اخبار داغ

وزیر آموزش و پرورش:

کمبودهای اساسی در حوزه فضای ورزشی دانش‌آموزان کشور وجود دارد

کمبودهای اساسی در حوزه فضای ورزشی دانش‌آموزان کشور وجود دارد
محسن حاجی میرزایی گفت: سرانه فضای ورزشی برای دانش‌آموزان ۱.۶ متر مربع در نظر گرفته شده است اما هم اکنون کمبودهای جدی و اساسی در حوزه فضای ورزشی دانش‌آموزان کشور وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح ۱۵۶ پروژه ورزشی کشور که به صورت همزمان در مشهد انجام شد اظهار کرد: سرانه فضای ورزشی برای دانش‌آموزان ۱.۶ متر مربع در نظر گرفته شده است که هم اکنون کمتر از یک سوم این میزان وجود دارد که جبران این کمبود جز با کمک و مشارکت خیران میسر نمی‌شود زیرا برای پرکردن این فاصله علاوه بر اعتبارات دولتی کمک مردم را هم نیاز داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با تاکید بر اینکه کمبودهای جدی و اساسی در حوزه فضای ورزشی دانش‌آموزان کشور وجود دارد گفت: برای رسیدن تمام استان‌ها به میانگین کشوری در این زمینه نیازمند ۳۰ هزار میلیارد ریال هستیم که تامین آن با کمک و مشارکت خیران میسر می‌شود ضمن اینکه از اعتبارات ملی و استانی نیز به نحو مطلوب در این زمینه استفاده خواهد شد.

,

حاجی میرزایی با بیان اینکه ماموریت آموزش و پرورش آماده کردن انسان‌ها برای زندگی عزتمند، سالم و با نشاط است افزود: علاوه بر این آماده کردن دانش‌آموزان برای مشارکت فعال تر در زندگی جمعی و پیشرفت کشور از دیگر ماموریت‌های این وزارتخانه است.

,

وی اظهار داشت: بخشی از اقتضائات دنیای جدید همراه با تحرک و نشاط کمتر برای جوانان است و کسانی که با این تغییرات سریع نتوانند خود را هماهنگ کنند دچار سرگشتگی و اضطراب می‌شوند.

,

وی گفت: روابط، نقش‌ها، کیفیت ایفای نقش‌ها، معیشت، اقتصاد و اشتغال و روان انسان‌ها در روند تغییرات زندگی تحت تاثیر قرار می‌گیرد و باید کاری کنیم که در این روند فرد هویت خود را حفظ کند.

,

وزیر آموزش و پرورش افزود: این وزارتخانه به منظور آماده کردن نسل جوان برای رویارویی با این تغییرات باید در کنار تعلیم و تربیت به مباحث ورزشی و مهارت‌های بدنی آنان نیز توجه کند.

,

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت را در این مفهوم دیده است که وجوه مختلف شخصیت افراد پرورش داده شود ادامه داد: ۶ ساحت تربیتی مورد تاکید در سند تحول بنیادین با توجه به تربیت و تقویت وجوه مختلف شخصیت نسل‌های امروز و آینده طراحی شده و مورد پیگیری است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه