اخبار داغ

مقاله‌نویس واشنگتن‌پست می‌نویسد؛

آزادی‌های مدنی در صورت عدم مراقبت نابود می‌شوند/ سوء استفاده از مهاجران به بهانه اخراج از آمریکا/ گرفتن غیرقانونی نمونه DNA از پناهجویان در بازداشتگاه های مرزی

آزادی‌های مدنی در صورت عدم مراقبت نابود می‌شوند/ سوء استفاده از مهاجران به بهانه اخراج از آمریکا/ گرفتن غیرقانونی نمونه DNA از پناهجویان در بازداشتگاه های مرزی
دولت ترامپ طی برنامه جدید قصد دارد تا بدون رضایت مهاجران از صدها هزار نفری که در بازداشتگاه ها زندگی می کنند نمونه DNA بگیرد. پناهندگان به دلیل تمرکز واشنگتن بر استیضاح دونالد ترامپ و انتخابات سال 2020 مورد بی توجهی واقع شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ "اِستِر سِپِدا" مقاله نویس واشنگتن پست طی یادداشتی در مورد بی عدالتی پایدار در سیستم مهاجرتی آمریکا می نویسد، مبادا از یاد ببریم که اقدامات غیر انسانی و بی عدالتی در مرز آمریکا و مکزیک همچنان ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

به نظر می رسد که موضوع این وحشت ها به دلیل تمرکز بر استیضاح دونالد ترامپ و انتخابات سال 2020 مورد بی توجهی واقع شده است.

, استیضاح,

این طبیعت انسانی است که حتی در مواجهه با رنج های گسترده تلاش خود را برای زندگی ادامه دهد. مردم سراسر کشور حتی کودکان هراسانی که در مرز از والدین خود جدا می شوند و به طور غیر قانونی در این کشور هستند و به خاطر این موضوع حرف های نیشدار را در مدرسه تحمل می کنند، برای جشن هالووین هیجان زده هستند و لباس های تخیلی و خاصی را به منظور چند ساعت رهایی از نگرانی های خود در نظر گرفته اند.

,

در عوض، کسانی که از این اضطراب های شدید آزاد هستند نباید فراموش کنند که میلیون ها انسان در اوج غم و اندوه به کمک ما نیاز دارند. این افراد شامل دوستان، همسایه ها و همکاران ما در آمریکا و افرادی با روحی نا امید که در جستجوی راهی برای ورود به کشور هستند، می شوند.

,

 

,

, ,

در اینجا به طور مختصر به آنچه در حال وقوع است، اشاره می کنیم:

,

- در اواخر ماه گذشته (اکتبر 2019)، یک دادگاه فدرال طی توافقنامه ای موسوم به "مسکن فلورز" از حمایت کودکان مهاجر در بازداشت پشتیبانی و آن را تقویت کرد. طبق این توافقنامه، هیچ کودکی نباید بیش از 20 روز در زندان مهاجران نگهداشته شود. این حکم که نگهداری از کودکان را تسهیل می کند، در جهت فراهم آوردن امکان آزادی آنها نیز پس از سرپرستی توسط یک بزرگسال تلاش می کند.

,

- همچنین در ماه سپتامبر، یک دادگاه فدرال گسترش برنامه "حذف سریع" را مسدود کرد. این برنامه به دولت این امکان را داده تا افراد را بدون انجام روند اصلی مانند؛ صحبت کردن با وکیل یا ارائه مدارکی در دفاع از خود اخراج کند.

,

- هفته گذشته، دولت ترامپ از استراتژی خود مبنی بر تحمیل جریمه های 6 رقمی بر مهاجرانی که در جستجوی سرپناه در مکان های مقدسی چون کلیساها و مساجد هستند، حمایت کرد. این اقدام یک تاکتیک ارعاب بود که هرگز فرصت اجرائی شدن نیافت، زیرا بر استخراج مبلغ هنگفت از افرادی که اساسا کشاورز هستند و به خاطر ترس از اخراج در شرایط سخت زندگی می کنند و از گرسنگی حتمی یا مرگ همراه با خشونت هراس دارند تکیه می کند.

,

 

,

, ,

نکات ذکر شده کاملا واضح بودند. اکنون به اتفاقات بزرگ اخیر می پردازیم:

,

- یک دادخواست جدید بر فساد موجود در دستگاه اخراج آمریکا تأکید دارد. یک زن هُندوراسی که به طور غیر قانونی در کانِکتیکات آمریکا زندگی می کرد از سوی مأمور اداره مهاجرت به اخراج و مرگ تهدید شد و چندین سال از سوی وی مورد تجاوز جنسی قرار گرفت و 3 مرتبه باردار شد و خود هزینه سقط جنین را پرداخت.

,

در این دادخواست از وزارت امنیت داخلی آمریکا، اِعمال مهاجرت و گمرک آمریکا (ICE) و نماینده سابق ICE نام برده می شود.

,

- دولت ترامپ طی برنامه جدید قصد دارد تا بدون رضایت مهاجران از صدها هزار نفری که در بازداشتگاه ها زندگی می کنند نمونه DNA بگیرد. وزارت دادگستری آمریکا گفته که این امر به حل جرائم کمک می کند. اما استفاده از ابزارهای نظارت جمعی و تسخیر غیر قانونی اطلاعات بیومتریک کجا متوقف می شود؟

,

- سرانجام، حصارهای بیشتری تخیل دونالد ترامپ را تسخیر کرده است. او طی سخنرانی خود در پیتسبورگ به حامیان خود گفت: "ما در مرز نیومکزیکو و کلرادو دیواری زیبا می سازیم. دیواری بزرگی که واقعا مؤثر است و نمی توانید از بالا و پایین آن عبور کنید."

,

وی پس از آن طی توئیتی گفت: "ساخت دیوار در کلرادو (با صدها مایل فاصله از مرز آمریکا و مکزیک) شوخی بوده است."

,

اگر هیچ یک از این شرایط به طور مستقیم بر شما تأثیر نمی گذارد، می توانید شانه های خود را بالا بیاندازید. اما آزادی های مدنی در صورت عدم مراقبت نابود می شوند. امید اندکی بر چگونگی رفتار دولت ترامپ با مهاجران و نحوه تصمیم گیری آن درباره شهروندان آمریکایی متولد شده در کشور خارجی و شهروندان متولد شده در آمریکا وجود دارد.

,

چشم های خود را باز کنید و اتفاقات کنونی را ببینید. هیچ یک از ما بدون گروه بندی و مطالبه مجدد نمی توانیم بی عدالتی را از بین ببریم.

,

هنوز کودکانی هستند که در مرز در مکان هایی شبیه به زندان و قفس های فلزی به سر می برند. هنوز و تا نوامبر سال 2020 (زمان انتخابات ریاست جمهوری) نقض قانون اساسی در مورد حقوق مهاجران و وحشت هایی از این دست که توجه و خشم پایدار ما را می طلبد، وجود دارد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه