اخبار داغ

بحران سلامت روان در کودکان مسلمان روهینگیایی

بحران سلامت روان در کودکان مسلمان روهینگیایی
تقریبا یک پنجم از کودکان زیر 18 سالی که در اردوگاه های پناهندگان روهینگیایی زندگی می کنند به دلیل دیدن خشونت یا تجربه آن در طول سرکوب نظامی از مشکلات شدید روحی و روانی رنج می برند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ یک پنجم از کودکان روهینگیایی از مشکلات شدید روحی رنج می برند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

به گفته گروه امدادرسانی به اردوگاه ها، تقریبا یک پنجم از کودکان زیر 18 سالی که در اردوگاه های پناهندگان روهینگیایی زندگی می کنند از مشکلات شدید روحی و روانی رنج می برند.

, امدادرسانی,

"بهانو بهاتناگار" از صندوق نجات کودکان گفت: "ما با بحران سلامت روانی مواجه هستیم."

,

از 2 سال قبل تاکنون، بیش از 700،000 روهینگیایی به دلیل یک عملیات نظامی به بنگلادش سرازیر شدند. بازرسان سازمان ملل متحد نیروهای امنیتی میانمار را به کشتار جمعی، تجاوز و به آتش کشیدن روستاهای مردم روهینگیا متهم کرده اند.

,

دولت میانمار تمام اتهامات مربوط به جنایت وحشیانه را رد کرده و گفته که نیروهای این کشور عملیات قانونی ضد شورش را انجام داده اند.

,

صندوق نجات کودکان گفت که در برخی موارد، پریشانی روانی در میان کودکان پناهنده می تواند ریشه در دیدن خشونت یا تجربه آن در طول سرکوب نظامی داشته باشد، اما دلایل دیگری نیز وجود دارد.

,

بهاتناگار گفت: "اینها می توانند مانند قربانیان ازدواج در کودکی یا کودکانی که در خانه مورد آزار و اذیت قرار می گیرند، باشند."

,

وی افزود که فشار زندگی روزمره در اردوگاه هایی که پناهندگان مجاز به ترک آن نیستند نیز بر استرس آنها می افزاید.

,

 

,

, ,

این اردوگاه ها پر از جمعیت با پناهگاه هایی از بامبو هستند. کار کردن پناهندگان در خارج از اردوگاه ممنوع است و فرصت های شغلی اندکی در داخل اردوگاه وجود دارد. نگرانی ها در مورد مدرسه و آموزش های فنی نامناسب برای جوانان روهینگیایی رو به افزایش است.

,

گروه های امدادی به منظور آموزش، کلاس های درس ساخته اند، اما قادر به سرعت بخشیدن به کار نیستند. تنها 11 درصد از جوانان 15 تا 18 سال در اردوگاه ها دسترسی به آموزش دارند.

,

بهاتناگار گفت: "این کودکان می توانند جامعه روهینگیا را از فقر خارج کنند، اما اگر آموزش درست و صحیح نداشته باشند قادر به این کار نخواهند بود. آنها امید خود را از دست داده اند."

,

گروه های امدادرسان از جمله آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد بارها از دولت میانمار خواسته اند تا شرایط مناسبی برای بازگشت داوطلبانه مهاجران روهینگیایی به کشور را فراهم کنند. اما هیچ نشانی از بازگشت شمار قابل توجهی از مردم روهینگیا وجود ندارد.

,

 

,

, ,

 

,

, ,

گروه های امدادی در اردوگاه ها به جوانان مشاوره روانی می دهند، اما اذعان دارند که نمی توانند به تمام آنها کمک کنند.

,

بهاتناگار گفت: "تعداد زیادی از کودکان در اردوگاه ها نیاز به سلامت روان و حمایت روانی و عاطفی دارند. به برخی از آنها خدمات مشاوره ارائه می دهیم، اما کافی نیست. تقریباً 500،000 پناهنده زیر 18 سال در اردوگاه ها حضور دارند. شناسایی کودکانی که نیاز به حمایت روانی داشته باشند کار ساده ای نیست."

,

"کارِن رِیدی" از یونیسف افزود: "بارها و بارها افرادی که نمی بینید همان کسانی هستند که به بیشترین کمک نیاز دارند."

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه