اخبار داغ

در گفت‌وگو با عضو هیئت علمی دانشگاه اسفراین مطرح شد؛

نظر نویسنده فلسطینی درباره تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران/ انقلاب‌های رنگین و کودتاها؛ نتیجه ارتباط با آمریکا

نظر نویسنده فلسطینی درباره تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران/ انقلاب‌های رنگین و کودتاها؛ نتیجه ارتباط با آمریکا
عضو هیات علمی دانشگاه فنی و مهندسی اسفراین، کودتای 28 مرداد ، فروپاشی شوروی ، انقلاب های رنگین در اوکراین، کودتای شیلی و دخالت های آمریکا در کشورهای آمریکای لاتین را نتیجه اعتماد به آمریکا دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسن بهنام فر عضو هیات علمی دانشگاه فنی و مهندسی اسفراین در گفتگو با خبرنگار عصر اترک، اظهار کرد: مقاومت یکی از راه های مبارزه است و در عین حال که یک مسئله مهم در تحولات و جدال های سیاسی است یک روش مقابله با مستکبرین و زورگویان نیز هست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

بهنام فر افزود: در تاریخ کشورمان وقتی مقاومت داشته‌ایم به پیروزی و گشایش هایی دست پیدا کرده ایم که می توان به تحریم تنباکو اشاره کرد که نتیجه آن مقاومت در برابر جریان استعماری انگلیس بود.

,

این عضو هیات علمی دانشگاه اسفراین گفت: ادوارد سعید یکی از نویسندگان فلسطینی ساکن در آمریکا که به موضوع تسخیر لانه جاسوسی در کتاب پوشش خبری اسلام پرداخته است، می گوید تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران یک جریان مقاومت ساز است که مردم ایران با دخالت های بی مورد یک کشور دیگر در سرزمین خودشان مبارزه کردند و این حرکت مردم ایران را تحسین می کند.

,

بهنام فر تصریح می کند: تاریخ آمریکا نشان داده است که این کشور در تعاملات با سایر کشورها، منافع خودش را در اولویت قرار می دهد و هیچ گاه منافع کشور مقابل را مد نظر نداشته، بنابراین نمی توان انتظار حل مشکلات را در داشتن ارتباط با آمریکا جستجو کرد، بلکه مشکلات باید از طریق تعاملات درونی حل شود.

,

وی ادامه داد: تاریخ نشان داده است اکثر کشور هایی که با آمریکا تعاملات تنگاتنگ داشته اند ضرر کرده اند چراکه که آمریکا در بیشتر مواقع دخالت بیجا و بی مورد در سرنوشت دولت ها داشته است.

,

استاد دانشگاه اسفراین،  کودتای 28 مرداد، فروپاشی کشورهای شوروی ، انقلاب های رنگین و اتفاقات کشور اوکراین در سال 2004، کودتای شیلی در سال 1973 که منجر به سقوط دولت مردمی آن شد و دخالت های آمریکا در کشورهای آمریکای لاتین را نشان دهنده این دانست که امریکا به دنبال این است که کشورهایی که با آن در ارتباط هستند را به نحوی درگیر جنگ های درونی کنند.

,

بهنام فر با بیان اینکه ژاپن از کشور هایی است که در بحث استعمار نو از آمریکا فاصله گرفت، افزود: هر چند این کشور در جنگ جهانی دوم ضرر زیادی کرد اما توانست خودش را از این مسئله نجات دهد و به یک استقلال سرزمینی دست پیدا کند و تعاملاتش با آمریکا بر مبنای منافع کشور خودش باشد.

,

وی خاطرنشان کرد: این مسئله نشانگر این است که هر کشوری که از نگاه استکباری فاصله بگیرید می تواند به یک استقلال سرزمینی و درونی دست پیدا کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه