اخبار داغ

تازه‌ترین جزییات درباره ساخت سریال «موسی»

تازه‌ترین جزییات درباره ساخت سریال «موسی»
تهیه‌کننده سریال «موسی (ع)» تأکید کرد که حال جمال شورجه رو به بهبود است و در تلاش هستند سریال را امسال کلید بزنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهیا شدن مسیر سریال «سلمان فارسی» و شروع کار در آذر، ذهن‌ها را متوجه سریال «موسی (ع)» نیز می‌کند که آیا امسال کار خود را آغاز خواهد کرد و چه بازیگران و عواملی خواهد داشت؟ و سؤال دیگر اینکه جمال شورجه کارگردان این سریال چه زمانی می‌تواند جلوی دوربین قرار بگیرد؟ این‌ها سؤالات اهالی رسانه است و احمد میرعلایی تهیه‌کننده این مجموعه الف. ویژه سازمان صداوسیما ضمن نگاهی به کمبود کار‌های دینی و مذهبی در تلویزیون و سینما به آن‌ها پاسخ داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
او درباره سریال «موسی (ع)» گفت: «این سریال در ارادت به هدیه آسمانی پیامبر اکرم (ص) یعنی قرآن کریم ساخته می‌شود. ما باید سعی کنیم این سریال را خوب بسازیم؛ تا جایی که اعتقادم بر این است این سریال راهگشای بسیاری از سریال‌های دینی به‌خصوص کاری برای پیامبر اکرم (ص) به‌صورت سریالی و اهل‌بیت عصمت و طهارت خواهد بود. ما سریالی برای پیامبران اولوالعزم نداشتیم و سریال «موسی (ع)» اولین گام است که این قدم‌ها باید قدرتمند و تأثیرگذار برداشته شود.»
,
میرعلایی با اشاره به توصیه و دستور مقام معظم رهبری و دیگر علما درباره ساخت سریال «موسی (ع)» افزود: «مقام معظم رهبری و دیگر علما و مراجع توصیه به ساخت این مجموعه کردند؛ رهبری و مراجع بر پیگیری وحدت جهانی ادیان تأکید داشتند، به همین دلیل وحدت ادیان الهی، هدف اصلی فیلمنامه است که می‌تواند جهان را به‌سمت توحید پیش ببرد. تفرقه و جدایی ادیان الهی باعث خوشحالی دشمنان می‌شود و منجر به نفوذ استعمارگران می‌شود. آن‌ها علاقه‌مندند که ما را به جنگ و نزاع بکشانند، اما ما با ساخت آثار قوی نباید بگذاریم چنین تفرقه‌ای شکل بگیرد.»
,
 
,
او در خصوص جمال شورجه گفت: «بیماری جمال شورجه رو به بهبود است و ان‌شاءالله با گذراندن موفقیت‌آمیز مراحل درمانی، پزشکان اجازه می‌دهند هرچه زودتر به فعالیت‌هایشان بازگردند. ایشان همین الان با گروه کاری در ارتباطند و مراحل پیش‌تولید را جلو می‌بریم؛ در تلاشیم سریال امسال کلید بخورد، اما به جهت آماده کردن مقدمات کار و سختی‌هایی که برای طراحی و جلوه‌های ویژه‌ای که تا به امروز در ایران انجام نشده است، کار پیچیده و سختی را در پیش داریم و امیدواریم هرچه زودتر مهیای فیلمبرداری سریال شویم.»
,
 
,
میرعلایی درباره انتخاب بازیگران و کاراکتر اصلی این مجموعه، خاطرنشان کرد: «عوامل پشت دوربین ما انتخاب شده‌اند و در آستانه شروع فیلمبرداری، نام‌هایشان رسانه‌ای خواهد شد؛ احتمال دارد قصه این اتفاق را رقم بزند که برای بازیگر از اقوام مختلف استفاده کنیم. اصل و پیش‌بینی‌مان بر حضور و استفاده حداکثری از بازیگران ایرانی است، اما اگر برخی از نقش‌ها به فیزیک خاص و منحصر به فردی نیاز داشته باشند به اقتضای این نقش و کاراکتر ترجیحاً از خارجی‌ها استفاده می‌کنیم. در تلاشیم برای تمام نقش‌های این سریال افرادی را انتخاب کنیم که ضمن داشتن استعداد‌های بازیگری به‌لحاظ چهره و فیزیک همخوانی لازم را داشته باشند؛ هنوز مشخص نیست از چهره‌های جدید استفاده کنیم یا از بازیگران ناآشنا. در حال بررسی هستیم و برای ما ایفای نقش و تأثیرگذاری کاراکتری اهمیت دارد.»
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه