اخبار داغ

معاون استاندار کرمانشاه عنوان کرد

بهبود فضای کسب و کار در کرمانشاه/ حمایت ویژه از سرمایه‌گذاران

بهبود فضای کسب و کار در کرمانشاه/ حمایت ویژه از سرمایه‌گذاران
معاون امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: بهبود فضای کسب و کار استان در دستور کار قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز  هدایت حاتمی ظهر امروز یکشنبه در همایش یاوران وقف که در امامزاده ابراهیم طاق بستان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: یکی از موضوعات جدی که در مکاتب مختلف اقتصادی مطرح می شود و محل بحث و تبادل نظر است مقولات مربوط به ساختار تولید، توزیع و چیدمان عوامل موثر بر تولید و توزیع است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز ,

معاون امور اقتصادی استاندار کرمانشاه افزود: یکی از موضوعات جدی که امروز می‌تواند امنیت ما را به مخاطره بیندازد مباحث اقتصادی است لذا در این شرایط منطقه و تحت فشار بودن کشور باید تمام تلاش خود را بکار بگیریم تا نسبت به رفع مشکلات اقتصادی موفق عمل کنیم.

,

این مسئول گفت: سازمان اوقاف، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد برکت، بنیاد احسان، بنیاد مستضعفان می توانند در این برهه زمانی کمک کنند و هر کدام نقشی را در حوزه تولید و توزیع و رفع محرومیت ایفا کنند.

,

حاتمی با بیان اینکه ما امروز به دنبال تحقق پنج هدف مهم در راستای توسعه اقتصادی هستیم، بیان داشت: یکی از آن اهداف ایجاد اشتغال است که از همه مهمتر است و امثال هدف گذاری کردیم که به سطح متوسط کشور برسیم و رسیدن به این مهم احتیاج به کار، همفکری، کارآفرینی و بهبود فضای کسب و کار دارد.

,

وی ادامه داد: دومین هدف کنترل تورم است اگر چه سال گذشته ۲.۹ درصد کاهش نرخ بیکاری داشتیم اما در پایان سال همچنان رتبه اول بیکاری از آن ما بود.

حاتمی افزود: این رتبه یک بودن در بیکاری مانع جدی برای توسعه اقتصادی محسوب می شود لذا باید تمام همت و تلاش خود را بکار بکیریم تا از آن خارج شویم.

,
,
,

وی گفت: در بهار امسال توانستیم رتبه ۵ و در تابستان رتبه ۶ بیکاری در کشور را کسب کنیم و امیدواریم این روند کاهش همچنان ادامه داشته باشد.

,

پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت

, پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت,

معاون امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: سال گذشته ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت ۴ درصدی پرداخت کردیم که هیچ وقت در هیچ مقطعی چنین تسهیلاتی به روستاها و حاشیه شهرها پرداخت نشده است.

,

این مسئول عنوان کرد: بر این اساس از سال گذشته تاکنون رتبه اول پرداخت تسهیلات ارزان قیمت در کشور را داریم.

,

حاتمی کنترل تورم را یکی از دغدغه های جدی عنوان کرد و بیان داشت: در بین استانهای کشور به مدت ۲۰ ماه رتبه اول تورم را داشتیم و این امر سبب شد قدرت خرید کم شود و همین خانوارهای ما را ضعیف کرد.

,

وی خاطر نشان کرد: اما با تلاش های صورت گرفته توانستیم نرخ تورم را پایین بیاوریم و اکنون در رتبه ۲۳ کشور قرار داریم.

,

بازگشت ۲۵ مرغداری به چرخه تولید

,

معاون امور اقتصادی استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه از سال گذشته تا کنون توانستیم ۲۵ مرغداری را به چرخه تولید برگردانیم، بیان داشت: طی روز گذشته با تدبیر و مداخله موثر توانستیم قیمت گوشت را ۱۰ هزار تومان کاهش دهیم.

,

به گفته حاتمی در حال حاضر از استانهای هستیم که تنظیم بازار آن در کشور الگو قرار گرفته است.

,

وی سومین مقوله را کاهش فاصله طبقاتی بین اقشار آسیب پذیر و مرفه دانست و اظهار داشت: طی سال گذشته یک کیلو از کالاهای تحت پوشش دولت در بخش مرفه توزیع نشد و آنها را برای اقشار آسیب پذیر از جمله مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و ... در نظر گرفتیم.

,

این مسئول گفت: همچنین امسال با کمک ستاد اجرایی فرمان امام(ره) طی تفاهمی قرار شد ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت جهت ایجاد اشتغال در حاشیه شهرها و مناطق محروم هزینه شود.

,

وی افزود: بهبود فضای کسب و کار چهارمین هدفی است که به آن پرداختیم و به دنبال این هستیم که استان کرمانشاه را جزو ۵ استان جذاب برای سرمایه گذاری تبدیل کنیم.

,

حاتمی خاطر نشان کرد: استان کرمانشاه در بخش های مختلف از جمله آب، خاک، کشاورزی، گردشگری، فرهنگ، اقتصاد فرهنگ و هنر و... بسیار مستعد است و می تواند جای کار و توسعه داشته باشد.

,

معاون امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: در حوزه خدمات رفاهی باید بسیار تلاش کنیم چرا که این حوزه یک بخش جدی است و سازمان اوقاف در این زمینه می تواند بسیار کمک کند.

,

این مسئول هدف پنجم را پایدار و حفاظت از محیط زیست عنوان کرد و گفت: ایجاد صنعت در استان بابد طوری طراحی شود که از محیط زیست نهایت محافظت را داشته باشد.

,

حاتمی عنوان کرد: سازمان اوقاف هر جایی که نظام احتیاج به کمک داشته باشد باید ورود پیدا کند و همچنین می تواند در بحث ایجاد اشتغالهای خرد و کارگاهی موثر باشد.

,

وی اظهار داشت: رونق دادن به اقتصاد و توسعه کشور جزو اولویت های ماست که سازمان اوقاف و امور خیریه می تواند ورود داشته باشد.

,

معاون امور اقتصادی استاندار کرمانشاه  با بیان موفقیت هایی در بهبود فضای کسب و کار و کاهش نرخ بیکاری، گفت: بیش از ۱۰ پروژه از جمله پتروپالایش، پتروشیمی اسلام آباد، بیوایمپلنت، صنایع کاغذ، بیستون تامین و... در دست اقدام داریم که به زودی به بهره برداری خواهند رسید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه