اخبار داغ

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح الله:

ملت ایران در مقابله با تحریم‌های آمریکا عاشورایی عمل می‌کند

ملت ایران در مقابله با تحریم‌های آمریکا عاشورایی عمل می‌کند
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح الله گفت: ملت ایران در مقابله با تحریم‌های آمریکا و توطئه‌های آن‌ها قطعاً عاشورایی عمل می‌کند و در واقع این ملت فرزندان رمضان هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام ماشاءالله عبدی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح الله و کارشناس برتر مذهبی در گفتگو با دیار آفتاب؛  ضمن تسلیت به مناسبت رحلت پیامبر (ص) و ایام شهادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند امام حسن(ع) و امام حسین(ع)  هر دو امام و پیشوا هستند که یکی از آن‌ها کار صلح را انجام می‌دهد و یکی دیگر حادثه عاشورا را رقم می‌زند که اولی زمینه‌ساز دومی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی با تأکید بر اینکه مقتضیات زمان و مکان برای امام بسیار مهم است افزود: در عصر امام حسن مجتبی(ع) شرایط مقابله با معاویه است و آن رکن مهم مردم هستند که در یک نهضت و حکومت علاوه بر اینکه رهبر و مکتب مهم است پایه مردمی بودن آن نیز قابل‌توجه است.

,

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله اظهار کرد: در زمان امام حسن مجتبی(ع) مکتب و رهبر مورد هجمه دشمنان اسلام در آن عصر قرار می‌گیرند و تمام تلاش خود را برای از بین بردن مکتب دین و قرآن به کار می‌گیرند و با هدف سرکوب کردن امام حسن(ع) و وجود مبارک ایشان کارهای خود را انجام می‌دهند.

,

وی با بیان اینکه نفوذ دشمنان در بین مردم آنچنان گسترده شده بود که این نفوذ به لشگر امام حسن(ع) نیز سرایت کرده بود گفت: برخی ها اطاعت نمی کردند و سبب بروز مشکلاتی از درون شده بودند و از بیرون هم درگیر مسائل آحاد مردم قرار گرفتند و لذا امام حسن(ع) در این شرایط مجبور شدند نرمش قهرمانانه با دشمن داشته باشند و تمام قراردادهایی هم که بین امام و معاویه بسته شد کاملا مورد توجه امام حسن(ع) بود و در راستای منفعت شیعیان وامت اسلام بود.

,

عبدی با اشاره به اینکه اگرچه قراردادی که با عنوان صلح بسته شد از طرف دشمن عملیاتی نشد ولی تمام مفاد آن به نفع امام حسن(ع) درآمد افزود: برخی ها معتقد هستند مذاکره ای که در بین امام حسن(ع) با معاویه شکل گرفت نوعی صلح است و امروز هم برخی ها که صاحب نظر و تریبون هستند و این تعابیر را به کار می برند ناشی از آن است که فکر آنها انقلابی نیست و برآمده از تفکر غرب است.

,

وی با بیان اینکه امروز کسانی که تعامل و رفراندوم را مطرح می کنند وضعیت امروز را با شرایط امام حسن(ع) مقایسه می کنند و به نوعی از این موضوع نوعی سوء استفاده می کنند گفت: باید در اینجا گفت شرایط امام حسن(ع) با شرایط امروز ما کاملا متفاوت است چراکه ایشان با نرمش قهرمانانه ای که انجام دادند بستر و زمینه را برای قیام امام حسین(ع) آماده کردند و این نرمش به معنای تسلیم در برابر دشمن نیست.

,

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح الله با تأکید بر اینکه امام حسن(ع) در آن شرایط در یک خفقان تبلیغاتی قرار گرفته بود افزود: از طرفی مردم هم آن بصیرت لازم برای همراهی امام را نداشتند و به دلیل نبود آگاهی های لازم حرف امام را روی زمین گذاشتند و در واقع پایه های مردمی حکومت از دست رفت.

,

وی با بیان اینکه ما امروز در شرایط عاشورایی قرار گرفتیم و موقعیت امروز ما موقعیت امام حسین(ع) در برابر دشمن است گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند جنگی نخواهد شد و مذاکره با دشمن هم سم است امروز راهبردی که ایشان مطرح کردند و مردم هم با رفتار خود آن را تایید کردند مقاومت فعال است.

,

عبدی با اشاره به اینکه امروز ما در مقابل دشمن به موفقیت های خیلی خوبی رسیده ایم افزود: به تعبیر فرمانده محترم کل سپاه پاسداران دشمن در حال خالی کردن میدان است و خارج شدن آمریکائی ها از افغانستان،سوریه و امثالهم دلیلی بر این است که دشمن امروز توان مقابله با انقلاب اسلامی را ندارد.

,

وی با تأکید بر اینکه امروز هوشمندی های مقام معظم رهبری و بصیرت ملت ایران تمام امیدهای دشمن را نا امید کرده بیان داشت: این موضوع را در طی این چهل سال انقلاب به طورعملیاتی ثابت کرده اند و امروز کفگیر دشمن به ته دیگ خورده است.

,

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح الله در پایان خاطرنشان کرد: ملت ایران در مقابله با تحریم‌های آمریکا و توطئه‌های آنها قطعاً عاشورایی عمل می کند و در واقع این ملت فرزندان رمضان هستند و امروز طبق نظرسنجی های معتبر ملت راهبرد کارشناسی و تخصصی مقام معظم رهبری که همان مقاومت فعال است را با قدرت دنبال می کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه