اخبار داغ

آلبلاغ اسفراین سومین قربانی خود را گرفت؛

تکرار حادثه در معدن ممنوعه

تکرار حادثه در معدن ممنوعه
برداشت غیرمجاز از معدن سرب و روی آلبلاغ اسفراین که ابتدای امسال باعث کشته شدن دو نفر و زخمی شدن سه نفر شده بود شب گذشته بار دیگر حادثه ساز شد و به مرگ سومین نفر منجر شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، معدن آلبلاغ یکی از معادن تازه کشف شده در منطقه حفاظت شده ساریگل است که در چند ماه گذشته به دلیل صرفه اقتصادی بالا، بسیاری از مردم و دلالان را جهت برداشت به این منطقه صعب العبور کشانده است و به علت برداشت غیرمجاز و غیراصولی به کشته شدن 3 نفر ختم شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , عصر اترک, ، معدن آلبلاغ یکی از معادن تازه کشف شده در منطقه حفاظت شده ساریگل است که در چند ماه گذشته به دلیل صرفه اقتصادی بالا، بسیاری از مردم و دلالان را جهت برداشت به این منطقه صعب العبور کشانده است و به علت برداشت غیرمجاز و غیراصولی به کشته شدن 3 نفر ختم شده است, .,

ریزش معدن ساعت 22 شب گذشته در چهارمین حادثه برای سومین بار باعث کشته شدن یک کارگر دیگر شد.

, .,

قرار گرفتن این معدن در ارتفاعات سخت گذر آلبلاغ در منطقه حفاظت شده ساریگل اسفراین باعث شده تا تعیین تکلیف آن تاکنون از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی بی نتیجه بماند اما درجه بالای خلوص این معدن همه روزه تعداد زیادی از افراد را همراه با چهارپا به این منطقه می کشاند که تخریب منطقه حفاظت شده ساریگل را به همراه داشته و به دلیل عدم بازدارندگی قانون همه روزه بر تعداد برداشت کنندگان غیر قانونی از این معدن اضافه می شوند.

, .,

اواخر اردیبهشت ماه امسال با ورود شورای تامین خراسان شمالی با این موضوع، این منطقه از حضور سودجویان پاکسازی شد اما  پس از گذشت چند ماه برداشت غیرمجاز توسط افراد محلی و غیرمحلی، آغاز شد.

, .,

به گفته شاهدان محلی روزانه 70 نفر به صورت غیرقانونی اقدام به برداشت ذخایر سرب و روی این معدن می کنند که این اقدام غیراصولی هر از چندگاهی با حادثه ای همراه می شود.

, .,

هر چند علی اصغر مطهری، مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفته با معدن کاوی و بهره برداری از معادن واقع در مناطق تحت مدیریت محیط زیست مخالف بوده و پاسخ مثبت به بهره برداری رسمی از معدن آلبلاغ اسفراین را به معنای بازی در زمین دلالان دانسته اما مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از واگذاری انجام مطالعات اکتشافی این معدن به سازمان ایمیدرو خبر می دهند.

,

پیش از این یک صد نفر به جرم تخریب مناطق حفاظت شده و برداشت غیر قانونی سنگ معدن در منطقه آلبلاغ دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده اند که تعدادی از پرونده ها در حال رسیدگی و تعدادی نیز منجر به صدور حکم زندان برای متخلفان  شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه