اخبار داغ

یک کارشناس مسائل سیاسی:

انقلاب اسلامی ایران یک شکست بزرگ و تحقیر ابدی برای آمریکا بود/ خودکفایی ایران، تهدیدهای آمریکا را بی‌معنا می‌کند

انقلاب اسلامی ایران یک شکست بزرگ و تحقیر ابدی برای آمریکا بود/ خودکفایی ایران، تهدیدهای آمریکا را بی‌معنا می‌کند
دشمنی آمریکایی ها در طول عمر چهار دهه ای انقلاب بارها تغییر چهره داده و هر روز به شیوه ای جدید نمایان شده ، سیاست هایی که مدام گوشزد می کند که باید هوشیار باشیم زیرا آمریکای امروز همان شیطان بزرگ و همان دشمن غدار و حیله گر گذشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، برخلاف پیش بینی های آمریکا، کشور ایران در آستانه جشن 41 سالگی قرار دارد و تمامی نقشه های دشمنان برای خدشه وارد کردن به نظام جمهوری اسلامی ایران نقش برآب شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک،,

آمریکایی ها در سالیان دراز تمام تلاش، تجهیزات و نیروهایشان را به کار گرفته اند تا بتوانند جمهوری اسلامی ایران را به زانو در آورند و همانطور که در زمان پهلوی بر آن سلطه داشتند دوباره ایران را زیر تسلط خود بگیرند.

,

این تلاش ها با روی کار آمدن « ترامپ» بطور جدی دنبال شد و زمانی که از تهدید نظامی و تلاش برای تفرقه افکنی داخلی و تربیت ترویست ها و حمایت از آنها در مقابل جمهوری اسلامی و فشار اقتصادی نتیجه ای نگرفتند به سمت اجماع منطقه ای و جهانی علیه ایران رفتند و در کنار آن تحریم های ظالمانه و فلج کننده ای علیه ملت و مردم ایران به راه انداختند.

, .,

 

,

ایران برای همیشه و بطور برگشت‌ناپذیری متحول شده است

, ایران برای همیشه و بطور برگشت‌ناپذیری متحول شده است, ایران برای همیشه و بطور برگشت‌ناپذیری متحول شده است,

«گری‌سیک» از کارمندان فعال کاخ سفید و شاغل در بخش امنیت ملی آمریکا در دوران کارتر و کسی که پیش و پس از آن هم در سیاست خارجی امریکا فعالیت می‌کرده خاطرات خود از دوران سخت از دست رفتن منابع و منافع ایران برای امریکا را در اثری با نام «همه چیز فرو می‌ریزد» منتشر کرده است.

, .,

گری‌سیک در مقدمه با اشاره به این که انقلاب‌های واقعی نادرند، تحول رخ داده در ایران را از جمله تحولات بنیادین می‌شمرد و می‌نویسد: صرف‌نظر از تندروی‌های مقامات تهران و قضاوتی که تاریخ در مورد این واقعه اجتماعی منحصر به فرد خواهد داشت، قاطعانه می‌توان گفت که ایران برای همیشه و بطور برگشت‌ناپذیری متحول شده است.

, .,

 

,

انقلاب اسلامی ایران یک شکست بزرگ و تحقیر ابدی برای آمریکا بود

, انقلاب اسلامی ایران یک شکست بزرگ و تحقیر ابدی برای آمریکا بود, انقلاب اسلامی ایران یک شکست بزرگ و تحقیر ابدی برای آمریکا بود,

وی موضوع ایران و مقابله با آن را، همچنان موضوع جالب توجه برای امریکایی‌ها می‌داند و دلیلش را آن می‌داند که انقلاب ایران یادآور دورانی آمیخته با خشم و سرخوردگی برای ملت امریکاست.

, .,

به زبان روشن‌تر باید گفت انقلاب اسلامی ایران یک شکست بزرگ و تحقیر ابدی برای آمریکا بود. به همین دلیل تبدیل به یک عقده روانی برای امریکا و امریکایی‌ها شد و تاکنون آنان را آزار می‌دهد بطوری که بخشی از سیاست‌های تند امریکا تا به امروز برای جبران آن شکست است.

, .,

در میان این تحقیرها 13 آبان، روزی که ملت بزرگ ایران به رهبری امام راحل و با مقاومت و ایستادگی خود، آمریکا را تحقیر کرد و با تسخیر لانه جاسوسی علاوه بر قطع کامل روابط ایران - آمریکا، وضعیت بین المللی ایالات متحده را با بحران 444 روزه رو به رو و انتشار اسناد جاسوسی به دست آمده از لانه جاسوسی نیز چهره جهانی امریکا را مخدوش می کند.

, .,

 

,

مواجه شدن با ایران هزینه های حیثیتی و مالی برای آمریکا دارد

, مواجه شدن با ایران هزینه های حیثیتی و مالی برای آمریکا دارد, مواجه شدن با ایران هزینه های حیثیتی و مالی برای آمریکا دارد,

محمد شیخ زاده، عضو هیئت علمی دانشگاه بجنورد و کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب، آمریکا منافع و قدرت منطقه ای که رژیم پهلوی در اختیارشان قرار داده بود را از دست داد، اظهار کرد: تضاد منافع استکبار با منافع نظام اسلامی باعث شد که در مراحل مختلف آمریکایی ها اقداماتی را انجام دهند که بتوانند دوباره به آن مرحله برگردند و منافع خود را در منطقه دنبال کنند.

, .,

وی ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برمبنای شعار " نه شرقی نه غربی، جمهوری اسلامی " سیاست هایش را دنبال می کرد که بسیاری از این سیاست ها در تقابل با غرب بود.

, .,

این کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: در روز 13 آبان سال 58 با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا ، شواهد نشان می داد که آمریکاییان اقداماتی را بر علیه انقلاب اسلامی انجام داده اند و این خود به نوعی باعث زیرسوال رفتن قدرت آمریکا در جهان بود.

, .,

شیخ زاده با بیان اینکه آمریکا بعد از این جریانات بارها در توطئه هایی که به منظور حفظ منافع و سیاست هایش در داخل کشور ایران انجام داد با شکست مواجه شد، گفت:  در حادثه طبس با کمک امدادهای الهی، ماجراجویی های آمریکا شکست ذلت باری به همراه داشت.

, .,

وی خاطر نشان کرد: همچنین پیش بینی های آمریکا در تحمیل جنگ با سردمداری و تحریک صدام به ایران از 10 روز به هشت سال به طول انجامید و آمریکا به همراه سایر کشورهای مستکبر تمامی تجهیزات ، نیرو و تلاششان را به کار گرفتند، اما بازهم  شکست خوردند و پیروزی نصیب کشور ایران شد.

, .,

این عضو هیئت علمی دانشگاه بجنورد همچنین فتنه 88 و حمایت از فتنه گران و داعش را بخشی دیگر از توطئه های آمریکا برعلیه ایران در زمان انقلاب خواند و گفت: تمامی نقشه های دشمن در مقابل ملت ایران نقش بر آب شده است و هیچ گونه موفقیتی به همراه نداشته اند.

, .,

شیخ زاده با بیان اینکه در زمان کنونی کشور ایران با پشتوانه مردم به قدرتی رسیده که این قدرت را در مرحله عمل نیز به اجرا گذاشته است، یادآور شد: شکست آمریکا با تمام قدرت و سیاست هایش در مقابل کشور ایران که انقلابی نوپا بود تحقیری بزرگ برای این دولت به شمار می رود.

, .,

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: ایران، آمریکایی ها را در یک حالت انفعال قرار داده و آنان علی رغم هشدارها و تهدید های فروان اما نتوانستند هیچ یک را عملی کنند و این نشان دهنده این است که آمریکا متوجه قدرت ایران شده است.

, .,

شیخ زاده خاطر نشان کرد: آمریکا به این نتیجه رسیده است که مواجه با ایران ساده نیست و هزینه های بسیار سنگینی را به لحاظ حیثیتی، مالی و منافع در بر خواهد داشت و در سیاست هایش تجدید نظر کرده است.

, .,

این عضو هیئت علمی دانشگاه بجنورد گفت: هیچ زمانی آمریکا خوی استکباری و تسلط بر جهان را کنار نخواهد گذاشت و هر روز به دنبال ابزار جدیدی برای محدود کردن ایران توسط تحریم ها و فشار حداکثری است.

, .,

 

,

ایران با خودکفایی ، تهدید های آمریکا را بی معنا می کند

, ایران با خودکفایی ، تهدید های آمریکا را بی معنا می کند, ایران با خودکفایی ، تهدید های آمریکا را بی معنا می کند,

وی خروج یک جانبه آمریکا از برجام را برابر با از دست دادن اعتبار و اعتماد بین المللی  آمریکائیها در سراسر جهان خواند و گفت: عدم همراهی سایر کشورها با سیاست های آمریکا نیز جایگاه این کشور را به عنوان ابر قدرت جهانی زیر سوال برده است.

,

شیخ زاده افزود: همچنین اعتراضات داخلی مردم آمریکا به بی عدالتی هایی که در این کشور ایجاد می شود نسبت به نظام سرمایه داری در سراسر جهان نشان می دهد این نظام نتوانسته به آن اهداف مدنظر برسد.

, .,

این مدرس دانشگاه بجنورد یادآور شد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی هر قدر بتوانیم به لحاظ اتکا به توانمندی و منابع داخلی خودمان را تقویت کنیم قطعا حقارت آمریکا بیشتر خواهد بود.

, .,

شیخ زاده با اشاره به اینکه باید فرصت هایی که برای کشور مسئله ایجاد می کند را از بین ببریم، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم به خودکفایی و توانمندی برسیم تحریم های آمریکا بی معنی خواهد بود.

, .,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه