اخبار داغ

در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه سیستان و بلوچستان مطرح شد؛

رونق اقتصادی در دستور کار دولت باشد/ پیامبر اکرم (ص) الگو و اسوه همه انسان‌ها است

رونق اقتصادی در دستور کار دولت باشد/ پیامبر اکرم (ص) الگو و اسوه همه انسان‌ها است
جمعی از ائمه جماعت سیستان وبلوچستان گفتند: نبی مکرم اسلام(ص) اسوه و الگو برای همه انسان ها است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، جمعی از ائمه جماعت سیستان و بلوچستان در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته با بیان اینکه نبی مکرم اسلام (ص) اسوه و الگوی برای همه انسان ها است، بیان کردند: باید اخلاق، مدارا، صبر، بردباری و تحمل را از رسول اکرم (ص) آموخت.

دشمن در نا امن کردن عراق شکست خورد

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
, دشمن در نا امن کردن عراق شکست خورد,

حجت الاسلام ابراهیم گزمه امام جمعه شهرستان هیرمند در خطبه های نماز جمعه گفت: علی رغم اینکه دشمن تلاش کرد عراق را نا امن جلوه دهد تا بر روی پیاده روی اربعین تاثیر بگذارد اما در این راه شکست خورد.

وی افزود: باید از مردم عراق تشکر کرد که پذیرایی بی همتایی برای عزاداران انجام دادند.

امام جمعه شهرستان هیرمند بیان داشت: با ظهور امام زمان (عج) نفاق از بین می رود اما نفاق امروز بسیار سنگین است لذا باید آن را شناخت چرا که باطل را در لباس حق جلوه می دهد.

وی بیان داشت: امروز نیز باید دقت کنیم تا در جنگ های مذهبی که شکل می گیرد همانند داعش با ظاهر سازی و معرفی خود به عنوان مسلمان مردم را جذب خود می کنند.

وی ادامه داد: راه نجات توسل و دست دراز کردن به سمت اهل بیت و مدد از خدای متعال است تا افراد را یاری کند.

امام جمعه شهرستان هیرمند همچنین خاطرنشان کرد: دستگیری جعبه سیاه منافقین توسط اطلاعات سپاه شاهکار بود چرا که تحت حفاظت شدید نیروهای امنیتی فرانسه قرار داشت.

وی با بیان اینکه تمام سیستم های حفاظتی جهان رو دست خودرند تصریح کرد: با دستگیری روح الله زم بسیاری از منافقین در داخل و خارج به وحشت افتاده اند.

حجت الاسلام گزمه خاطرنشان کرد: امروز دشمن پشت سر هم دارد سیلی می خورد، چرا که خاورمیانه جدید با اراده ایران شکل گرفته است.

ملت ایران با تمام وجود پشت سر رهبری و نظام ایستاده است

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ملت ایران با تمام وجود پشت سر رهبری و نظام ایستاده است,

حجت الاسلام جواد طاهری در خطبه های امروز نماز جمعه زاهدان با دعوت مردم به تقوای الهی بیان کرد: در تمامی احادیث همه ائمه مردم را به تقوای الهی دعوت کرده اند و پیامبر اکرم با دعوت به تقوای الهی می فرماید که به مردم بگویید مراقب بصیرت و آگاهی خودشان باشند.

امام جمعه موقت زاهدان ادامه داد : سه چیز باعث هلاکت مردم است کبر، حرص ، حسد.زیرا آنچه که باعث شد ابلیس به آدم سجده نکند کبر بود و حرص و حسد نیز باعث می شود تا محبت خدا را درک نکنیم و اگر این بیماری ها درمان نشود نمی توانیم به جایگاه انسانی برسیم.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی های ملت ایران گفت: ملت ایران، ملتی رشید، وفادار، با بصیرت، روانشناس و لحظه شناس است و این رشید بودن یعنی پخته بودن ملتی که در حوادث گوناگون پخته شده است و ریشه دار است .

حجت الاسلام طاهری افزود: اولین ویژگی مردم ایران این است که دارای مکتب و تفکر اهل بیت(ع) هستند و در طول تاریخ مشاهده کنید کدام مکتب بوده که عشق به اهل بیت(ع) را دارا بوده است و در آن حسین بن علی(ع) پرچمدار است کدام مکتب است که حضرت مهدی(عج) داشته باشد که این اولین خصوصیت ایران اسلامی است.

وی تصریح کرد: دومین ویژگی این ملت این است که رهبرانی برگزیده در عصر کنونی نصیبمان شده است. هم امام راحل و هم رهبری، رهبرانی شجاع، دلسوز، خودساخته، اهل فضیلت و معرفت هستند و مردم نیز با تمام وجود پشت سر این رهبران بوده و هستند.

حجت الاسلام طاهری افزود: سومین ویژگی و خصوصیت ملت ایران این است که نظامی تشکیل دادند به نام جمهوری اسلامی و مردم نظام شان را دوست دارند و حساب مسئولان شان را از نظام جدا می کنند و پای نظام شان ایستاده‌اند.

وی ادامه داد: این معرفت بالایی می‌خواهد که اگر مسئولی خطا کرد به پای نظام ننویسندچراکه آنها می‌دانند به برکت این نظام است که استقلال و عزت و شرف پیدا کردند.

وی خاطرنشان کرد: چهارمین ویژگی که ملت دارد این است که خودش را پاسدار خون ۳۰۰ هزار شهید می داند و مردم قدر شهدا را و عظمت خونهایی را که دادند می‌دانند و اجازه نمی‌دهند پای آمریکایی ها و انگلیسی به این خاک پاک نهاده شود.

حجت الاسلام طاهری تصریح کرد: این ملت ایستاده است و با تمام وجود فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سرمی دهد و می داند که دشمن روز به روز رنگ پریده تر و ضعیف تر می شود.

افزایش تحلیل سیاسی مردم عامل مشارکت همه جانبه در توسعه کشور

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, افزایش تحلیل سیاسی مردم عامل مشارکت همه جانبه در توسعه کشور,

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی، امام جمعه چابهار در خطبه های نماز جمعه امروز چابهار بیان کرد: اشاره می کنم به سالروز دو شهید نماز جمعه چابهار در ۲۸ مهر ۹۱ که در حرکتی نانجیب عامل انتحاری به شهادت رسیدند، این فرد تروریست قصد داشت وارد مسجد شود وقتی دیده بود امکان ندارد تصمیم گرفته بود در هنگام بیرون رفتن نماز گذاران انتحاری بزند که مهلت پیدا نمی کند و توسط نیروهای بسیجی شناسایی می شود و خداوند توسط این دو شهید مانع کشته شدن نمازگذاران شد.

وی با اشاره به سالروز رحلت حضرت رسول(ص) افزود: انقلاب اسلامی ما جلوه ای از نهضت پر عظمت رسول خدا می باشد، هدف پیغمبر اکرم احیای کفار مکه با فرهنگ قرآن بود ولی متاسفانه اینها با حضرت رسول (ص) جنگیدند.

وی با اشاره به تعبیر وهابیت در خصوص قران گفت: وهابیون قرآن را شرک قبرستانی عنوان می کنند خودشان گردنبند طلا به گردن ترامپ می اندازند و ثروت مومنان را همچون گاو شیرده در اختیار مشرکین قرار می دهند و ما را مشرک قبرستانی می دانند.

امام جمعه چابهار ادامه داد: حضرت رسول سرش بر روی سینه حضرت علی (ع) گذاشت و از دنیا رفت درست در زمانی که ایشان احترام اهل بیت خود را توصیه کردند برخی ها می گفتند پیامبر هضیان می گوید، امام است که رفع شبهه می کند نتیجه ضعف سیاسی مردم صلح امام حسن (ع) بود و مردم باید تحلیل سیاسی داشته باشند.

وی با بیان اینکه ملتی که تحلیل ضعیف باشد پیشرفت نمی کند تشریح کرد: ما در سایه هدایت های مقام معظم رهبری به خیلی از چیزها رسیده ایم قطع یارانه ها باید زودتر از این انجام می شد هر چند که می گویند ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است.

وی با اشاره به نکته های تکوینی و فطری برای تحکیم بنیان خانواده تصریح کرد: بزرگان خانواده همواره باید به افراد ضعیف خانواده ابراز محبت و مودت کنند چراکه در قیامت افرادی هستند که کار خیری انجام نداده است ولی بخاطر محبت به خانواده کند وارد بهشت می شود و مهرورزی به عیال ثمره چندانی دارد.

حجت الاسلام موسوی اذعان کرد: مهربانی می تواند خانواده را قوی کند همچنین فرزندان ما باید احساس کنند که محبت به آنها خالصانه است نه اینکه تنها در مقابل دیگران به فرزند خود محبت کنید.

وی عنوان کرد: به فرزندان خود احترام بگذارید از بچه های بزرگ خود نیز تجلیل کنید تا از پدر و مادر خود فراری نباشند، فرزندی که بیرون از خانه از دیگری محبت ببیند و درون خانه دوستی نمی بیند مطمئنا به بیرون گرایش پیدا خواهد کرد.

امام جمعه چابهار با اشاره به حدیث رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در خصوص آداب غذا خوردن خاطرنشان کرد: وقتی مهمان به خانه میآید بعضی ها عادت دارند فرزندان خود را در سفره دیگری در پستوی می نشانند که اشتباه است و باید در کنار خانواده و با مهمان بنشینند.

محرم و صفر ماه های حزن آور اسلام هستند

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, محرم و صفر ماه های حزن آور اسلام هستند,

حجت الاسلام و المسلمین مراد نورایی یار، امام جمعه موقت شهرستان سراوان  با بیان اینکه ماه محرم و صفر از ماه هایی است که حزن آور اسلام هستند، گفت: در ماه محرم دلها محزون عزای سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و حادثه جانگداز کربلا می شود.

 وی افزود: در دهه سوم ماه صفر حزن و اندوه دیگر بر قلب و روح مسلمانان وارد می شود چرا که 28 صفر رحلت جانگداز نبی رحمت و پیامبر مهربانی ها حضرت محمد (ص) است.

امام جمعه موقت شهرستان سراوان با بیان اینکه نبی مکرم اسلام اسوه و الگوی برای همه انسان ها است، بیان کرد: باید اخلاق، مدارا، صبر، بردباری و تحمل را از رسول اکرم (ص) آموخت.

 حجت اسلام و المسلمین نورایی یار خاطر نشان کرد: از زندگی، رفتار و گفتار پیامبر باید درس آموخت آنجایی که یهودی خاکستر بر سر پیامبر ریخت و آن حضرت مقابل این اقدام زشت صبوری به خرج داد.

وی با بیان اینکه 30 صفر شهادت امام رضا (ع) است، خاطر نشان کرد: امید است در چند روز باقیمانده از ماه صفر نهایت بهره را برده باشیم و در کسب فضائل اخلاقی و دوری از معاصی بتوانیم رضایت باری تعالی را کسب کنیم.


پیامبر اسلام (ع)، مظهر همه خوبی ها است

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, پیامبر اسلام (ع)، مظهر همه خوبی ها است,

حجت الاسلام والمسلمین هادی بامری، امام جمعه موقت دلگان در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان دلگان با اشاره به سالروز وفات پیامبر گرامی اسلام در ۲۸ صفر، گفت: پیامبر اسلام (ع)، مظهر همه خوبی ها و مهربانی ها بوده است.
 
وی بیان کرد: یکی از شاخصه های پر اهمیت در پیشرفت اسلام اخلاق نیک و کلام دلاویز و پرجاذبه پیامبر اکرم (ص) با انسان ها بود، این خلق نیکوتا بدان حدی بود که به آن معروف شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین بامری افزود: پیامبر اسلام (ص) علاوه بر این که ارزش های اخلاقی را بسیار ارج می نهاد، خود در سیره عملی اش مجسمه فضایل اخلاقی و ارزش های والای انسانی بود.
 
امام جمعه موقت دلگان ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام در همه ابعاد زندگی با چهره ای شادان و کلامی دلاویز با حوادث برخورد می کرد، در سیره عملی ایشان صدها نمونه از اخلاق نیک و زیبا وجوددارد.
 
وی اضافه کرد: پیامبر (ص)هیچ فرصتی را جز در راه کار برای خدا و یا اصلاح خویشتن ازدست نمی‌داد و همواره مسلمانان را به کار خیر و نیکی سفارش می کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین بامری خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام همواره اهل علم، فضل و دانش را می پذیرفت و حوائج و نیازهای هر کدام از آنها را برآورده می ساخت.
 
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه