اخبار داغ

استاد سیاستگذاری دانشگاه کالیفرنیا؛

سیاست خارجی آمریکا بر مبنای مکان های تجاری ترامپ در سراسر جهان پیاده می شود

سیاست خارجی آمریکا بر مبنای مکان های تجاری ترامپ در سراسر جهان پیاده می شود
یکی از اصلی ترین وعده های انتخاباتی ترامپ "اول آمریکا" و دفاع از منافع آمریکایی پیش از هر چیز دیگر بود، اما اکنون مشخص شده که این نیز یک دروغ بزرگ بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ استاد سیاستگذاری دانشگاه کالیفرنیا با انتقاد از عملکرد ترامپ نوشت، یکی از اصلی ترین وعده های انتخاباتی ترامپ "اول آمریکا" (America First) و دفاع از منافع آمریکایی پیش از هر چیز دیگر بود. وی با این دو موضوع پایگاه انتخاباتی خود در سراسر کشور را راه انداخت، اما اکنون مشخص شده که این نیز یک دروغ بزرگ بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

 

,
, ,
 
,
به گفته "رابرت ریچ"، از هر نظر که نگاه می کنیم، او آمریکا را به خاطر منافع شخصی خود فروخته است. وی به جای شعار "اول آمریکا" به 6 روش خود را مقدم بر هر چیزی قرار داده است:
, رابرت ریچ,

* ترامپ قدرت های بیگانه را ترغیب کرده تا در دموکراسی ما مداخله کنند

, * ترامپ قدرت های بیگانه را ترغیب کرده تا در دموکراسی ما مداخله کنند,

ترامپ از قدرت ریاست جمهوری خود به منظور ترغیب رهبران بیگانه برای مداخله در انتخابات ما استفاده می کند. ترامپ از رئیس جمهور اوکراین خواست تا در ازای کمک های نظامی درباره مخالفان سیاسی وی تحقیق کند. وی همچنین علنا از روسیه و چین خواست تا در مورد مخالفان سیاسی او تحقیق کنند.

,

* ترامپ از قِبَلِ هتل ها و تجارت املاک و مستغلات خود از دولت های خارجی پول دریافت می کند

, * ترامپ از قِبَلِ هتل ها و تجارت املاک و مستغلات خود از دولت های خارجی پول دریافت می کند,

از زمان تصدی مقام ریاست جمهوری ترامپ، نمایندگان 22 کشور بیگانه از جمله؛ عربستان سعودی، ترکیه و روسیه پول خود را صرف املاک متعلق به تشکیلات ترامپ کرده اند. این پرداخت ها نقض آشکار بند پرداخت های قانون اساسی است که رئیس جمهور را از پذیرفتن هرگونه مبلغ از دولت های خارجی منع می کند.

,

ترامپ حتی قصد داشت که نشست جی 7 سال آتی را در زمین بازی گلف خود موسوم به دورال در فلوریدا برگزار کند، اما ظاهرا این فساد گستاخانه حتی از نظر حامیان وی در کنگره نیز بیش از حد بود.

,

* ترامپ سیاست خارجی را بر مبنای مکان های تجاری خود در سراسر جهان پیاده می کند

, * ترامپ سیاست خارجی را بر مبنای مکان های تجاری خود در سراسر جهان پیاده می کند,

ساده ترین توضیح برای اینکه چرا وی رجب طیب اردوغان را تحریک و حتی نیروهای آمریکایی را از مرز سوریه خارج می کند این است که برج های استانبول ترامپ اولین و تنها دفترکار و ساختمان مسکونی وی در اروپا است و تجارت های مرتبط با دولت ترکیه حامیان اصلی تشکیلات ترامپ هستند.

,

* ترامپ از قدرت های بیگانه خواسته تا در مورد "رابرت مولر" مشاور ویژه تحقیق کنند

, * ترامپ از قدرت های بیگانه خواسته تا در مورد "رابرت مولر" مشاور ویژه تحقیق کنند,

مولر به این نتیجه رسیده که ترامپ طی انتخابات سال 2016 از روسیه درخواست کمک کرده بود. دولت ترامپ مقامات کشورهای ایتالیا، استرالیا و انگلستان را ترغیب کرده اند تا درباره جزئیات تحقیقات مولر تحقیق کرده و گزارش وی را بی اعتبار کنند.

,

*ترامپ از رژیم های مستبد سراسر جهان طرفداری کرده و به متحدین آمریکا پشت می کند

, *ترامپ از رژیم های مستبد سراسر جهان طرفداری کرده و به متحدین آمریکا پشت می کند,

گذشته از اردوغانِ ترکیه، ترامپ گفته که عاشق "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی است.

,

* ترامپ سازمان های اطلاعاتی آمریکا را نادیده گرفته و به جای آن بر دولت های بیگانه تکیه می کند

, * ترامپ سازمان های اطلاعاتی آمریکا را نادیده گرفته و به جای آن بر دولت های بیگانه تکیه می کند,

ترامپ بارها با طرفداری از ولادیمیر پوتین و بی توجهی به یافته های جامعه اطلاعاتی آمریکا، مداخله روسیه در انتخابات سال 2016 را انکار کرده است.

,

دونالد ترامپ همزمان با فروش آمریکا ادعا می کند که میهن پرست است. او با هزینه مردم آمریکا گستاخانه به دنبال منافع شخصی خود از دولت های خارجی است. او به جای وعده "اول آمریکا" بارها "اول دونالد" را در اولویت قرار داده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه