اخبار داغ

بام نهاوند ظرفیت کم‌نظیر گردشگری با چشم‌اندازی بکر+ تصاویر

بام نهاوند ظرفیت کم‌نظیر گردشگری با چشم‌اندازی بکر+ تصاویر
عملیات عمرانی ساماندهی بام گردشگری نهاوند به‌سرعت در حال انجام است تا با تکمیل این طرح زیبایی‌های شهر نهاوند بر فراز این بام نمایان شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ شهرستان نهاوند با داشتن ظرفیت‌های فراوان گردشگری و طبیعی سالانه میزبان هزاران گردشگر از سراسر کشور است که از اماکن تفریحی و تاریخی این شهرستان در طول سال بازدید می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وجود این اماکن تفریحی و پذیرش گردشگران نیازمند ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای آن‌ها است تا زیبایی‌های نهاوند هرچه بیشتر به مردم کشور معرفی شود.

,

بام نهاوند یا تپه ابوذر یکی از ظرفیت‌های کم‌نظیر شهرستان نهاوند است که در کمتر منطقه‌ای در کشور وجود دارد و نیازمند توجه و ایجاد زیرساخت‌های مناسب است که با تلاش مسئولان در حال ساماندهی است.

,

بام نهاوند با مساحت بیش از ۹۵ هکتار در کنار منطقه فرمانداری و در کمربندی محور نهاوند به بروجرد قرار دارد و از چند منطقه دارای راه دسترسی است و قبور مطهر ۵ شهید گمنام دوران دفاع مقدس نیز در این مکان قرار دارد.

,

محمد حسین پور شهردار نهاوند در بازدید از عملیات اجرایی پروژه ماندگار بام نهاوند گفت: پروژه ساماندهی بام نهاوند در چند فاز در حال انجام است و کار بسیار بزرگی شروع‌شده است که برای نهاوند بسیار سودمند خواهد بود.

,

وی اظهار داشت: این پروژه مهم باعث رونق گردشگری در شهر نهاوند خواهد شد چون بسیار ظرفیت بکر و منحصربه‌فردی است و با نمای زیبایی که مشرف بر شهر نهاوند است بسیار تماشایی است.

,

شهردار نهاوند افزود: در فاز اول این پروژه مهم گردشگری، توریستی و تفریحی اجرای عملیات بتن‌ریزی و آرماتوربندی استخر و ساخت آبشار، سینمای روباز، توسعه فضای سبز و کاشت انواع گونه‌های درختی در دستور کار قرار دارد.

,

, ,

احداث سینمای روباز، آبشار و کاشت ۱۰ هزار اصله نهال

, احداث سینمای روباز، آبشار و کاشت ۱۰ هزار اصله نهال, احداث سینمای روباز، آبشار و کاشت ۱۰ هزار اصله نهال,

وی ادامه داد: با توجه به عظمت این طرح باید همه مسائل مربوط به این طرح به هماهنگی با سایر دستگاه‌ها پیگیری و حل شود تا مردم از دیدن این پروژه بزرگ لذت ببرند.

,

حسین پور گفت: ساخت سرویس بهداشتی، افزایش راه‌های دسترسی، اجرای کف‌پوش، نصب نیمکت، تأمین روشنایی، سکوهای نشیمن در حال انجام است.

,

وی اظهار داشت: تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا این پروژه مهم را تکمیل و تقدیم شهروندان نهاوندی کنیم و الآن هم پیشرفت کار محسوس است و از هم‌اکنون موردتوجه شهروندان است.

,

شهردار نهاوند افزود: اتمام رنگ‌آمیزی آبشار، دیواره سازی، سنگ‌فرش، جاده‌سازی، گل‌کاری، چمن‌کاری و ادامه ساماندهی راه‌های دسترسی به بام تفریحی-توریستی نهاوند باعث شکوفایی این طرح‌شده است.

,

وی از کاشت ۱۰ هزار اصله نهال در بام نهاوند خبر داد و گفت: خوشبختانه درختانی که امسال توسط شهرداری کاشته شد اکنون به ثمر نشسته و به بام جلوه زیبایی خاصی بخشیده است.

,

حسین پور به تأمین آب این طرح اشاره کرد و افزود: مشکل آب دهی بام نهاوند مرتفع شده و با بهره‌برداری این پروژه به سرانه فضای سبز نیز افزوده خواهد شد.

,

شهردار نهاوند در پایان گفت: قراراست مساحت ۹۵ هکتاری جنگل بام نهاوند در سال‌های آینده به ۱۳۰ هکتار افزایش پیدا کند.

,

, ,

بام نهاوند ظرفیت مناسبی برای پذیرش گردشگر است

, بام نهاوند ظرفیت مناسبی برای پذیرش گردشگر است, بام نهاوند ظرفیت مناسبی برای پذیرش گردشگر است,

صفی الله خرم‌آبادی نایب‌رئیس شورای شهر نهاوند نیز از شهردار در راستای توسعه پروژه بام نهاوند قدردانی کرد و گفت: روند بدون توقف عملیات‌های عمرانی شهرداری ازجمله بام نهاوند باید ادامه یابد و شورای شهر نیز در کنار شهردار قرار دارند.

,

وی اظهار داشت: این مکان بکر درگذشته به حال خود رهاشده بود که خوشبختانه با ورود شهرداری عملیات اجرایی این پروژه آغازشده است و با ساماندهی آن ظرفیت بسیار عالی گردشگری در شهر نهاوند ایجاد می‌شود.

,

نایب‌رئیس شورای شهر اظهار داشت: بام نهاوند می‌تواند به مکانی برای جذب گردشگر و تفریح میهمانان تبدیل شود و هم‌چنین مکانی برای گذران اوقات فراغت همشهریان نیز باشد.

,

وی گفت: در بازدید که از ادامه ساماندهی این طرح داشتیم کارهای خوبی انجام‌شده است که با تکمیل آن مردم متوجه می‌شوند چه‌کار بسیار بزرگی انجام‌شده است.

,

, ,

بام نهاوند به شناسنامه نهاوند تبدیل می‌شود

, بام نهاوند به شناسنامه نهاوند تبدیل می‌شود, بام نهاوند به شناسنامه نهاوند تبدیل می‌شود,

مراد ناصری فرماندار نهاوند نیز در مورد این پروژه گفت: شهرستان نهاوند با داشتن سراب‌های پرآب و مکان‌های طبیعی بکر و زیبا دارای پتانسیل‌های خوبی درزمینهٔ جذب گردشگر است که بام نهاوند نیز ازجمله این ظرفیت‌ها است.

,

وی اظهار داشت: اصلی‌ترین مشکل بام نهاوند مرتفع کردن مسئله تأمین آب این منطقه بود که پیگیری و حل شد تا اصلی‌ترین مانع ساماندهی این طرح حل شود.

,

فرماندار نهاوند گفت: برای تکمیل طرح‌های شهرداری در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بیش از ۳ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده است و همه دستگاه‌های مرتبط با شهرداری همکاری می‌کنند.

,

وی افزود: پروژه بزرگ و زیبای بام نهاوند می‌تواند به شناسنامه شهرستان تبدیل شود و نگاه‌ها را به سمت نهاوند تغییر دهد.

,

, , ,
,

به گزارش عصر همدان؛ ساماندهی بام نهاوند که ازیک‌طرف میزبان شهدای گمنام است و از طرف دیگر دارای طبیعت بکر و منظره زیبای طبیعی است و از سویی دیگر بر فراز شهرستان نهاوند قرار دارد باعث شده است که اهمیت این طرح چندین برابر شود و لزوم ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و تفریحی را مدنظر مسئولان قرار می‌دهد که با توجه به فعالیت‌های انجام‌شده آینده‌ای روشن در انتظار این مکان زیبا خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه