اخبار داغ

کشته‌سازی و اعتراضات غیرمردمی؛ نقشه نخ‌نمای آمریکا برای بغداد

کشته‌سازی و اعتراضات غیرمردمی؛ نقشه نخ‌نمای آمریکا برای بغداد
کارشناس مسائل سیاسی به تشریح وضعیت عراق و شباهت آن با فتنه ۸۸ پرداخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود معلمی در گفت‌وگو با صاحب نیوز در خصوص تحولات و اعتراضات اخیر در عراق اظهار کرد: متأسفانه امریکایی‌ها ساختار سیاسی عراق را طراحی کردند، این ساختار معیوب و بعضی اوقات در خدمات رسانی به مردم عقب است.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: در نخستین سالگرد دولت آقای عادل عبدالمهدی که دوم مهر ۹۸ بود، فراخوان اعتراضات از طریق فضای مجازی شروع شد و جالب است که یک شخصیت حقیقی درخواست تظاهرات نکرده بود.

وی افزود: شعارهای اولیه معطوف به شعارهای اقتصادی و معیشتی مردمی بود، اما بعد به شعارهای سیاسی تغییر پیدا کرد؛ در ابتدا تغییر نخست وزیری، بعد تغییر دولت و در انتها تغییر حکومت و حتی نظام سیاسی را درخواست می‌کردند.

معلمی با بیان اینکه در موضع گیری‌ها علیه حشدالشعبی و ایران مشخص بود که عربستان، امریکا و رژیم صهیونیستی در این تظاهرات و شعارها دست دارند، تصریح کرد: یکی از نکات جالب این تظاهرات، جغرافیای آن بود که اکثرا مطعوف به شهرهای شیعه نشین شد و نشان می داد جریانی پشت صحنه است که می‌خواهد شیعه را علیه شیعه به جان هم بیاندازند.

وی اضافه کرد‌: تظاهرات و جریانات این روزهای عراق شبیه فتنه ۸۸ ایران است، دلایل داخلی شامل ساختار معیوب دولت عراق و دلایل خارجی شامل امریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی بود که از بازماندگان داعش و بعثی‌ها استفاده و در یکی از استان ها اتاق جنگی را راه‌اندازی کردند.

این کارشناس سیاسی با توضیح اینکه امریکا‌یی‌ها تظاهرات اقتصادی مردم را به طرف هدف‌های خود بردند، بیان کرد: هدف این‌ اعتراضات فشار بر دولت عراق به علت همسویی با جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: دولت عراق حدالشعبی را قانونی کرد و قراردادهای اقتصادی را با چین و دیگر کشورها گسترش داد، امریکایی ها از این بابت ناراحت بودند و به همین دلیل سعی کردند به دولت عراق فشار بیاورند.

معلمی تاکید کرد: در این تظاهرات، یکی از فرماندهان ارشد حدالشعبی که نقش مهمی در شکست داعش داشت را به شهادت رساندند که مشخص می‌شود این ها اعتراضات مردمی نیست و از کشورهای دیگر پشتیبانی می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از اهدافشان که از اعتراضات مردمی سوءاستفاده کردند کاهش رابطه با ایران و منزوی کردن ایران در منطقه بود، خاطرنشان کرد: امنیتی کردن فضا برای توجیه حضور در عراق دیگر هدف امریکایی‌ها برای سیاسی کردن این اعراضات بود که با حضور دوباره در عراق به مسایل سیاسی و امنیتی نفوذ کنند.

این تحلیل گر سیاسی عنوان کرد: تسویه حساب با محور مقاومت یکی دیگر از اهداف امریکایی‌ها و عربستانی ها بود؛ زیرا ضربات محکمی در ما‌ه‌های اخیر خورده‌ بودند.

وی در تشریح یکی از این شکست ها بیان کرد: انصارالله در قضیه آرامکو و به اسارت گرفتن تعداد زیادی از متجاوزگران ضربه سنگین اقتصادی و سیاسی به استکبار زدند.

معلمی با تاکید بر این که حتی فعالیت های رسانه‌ای و مجازی برای کشته سازی و بزرگ نمایی تظاهر کنندگان عراقی دقیقا شبیه به فتنه ۸۸ ایران است، اظهار کرد: اینجا هوشیاری مردم را می طلبد که در آینده هم ممکن است بخواهند فشارهای زیادتری وارد کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه