اخبار داغ

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش:

بخش‌هایی از محتوای آموزشی مدارس تا دو سال آینده الکترونیکی می‌شود

بخش‌هایی از محتوای آموزشی مدارس تا دو سال آینده الکترونیکی می‌شود
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این‌که از دو سال آینده بخش‌هایی از محتوای آموزشی از قالب کتاب کاغذی خارج خواهد شد، گفت: امیدواریم بتوانیم این کار را انجام دهیم تا یک نوع تنوع در بسته آموزشی و هم یک نوع انگیزه در دانش‌آموزان ایجاد شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان، حجت‌الاسلام و المسلمین علی ذوعلم معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در حاشیه اجلاس رسالت مدرسه در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بحث تولید محتوای الکترونیکی در شورای فضای مجازی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفته است و بنا بر این است با بازسازی شبکه رشد، بخشی از محتوای آموزشی از قبیل آزمایشات، فیلم‌ها و تجربیاتی که برای دانش آموزان مفید است از طریق این شبکه به دانش‌آموزان منتقل شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، حجت‌الاسلام و المسلمین علی ذوعلم معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در حاشیه اجلاس رسالت مدرسه در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بحث تولید محتوای الکترونیکی در شورای فضای مجازی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفته است و بنا بر این است با بازسازی شبکه رشد، بخشی از محتوای آموزشی از قبیل آزمایشات، فیلم‌ها و تجربیاتی که برای دانش آموزان مفید است از طریق این شبکه به دانش‌آموزان منتقل شود.,
 
,
وی از عدم دسترسی همه دانش‌آموزان به اینترنت ابراز نگرانی کرد و افزود: در بعضی از نقاط اینترنت کشور دچار اختلال است سعی داریم یک راهکاری پیدا کنیم تا این اختلال را برطرف کنیم تا حتی یک دانش‌آموز از این طریق آسیب نبیند و عدالت آموزشی رعایت شود.
,
 
,
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این‌که از دو سال آینده بخش‌هایی از محتوای آموزشی از قالب کتاب کاغذی خارج خواهد شد، گفت: صرفه‌جویی در کاغذ و قطع درختان انجام خواهد شد و امیدواریم بتوانیم این کار را انجام دهیم تا یک نوع تنوع در بسته آموزشی و هم یک نوع انگیزه در دانش‌آموزان ایجاد شود. 
,
 
,
ذوعلم با اشاره به این‌که برنامه درسی ما فکر محور است، تصریح کرد: باید به سمت پرورش تعقل، تفکر، اندیشه ورزی و خلاقیت دانش‌آموزان پیش برویم و ابزار الکترونیکی می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.
,
 
,
وی با اشاره به این‌که محتوای کتاب‌های درسی تا سال تحصیلی 1400 – 1401 تغییر نخواهد کرد، افزود: بعضی از کتاب‌ها که کتابهای جدیدی هستند باید یک دوره به صورت آزمایشی اجرا شود و دانش‌آموزان خیال شان راحت باشد که کتب درسی تغییر نخواهند کرد. 
,
 
,
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای سال تحصیلی جاری کتاب های درسی از قبل از مهر به طور کامل چاپ شده بود و به طور کامل به استان‌ها منتقل شده بود و کمبود کتاب درسی نداشتیم.
,
 
,
ذوعلم با اشاره به این‌که در توزیع کتب درسی در بعضی از مناطق کشور قصورهایی وجود داشت، خاطرنشان کرد: این مشکلات پیگیری و برطرف شد و امروز همه دانش‌آموزان ما کتاب درسی دارند و خوشبختانه یک رابطه مثبتی بین دانش‌آموزان و کتاب های درسی وجود دارد. 
,
 
,
وی افزود: در 10 سال گذشته بعد از تدوین سند تحول بنیادین یک تلاشی در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش شروع و همسوسازی کتابهای درسی با برنامه درسی ملی انجام شد.
,
 
,
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این‌که ممکن است از نظر ادبیات و حجم کتاب‌های درسی نقدهایی وجود داشته باشد، گفت: این نقدها و نظرات همیشه بوده و هست و ما سعی می‌کنیم نقدها را بشنویم و از آن استفاده کنیم و باید رابطه مثبت بیشتری بین دانش‌آموز، مدرسه، معلم، کتاب‌درسی و خانواده ایجاد شود و به همت همکاران این کار بیش از پیش انجام خواهد شد.
,
 
,
ذوعلم با بیان این‌که دانش‌آموزان ما در ایران امن زندگی می‌کنند، تصریح کرد: دانش‌آموزان بعضی از کشورها آواره و دچار ناامنی هستند و مدارس آنها در روز تعطیل می‌شود الحمدلله مدارس ما از ابتدای مهر باز شده است و دانش‌آموزان ما در کنار خانواده و ذیل تربیت معلمان خود درس می‌خوانند و این امنیت را باید بسیار قدر دانست و امیدواریم این امنیت، عزت، آزادی، استقلال و پیشرفت ادامه داشته باشد. 
,
 
,
وی افزود: امیدواریم همه آحاد مردم با تعمیق وحدت ملی و دلبستگی به ایران روز به روز در پیشرفت کشور تاثیر بیشتری داشته باشند.
,
 
,
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش گفت: امروز نقشه‌های دشمنان نقش بر آب شده است و دانش‌آموز ما احساس عزت ملی و خودباوری دارند و امیدواریم این احساس به عنوان یک دریافت واقع بینانه روز به روز تقویت شود.
,
 
,
انتهای پیام/ 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه