اخبار داغ

با ثبت 43 وقف جدید؛

تعداد موقوفات آذربایجان غربی به ۶۶۲۵ مورد رسید

تعداد موقوفات آذربایجان غربی به ۶۶۲۵ مورد رسید
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: با ثبت ۴۳ وقف جدید در سال جاری، تعداد موقوفات این استان به ۶ هزار و ۶۲۵ مورد رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  اروم نیوز، حجت الاسلام و المسلمین ناصر جوانبخت صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت فرا رسیدن هفته وقف برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر آذربایجان غربی ۶ هزار و ۶۲۵ مورد موقوفه و ۳۸ هزار و ۶۴۲ رقبه دارد که در سامانه جامع موقوفات کشور به ثبت رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، با اشاره به حضور ۴ ساله خود در منصب مدیرکلی اوقاف استان، افزود: طی ۴ سال گذشته ۵۷ میلیارد تومان درآمد موقوفات غیرمتصرفی استان بوده و ما ۵۳ میلیارد تومان از این میزان را به مردم خدمات رسانی کرده ایم.

,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، مساحت موقوفات استان را ۵۲ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: ۵۲۰ میلیون عرصه و اعیان موقوفات استان است.

,

حجت الاسلام جوانبخت، با تاکید بر کاربری موقوفات، گفت: کاربری موقوفات شامل مسکونی، کشاورزی، مذهبی، تجاری، تاسیسات، بهداشتی و صنعتی است.

,

وی، با اشاره به رشد قابل توجه موقوفات و رقبات استان، ابراز کرد: ۱۴۸ درصد رشد در موقوفات متصرفی که امسال ۶۶۲۵ موقوفه شده و رشد ۱۷۰۷ مورد در تعداد رقبات استان نسبت به سال ۹۷ داشته ایم که میزان قابل توجهی است.

,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، با اشاره به به درآمد موقوفات استان گفت: درآمد موقوفات استان در مجموع اعم از متصرفی و غیرمتصرفی ۴۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان طی ۴ سال رشد داشته که ۹ میلیارد و ۹۲۰ میلیون از محل درآمد بقاع متبرکه و امامزادگان بوده است.

,

حجت الاسلام جوانبخت، افزود: ۵۷ میلیارد و ۴۲۰ میلیون درآمد موقوفات و امامزادگان استان بوده و و بیش از ۵۳ میلیارد تومان از آن بای خدمات رسانی به مردم هزینه شده است، در حال حاضر نیز ۴ میلیارد موجود است که یا زمان اجرای آن نرسیده یا در حفظ موقوفات موجود است.

,

وی، با اشاره به برخی از هزینه های اوقاف در ۷ ماهه سال جاری، گفت: ۹۶۷ میلیون تومان با موضوع مذهبی در ۷ ماهه امسال هزینه شده، با موضوع خیریه ۴۴۱ میلیون تومان، موضوع اجتماعی ۷۳ میلیون، مدارس دینی ۱ میلیارد و ۳۹۴ میلیون تومان و مساجد ۱ میلیارد و ۴۱۱ میلیون تومان هزینه شده است.

,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، در ادامه سخنان خود تاکید کرد: ۱۲۸ نفر از روحانیون در طرح ساماندهی روحانیون اعزامی در قالب نشاط معنوی، بصیرت عاشورایی در خیمه های معرفت که کاملا  آموزش دیده بوده اند، ساماندهی شدند.

,

حجت الاسلام جوانبخت، گفت: موکب واقفان خیراندیش روزانه ۱۰ هزار پرس غذا به زائران حسینی از ۲۰ تا ۳۰ مهر مستقر در مرز مهران اطعام کرد.

,

وی، با اشاره به برخی از فعالیت های حقوقی انجام شده در معاونت حقوقی طی ۴ سال گذشته گفت: ۵۲۱۱ رقبه سنددار بود که ۷۵ درصد رقبات فاقد سند مالکیت بود، امسال بالای ۱۷ هزار و ۴۰۰ رقبه ما دارای سند مالکیت شد که ۶۸ درصد رقبات در حال حاضر دارای سند هستند و ۸۹۰۰ رقبه فاقد سند هستند که تا سال آینده جشن سنددار کردن رقبات را خواهیم گرفت.

,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، با اشاره به اسکن اوراق مرتبط با موقوفات گفت: بالای ۵۰۰ هزار صفحه از مدارک مکاتبات اداری، اسناد مالکیت اسکن شده در سیستم های ما موجود است تا در برابر حوادث پیش بینی نشده محافظت شود.

,

حجت الاسلام جوانبخت، گفت: ۱۰۰ روستای وقفی استان در شرف سنددار شدن هستند در همین راستا طی هفته های گذشته روستای هندوان خوی به ارزش ۲۷۰ میلیارد تومان سنددار شد.

,

وی، با اشاره به افتتاح و کلنگ زنی برخی پروژه های وقفی در هفته وقف در آذربایجان غربی گفت: تعداد ۹ پروژه طی ۴ سال اجرا شده و در حال حاضر ۳پروژه در حال مطالعه است.

,

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ۷ میلیارد و ۵۰۹ میلیون تومان درآمد موقوفات استان در سال جاری است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه