اخبار داغ

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی:

ناتمامی شبکه فاضلاب، سلامت آب زیرزمینی بجنورد را تهدید می‌کند/ امسال ۲ تصفیه‌خانه استان بهره‌برداری می‌شود

ناتمامی شبکه فاضلاب، سلامت آب زیرزمینی بجنورد را تهدید می‌کند/ امسال ۲ تصفیه‌خانه استان بهره‌برداری می‌شود
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی گفت: درصورتیکه بر تکمیل شبکه فاضلاب شهر بجنورد سرعت داده نشود، این وضعیت منابع آب زیرزمینی شهر بجنورد را به خطر می اندازد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامحسین ساقی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصراترک اظهار کرد: این شرکت در سال گذشته دستگاه سنجش فلزات سنگین برای پایش آب شرب استان را خریداری کرد که این دستگاه در هفته پدافند غیرعامل به بهره برداری خواهد رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

ساقی افزود: تاکنون نمونه های آب شرب استان برای پایش را به شهر مشهد ارسال می شدند.

,

وی درباره وجود فلزات سنگین در آب شرب استان عنوان کرد: وجود فلزات سنگین از جمله سرب، جیوه، نیکل و کروم در آب شرب جزو خطوط قرمز است که خوشبختانه تا به کنون هیچ گزارش از نمونه گیری ها از وجود این فلزات سنگین در آب شرب استان اعلام نشده است.

,

وی به آب شرب شهر بجنورد نیز اشاره کرد و گفت: بخش اصلی آب شرب این شهر از سد شیرین دره و بخشی دیگر نیز از چاه های ارکان و کلاته نقی تامین می شود و در تابستان نیز آب چند چاه دیگر در اختلاط با آب چاه‌های ارکان، کلاته نقی و سد شیرین دره وارد مدار می شوند.

,

ساقی در پاسخ به این سوال که وجود نیترات در آب شرب شهر بجنورد چه وضعیتی دارد؟ اظهار کرد: نیترات در تمام آب ها وجود دارد اما میزان وجود این فلز در آب مهم است که حداکثر میزان مجاز وجود نیترات در آب شرب 50 میلی گرم در هر لیتر است.

,

وی با بیان اینکه مرکز بهداشت استان در هر روز 26 نمونه‌گیری از نقاط پراکنده شهر بجنورد انجام می‌دهد، اعلام کرد: هیچ گزارشی از وجود نیترات بالای 50 میلی گرم در لیتر در آب شرب شهر بجنورد و حتی استان اعلام نشده است.

,

با این وجود، وی هشدار داد: درصورتی که به تکمیل شبکه فاضلاب شهر بجنورد سرعت عمل داده نشود، سلامت آب زیرزمینی این شهر به خطر خواهد افتاد.

,

در عین حال، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی خاطر نشان کرد: بخشی از چاه های آهکی با دبی 50 تا 60 متر در ضلع شمال شرق بجنورد که کیفیت خود را از دست داده اند را پلمپ کرده ایم.

,

وی در خاتمه اعلام کرد: در ماه جاری تصفیه خانه شهر آشخانه به بهره برداری می رسد.

,

وی افزود: برای تصفیه خانه شهر اسفراین که به بهره برداری رسیده است نیز مصوبه ارتقای ظرفیت از هشت به 16 هزار متر مکعب اخذ شده است.

,

ساقی یادآور شد: تصفیه خانه شهر شیروان نیز تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد که این تصفیه خانه توسط بخش خصوصی ساخته شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه