اخبار داغ

عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:

تفکر نئولیبرالیِ دولت راهکار مشکلات را تبعیت از نظام جهانی می‌داند/ متاسفانه مدیریت مسئولانه در کابینه نداریم/ گام‌های برجامی بی‌توجهی به خواسته مردم است

تفکر نئولیبرالیِ دولت راهکار مشکلات را تبعیت از نظام جهانی می‌داند/ متاسفانه مدیریت مسئولانه در کابینه نداریم/ گام‌های برجامی بی‌توجهی به خواسته مردم است
شهریار زرشناس گفت: دولت با گام‌های برجامی روند سیاسی، اقتتصادی و اجتماعی خود دنبال می‌کند و کاملا به خواسته‌های ملت و فشاری که به آنها وارد می‌شود بی‌توجه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی درباره اعتماد مکرر دولت ایران به آمریکا و اروپا با وجود بدعهدی های آنها و گام های برجامی به خبرنگار تیتریک، گفت: اندیشه و رویکرد حاکم بر دولت، نئولیبرالی است و این نوع نگاه راه کار تمام مسائل را در تبعیت از نظام جهانی جستجو می کند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
شهریار زرشناس افزود: ذهنیت و افق اندیشه نئولیبرالی برای بروکرات های انی حوزه در یک کشور پیرامونی، خارج از نظام جهانی نخواهد بود و با توجه به اینکه نمایندگان نظام جهانی در اروپا و آمریکا بر سیاست های خود پافشاری می کنند، دولتمردان ما نیز تحت تاثیر همین آموزه های نئولیبرالی قرار گرفته اند. 
,
 
,
وی با اشاره به اینکه متاسفانه دولت مردان به چیزی جز تبعیت از نظام جهانی فکر نمی کنند و راهکارهای داخلی را وهم دانسته و به آن باور ندارند، اظهار داشت: بعضا مسئولین توجه به داخل را نشانه های از ایدئولوژیک بودن دانسته و واقع گرایی در سیاست داخلی و خارجی را به معنای تبعیت از نظم و نظام موجود می دانند. 
,
 
,
زرشناس تصریح کرد: تبعیت از نظام موجود برای یک کشور پیرامونی که درصدد مستقل بودن است و به دنبال قدم برداشتن در راه آزادی و عدالت است، اصلا جواب نمی دهد زیرا برنامه های دشمن به گونه ای طراحی شده است که ما را در اسارت نگاه دارند.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه گام های برجامی متعدد به نوعی بی توجهی به خواسته مردم است، گفت: دولت با این روش روند سیاسی، اقتتصادی و اجتماعی خود دنبال می کند و کاملا به خواسته های ملت و فشاری که به آنها وارد می شود بی توجه است. 
,
 
,
زرشناس افزود: متاسفانه در دولت کنونی مدیریت مسئولانه کنار گذاشته شده است و مسئله صرفا دو تابعیتی های موجود در کابینه نیست، بلکه روند حاکم بر اندیشه مدیران و ایدئولوژی غالب شده بر تفکر آنهاست و دو تابعیتی بودن وجه دیگری است که می تواند وجه تکمیلی این نوع نگاه باشد. 
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه