اخبار داغ

مدیرکل جهادکشاورزی خراسان جنوبی:

یک کیلوگرم زعفران بیش از چهار تن گندم ارزش دارد/ کاشت زعفران و زرشک باعث رونق اقتصادی می‌شود

یک کیلوگرم زعفران بیش از چهار تن گندم ارزش دارد/ کاشت زعفران و زرشک باعث رونق اقتصادی می‌شود
مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان این‌که زعفران محصول کم آب بَری است، گفت: ارزش یک کیلوگرم زعفران بیش از چهار تن گندم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، غلامرضا قوسی مدیرکل جهادکشاورزی خراسان جنوبی صبح امروز در جشن شکرگزاری برداشت زعفران و زرشک در قاین اظهار کرد: کاشت محصولات راهبردی کشاورزی از جمله زرشک، زعفران و عناب مختص خراسان جنوبی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
 
,
وی افزود: زعفران محصول چند ساله‌‌ای است که با یکبار کشت ۵ تا ۱۰ سال برداشت می‌شود.
,
 
,
مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان این‌که زعفران محصول کم آب بَری است، عنوان کرد: ارزش یک کیلوگرم زعفران بیش از چهار تن گندم است.
,
 
,
قوسی با اشاره به بحث اشتغال‌زایی بسیار زیاد در خصوص کاشت زعفران، گفت: معمولا کاشت زعفران ظرفیت اشتغال‌زایی ۲۰۵ نفر روز را دارد.
,
 
,
وی اظهار کرد: زعفران ظرفیت این را دارد که تمام اعضای خانواده در کاشت، داشت، برداشت و باز کردن آن دخیل باشند.
,
 
,
مدیرکل جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: ۷۰ درصد اراضی کشاورزی خراسان جنوبی خرده مالک است.
,
 
,
قوسی با بیان این‌که کاشت زعفران ارزش اقتصادی برای استان دارد، افزود: کشت زرشک نیز به همین نحو ارزش اقتصادی دارد و در مجموع کاشت این دو محصول باعث رونق اقتصادی در استان خواهد شد.
,
 
,
وی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم جهاد کشاورزی افزایش بهره‌وری و عملکرد در تولید محصولات کشاورزی استان از جمله زرشک و زعفران است.
,
 
,
مدیرکل جهادکشاورزی خراسان جنوبی با بیان این‌که باید شاهد ارتقای تولیدات کشاورزی باشیم، گفت: در این زمینه در بحث افزایش دانش کشاورزان تلاش شده و کشاورزی قراردادی در دستور کار قرار گرفته است.
,
 
,
قوسی خاطرنشان کرد: در کشاورزی قراردادی از تأمین مواد اولیه گرفته تا بازاریابی و فروش تولیدات با کشاورز همکاری می‌شود که تولیدکننده دغدغه تولید و فروش نداشته باشد.
,
 
,
وی افزود: در بحث کشاورزی قراردادی از متقاضیان حمایت کرده و امیدواریم این کار باعث افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه