اخبار داغ

گلایه کارگردان تئاتر از عدم توجه مسئولان به تئاتر؛

جویبار، سالن تئاتر استاندارد ندارد

جویبار، سالن تئاتر استاندارد ندارد
کارگردان تئاتر در شهرستان جویبار گفت: شهرهای هم‌جوار از سالن‌های تئاتر استاندارد و مجهزی برخوردار هستند ولی سالن چند منظوره اداره فرهنگ‌وارشاد اسلامی این شهر به درد هر کاری می‌خورد جز تئاتر!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امین باقری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به کم‌توجه‌ای مسئولین شهرستان جویبار به مقوله هنر به ویژه تئاتر گفت: در شهری زندگی می‌کنیم که فاقد یک سالن سینما و تئاتر استاندارد است تا مردمان خوب و زحمتکش این شهر بعد از خستگی‌های روزانه به بهانه سینما یا تئاتر این دل مشغولی‌های پرتکرار زندگی را برای لحظاتی رها کنند و آرامش داشته باشند.
 
وی تصریح کرد: ما در عصری زندگی می‌کنیم که تمام شهرها از حداقل امکانات فرهنگی هنری از جمله تئاتر و سینما برخوردارند اما مردم جویبار مجبورند برای دیدن یک کالای فرهنگی و هنری به شهرهای همجوار بروند.
 
این کارگردان تئاتر با بیان اینکه به زبان هنر می‌توان از بروز بسیاری از معضلات و دغدغه‌های اجتماعی و فرهنگی جلوگیری کنیم اظهار کرد: امروز باید کارکردهای وسیع هنر تئاتر را بپذیریم که می‌تواند یاریگر جامعه در تحقق بسیاری از آرمان‌ها و پیشگیری کننده از بسیاری از معضلات اجتماعی و فرهنگی باشد.
 
باقری با تأکید بر اینکه تئاتر را نباید صرفاً یک هنر سرگرم کننده بدانیم خاطرنشان کرد:تئاتر یعنی فن بیان صحیح، یعنی اعتماد بنفس درست، نشاط و سرگرمی، تخیل و خلاقیت، یعنی کار گروهی و احساس مسئولیت، تقویت ذهن، عرفان، کمال، معنویت است که می‌تواند در کنار هم در راه رفع بزرگ‌ترین مشکلات جامعه از آن بهره برد.
 
وی برگزاری جلسات پی‌درپی در حوزه فرهنگ و هنر را بی‌اثر دانست و افزود: مسئولین مدام درگیر جلسات هستند که شاید کمترین تأثیر و نتیجه را در روند رشد و تکامل فرهنگ و هنر این شهر حاصل کند در حالی که می‌شود خیلی راحت با هنر تئاتر و با کمترین هزینه بیشترین تولیدات فاخر هنری را در سطح استانی و کشوری در این شهر به منصه ظهور رساند و از طرفی هم حال مردم خوب باشد، هم  بخندند و گاهی هم به فکر وادار شوند.
 
کارگردان تئاتر با اشاره به کمبود امکانات در بخش تئاتر شهرستان گفت: شهرهای هم‌جوار از سالن‌های تئاتر خوب و مجهزی برخوردار هستند ولی سالن چند منظوره اداره فرهنگ‌وارشاد اسلامی این شهر ازاستانداردهای لازم برای اجرا برخوردار نیست، به عبارتی می‌توان گفت که متأسفانه تئاتری‌های این شهر از سالنی برخوردارند که سالنش به درد هر کاری می‌خورد جز تئاتر!
 
باقری بیان کرد: این شهر آدم‌های عاشق و علاقمند زیادی در زمینه تئاتر و بازیگری دارد، عاشق‌هایی که استعدادهای خفته قلمداد می‌شوند.
 
وی در پایان با بیان اینکه کاش یک‌بار هم که شده جویباری بسازیم که با تلاش و توجه مسئولین آن به جوانان سالن‌ تئاتری خوبی تأسیس کرده تا این جوانان مستعد و توانمند به جای قهوه خانه‌ها، موتورسواری‌ها،پرسه زدن‌ها با تئاتر آشنا شوند زیرا تئاتر مقدس و شریف است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه