اخبار داغ

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی:

فرهنگ مقاومت دست آمریکا را از منطقه کوتاه کرد/ حنای آمریکا دیگر برای ملت‌های جهان رنگی ندارند

فرهنگ مقاومت دست آمریکا را از منطقه کوتاه کرد/ حنای آمریکا دیگر برای ملت‌های جهان رنگی ندارند
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: فرهنگ مقاومت سیاست‌های آمریکا را نسبت به منطقه شکست داده است و نگذاشته است هیچ‌یک از طرح‌های آمریکا در خاورمیانه اجرایی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با صبح توس اظهار کرد: متأسفانه برخی از مسئولان به نظام سلطه نگاه مثبت دارند و به آن‌ها اعتماد کردند و تصور داشتند که با سازش و ارتباط با آمریکا مشکلات کشور را می‌توانند حل کنند اما چهل سال تجربه نشان داده است که اعتماد کردن و چشم بستن به آمریکا چیزی جز یک توهم نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با تأکید بر اینکه ذات و جوهره آمریکا با اصل انقلاب اسلامی در تعارض است، افزود: استکبار جهانی نمی‌تواند این موضوع را قبول کند که کشوری بر روی پاهای خودش بایستد و بدون اتکا به قدرت‌های جهانی مسیر پیشرفت و توسعه را طی کند.

,

ترقی خاطر نشان کرد: برجام، حضور آمریکا در کشورهای افغانستان و عراق و ده‌ها تجربه دیگر از اعتماد کردن به آمریکایی‌ها نشان داده است که آمریکایی‌ها هیچ‌گاه قابل اعتماد و سازش نیستند و نمی‌توان مشکلات کشور را با آن‌ها حل کرد.

,

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه هژمونی و نفوذ آمریکا در حال فروپاشی است، گفت: امروز شاهد آنیم که آمریکا یکی از بزرگترین بدهکاران جهانی است و قادر به حل و فصل مشکلات داخلی خود نیست چه برسد که بتواند مشکلات دیگر کشورها را حل کند.

,

وی ادامه داد: آمریکا امروز نفوذ خود را در جهان و به خصوص در خاورمیانه از دست داده است و از طرف دیگر تئوری‌ها و نظریه‌های لیبرال دموکراسی غرب مثل حقوق بشر، دموکراسی، آزادی و مبارزه با تروریست به علت دوگانه عمل کردن آمریکا همه آن‌ها زیر سؤال رفته است زیرا آن‌ها به هیچ‌کدام از این نظریات پای برند نبوده‌اند.

,

ترقی با تأکید بر اینکه حنای نظریات لیبرال دموکراسی آمریکا دیگر برای ملت‌های جهان رنگی ندارند، تصریح کرد: یکه‌تازی آمریکا در عرصه بین‌الملل تبدیل‌شده است به چندقطبی و چندجانبه گرایی در معادلات بین‌الملل سیاسی و هم‌اکنون آمریکا یکی از بدهکارترین کشورهای جهان است و با رئیس‌جمهور جدیدش از خردمندی کافی در برخورد با ملت‌های جهان برخوردار نیست.

,

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: امروز شاهد آنیم که ملت‌های جهان و متحدان آمریکا دیگر نمی‌توانند به او تکیه کنند و آن‌ها علی‌رغم اهرم‌های فشاری که در دستان آمریکا وجود دارد به این کشور اعتماد ندارند.

,

وی با بیان اینکه فرهنگ مقاومت نقش مهمی در کوتاه شدن دست آمریکا از منطقه داشته است، گفت: فرهنگ مقامت با انقلاب اسلامی در منطقه شروع به رشد کرد و حزب‌الله لبنان و حماس فلسطین به تبعیت از جمهوری اسلامی، فرهنگ مقاومت را سرلوحه خود قرار دادند و امروز شاهد آنیم که دیگر فرهنگ مقاومت دیگر مختص به خاورمیانه نیست.

,

ترقی بیان کرد: بالغ بر 450 گروه سیاسی طرفدار مقاومت در دنیا در 5 قاره جهان در حال فعالیت هستند که تمامی این‌ها ضد امپریالیستم آمریکا هستند و امروز در فرانسه، اروپا، آمریکای لاتین، آفریقا و بسیاری از کشورهای جهان شاهد هستیم شعار مرگ بر آمریکا سر داده می‌شود و پرچم آمریکا سوزانده می‌شود و مقابله سیاسی خودشان را نسبت به نظام سلطه گسترش داده‌اند.

,

وی ادامه داد: فرهنگ مقاومت سیاست‌های آمریکا را نسبت به منطقه شکست داده است و نگذاشته است هیچ‌یک از طرح‌های آمریکا در خاورمیانه اجرایی شود و علاوه بر آن در انتخابات اخیری که در آمریکای لاتین برگزار شد، شاهد بودیم که تمام مردم به کاندیداهای مخالف امپریالیستم آمریکایی رأی دادند و گرایش مردم و افرادی که مخالف آمریکا هستند خودش نشان‌دهنده رشد و گسترش فرهنگ مقاومت در جوامع مختلف جهان است.

,

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پایان تأکید کرد: فرهنگ مقاومت، فرهنگی است که دیگر مختص خاورمیانه نیست و به سراسر جهان صادر شده و در واقع فرهنگ مقاومت زمینه استقلال، عزت و آزادی ملت‌ها را فراهم می‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه