در شمال شرقی پایتخت طبیعت بوده که این جاذبه های زیبا همگی به دلایلی امروز به دست برخی زمین خواران در حال ساخت و ساز و حتی ایجاد باغ های تفریحی  است.

,

نعمت زیبای رودخانه بشار می تواند به عنوان یک پتانسل زیبا در جنوب غربی ایران همچون نگینی این سرزمین را به مکانی دل انگیز و زیبا در فلات ایران تبدیل کند، اما توجه نکردن به این ظرفیت های بالقوه و مناسب صدمات جبران ناپذیری به این مقوله وارد خواهد کرد.

,

وقتی توسعه گردشگری در مرکز استان لا به لای سخن ها گم می شود

, وقتی توسعه گردشگری در مرکز استان لا به لای سخن ها گم می شود, وقتی توسعه گردشگری در مرکز استان لا به لای سخن ها گم می شود,

اصل کلام در این مسئله نهفته است که چرا مسئولان هنوز نتوانسته اند راهکاری برای توسعه گردشگری این منطقه داشته باشند و بیشتر مناطق این سرزمین در حال تبدیل شدن به مکانی برای نخاله ها و حتی زباله های ساختمانی شده است.

,

از سویی دیگر نبود یک راه ترسیم شده نیز باعث شده که تقریبا تمامی ظرفیت های گردشگری منطقه دهنو همانند یک زخم عمیق در این منطقه خود نمایی کند.

,

 

,

 

, ,

 

,

امروز توسعه گردشگری شهرستان بویراحمد و بویژه مناطق نزدیک به مرکز استان در یک بلاتکلیفی به سر می برند و مسئولان ذیربط؛ توسعه گردشگری را فقط در سخن ها بیان کرده و راهی برای برون رفت از آن نداشته و ندارند.

,

دهنو زخم خورده تر از همیشه در پهنه زاگرس

, دهنو زخم خورده تر از همیشه در پهنه زاگرس, دهنو زخم خورده تر از همیشه در پهنه زاگرس,

سئوال اینجاست،مدیرانی که در مغناطیس فکری خود ترسیم راه و نقشه توسعه  استان در یک را ،نگاه اصولی به گردشگری و توجه به آن را اصلی ترین راه توسعه ی استان می دانند و بر روی آن پافشاری هم می کنند، امروز چرا از جاذبه ها و پتانسیل های گردشگری منطقه دهنو چشم پوشی کرده اند.

, .,

منطقه دهنو که به دلایل داشتن جاذبه های وصف ناپذیر و همجواری آن با رودخانه بشار و داشتن زمین های مستعد می تواند بار زیادی از گردشگری استان را بر دوش بکشد ،چرا هنوز درمانده و زخم خورده بسیاری از مسائل سیاسی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه