اخبار داغ

مداح اهل بیت:

جریان عظیم پیاده‌روی اربعین از عشق و ایمان سرچشمه می‌گیرد/ بیداری اسلامی و یاس دشمنان، دستاورد اربعین است

جریان عظیم پیاده‌روی اربعین از عشق و ایمان سرچشمه می‌گیرد/ بیداری اسلامی و یاس دشمنان، دستاورد اربعین است
مداح اهل بیت گفت: پیاده روی اربعین در موارد مختلف مخصوصا بیداری اسلامی تاثیر به سزایی دارد که امیدواریم این جریان زمینه ساز ظهور امام عصر(عج) باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی فرمانی در گفت‌وگو با  شاخص، اظهار کرد: جابربن عبدالله انصاری و عطیه عوفی از تابعین و شیعیان برجسته امام علی(ع) نخستین کسانی بودند که در روز اربعین به زیارت بااعبدالله(ع)رفتند و جریان عظیم اربعین شکل گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

وی افزود: در زمان‌های مختلف زیارت ابا عبدالله(ع) انجام می‌شد اما در برهه‌ای از زمان مردم دچار غلفت می‌شوند که میرزا حسین محدث نوری احیاگر این جریان عظیم در آن زمان بوده که این حرکت فراگیر و گسترده می‌شود به طوری که تا به امروز این جریان ادامه دارد و در سال گذشته شاهد حضور ۱۷ الی ۱۸ میلیونی زوار در پیاده روی اربعین بودیم.

,

مداح اهل بیت گفت: یکی از مهمترین دلایل بزرگداشت اربعین وجود آقا اباعبدالله الحسین(ع) است و همچنین روایت‌هایی از سوی معصومین در رابطه با زیارت اربعین بیان شده که سوق دهنده افراد جامعه در این مسیر است.

,

فرمانی ادامه داد: پیاده روی اربعین در موارد مختلف مخصوصا بیداری اسلامی تاثیر به سزایی دارد که امیدواریم این جریان زمینه ساز ظهور امام عصر(عج) باشد.

,

, ,

 

,

وی ابراز کرد: یکی ازدستاوردهای اربعین بحث اتحاد است و دشمنان ما زمانی که این جریان عظیم را می‌بینند، مجبورند نسبت به این حرکت گسترده مسلمانان جهان سر فرو آورند؛ همچنین در بسیاری از مواقع قصد دارند تا این حرکت فراگیر را به انحراف بکشانند اما این جریان برخاسته از عشق و ایمان است.

,

این مداح اهل بیت با اشاره به رعایت نکاتی برای فیض بردن از این پیاده روی عنوان کرد: قبل از سفر باید آمادگی روحی برای انسان ایجاد و به بحث روزه و نماز توجه شود؛ در زیارت کم گویی، کم خوری و کمک به هم نوعان اثرات زیادی به همراه دارد.

,

فرمانی بیان کرد: روایاتی وجود دارد که در این پیاده‌روی هر قدمی که برداشته شود یک حسنه نوشته و یک گناه پاک می‌شود و خداوند ملائکی را برای زائر قرار می‌دهد تا برای این فرد طلب استغار کنند.

,

وی خاطرنشان کرد: عزیزانی که توفیق حضور در پیاده روی اربعین را پیدا می‌کنند باید برای افراد دیگر دعا کنند و سعی کنند این چند روزی که در مسیر سیدالشهدا قدم بر می‌دارند لحظات و فرصت‌هایشان را مغتنم بشمارند و خودشان را به مسائل دنیایی مشغول نکرده و فلسفه زیارت اربعین را فراموش نکنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه