اخبار داغ

در آستانه روز ملی مبارزه با استکبار؛

بزرگمرد کوچکی که در خون غلتید اما دست از استکبارستیزی برنداشت

بزرگمرد کوچکی که در خون غلتید اما دست از استکبارستیزی برنداشت
۱۳ آبان سالروز ملی مبارزه با استکبار جهانی فرصتی شد تا یادآور جمله معروفی از بزرگ مرد کوچکی باشم که کمتر و یا هیچ تحصیل کرده، مهندس، دکتری و مسئولی در آن دوران و شاید امروز نتواند درک درستی از آن داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ او نامش شهید حسین فهمیده نیست اما همچون او 13 سال داشت و آنقدر فهمیده بود که آمریکا خوی گرگ صفتی دارد و باید ضدآمریکایی باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

او از جنس ارغوانی سرخ بود که بر تارک انقلاب درخشیده است! او را نه از بین حرفهایی که از او شنیده اید و نه از گفته هایی که گوشهایتان آن را مزه مزه کرده، بلکه او را باید از خودش فهمید؛ از خودی که در 13 سالگی مقاومتی را آفرید به وسعت همه جبهه های جنوب تا غرب، به بزرگی خون آنهایی که استقامتشان لرزه بر عرش انداخت.

,

13 آبان سالروز ملی مبارزه با استکبار جهانی فرصتی شد تا یادآور جمله معروفی از بزرگ مرد کوچکی باشم که کمتر و یا هیچ تحصیل کرده، مهندس، دکتری و مسئولی در آن دوران و شاید امروز نتواند درک درستی از آن داشته باشد.

,

شهید فهمیده نباشد، کمتر از او نیست

, شهید فهمیده نباشد، کمتر از او نیست, شهید فهمیده نباشد، کمتر از او نیست,

هرگاه آن را می خوانیم، غروری ما را می‌گیرد و لرزه ای بر دشمن بیفتد چرا که این حرف از نوجوانی است که در خون غلتید بر خاک آرمید اما اسلحه اش از دست نیفتاد.

,

او شهید حسین فهمیده نیست اما آنقدر فهمیده بود که یک آن احساس وظیفه کرد و با رها کردن کلاس و مدرسه، لباس رزم پوشید و گوش به فرمان ولایت شد و درس عشق آموخت.

,

شهید محمدرسول رضایی این نوجوان 13 ساله اسدآبادی که در منزل رهبر انقلاب قابی از تصویر خود به یادگار گذاشته، دشمن را خوب شناخته بود و در یک کلام در وصیتنامه خود از پدرومادرش خواسته بود که در تشییع جنازه اش، اول، پرچم آمریکا را آتش بزنند تا همه بدانند او ضدآمریکایی و تابع ولایت فقیه است.

,

, ,

درس مقاومت و استقامت از وصیتنامه شهید رضایی می‌گیریم

, درس مقاومت و استقامت از وصیتنامه شهید رضایی می‌گیریم, درس مقاومت و استقامت از وصیتنامه شهید رضایی می‌گیریم,

امروز با کمی تأمل بر سخنی کوتاه اما پر از معنای شهید محمدرسول رضایی، می بینیم که او نه تنها به ما درسی از استقامت و مقاومت داد بلکه در یک کلام استکبارستیزی و ولایتمداری را درس داد.

,

امروز می بینیم که هرچه قدر سن و سال ما بالاتر می رود اما این بزرگ مرد کوچک همان کوچکی است که بزرگ و بزرگتر می شود و شاید هیچ فردی، مسئولی، تحصیل کرده ای، مهندسی و دکتری نتواند به پای مقاومتش برسد، همانطور که خبرنگاری هم شاید نتواند آنگونه که باید او و مقاومتش را توصیف کند.

,

اگرچه به تازگی ها نام شهید محمدرسول رضایی و وصیت نامه وی در برخی راهپیمایی ها و البته مدارس به چشم میخورد اما هنوز شناخت چندانی در این زمینه وجود ندارد و می طلبد که مسئولان با زنده نگه داشتن یادو خاطره شهدا، بیش از پیش دانش آموزن را با این شهدا آشنا کنند.

,

طنین اندازی شعار مرگ بر آمریکا از میدان سیدجمال تا غدیر

, طنین اندازی شعار مرگ بر آمریکا از میدان سیدجمال تا غدیر, طنین اندازی شعار مرگ بر آمریکا از میدان سیدجمال تا غدیر,

در این زمینه  فرماندار شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان، اظهار کرد: 13 آبان به عنوان یوم االله و انقلاب دوم مطرح است که حضور دانشجویان، دانش آموزان و مردم در راهپیمایی این روز می تواند پاسخی به یاوه گویی دشمن باشد.

,

مجید دوریشی تصریح کرد: به همین مناسبت اسدآباد همزمان با سراسر کشور راهپیمایی و حضور مردمی را در ساعت 10 صبح از مقابل دفتر امام جمعه تا میدان غدیر به نمایش می‌گذارد.

,

وی راهپیمایی امسال را متفاوت تر از گذشته خواند و گفت: اسدآباد با برپایی ایستگاه‌های صلواتی و غرفه هایی فرهنگی و اجتماعی به دنبال ایجاد روحیه شاد و نشاط انقلابی است.

,

فرماندار شهرستان اسدآباد با بیان اینکه اسدآباد با وجود 67 شهید دانش آموز و تقدیم آنان به انقلاب یک نگاه ویژه به مسئله استکبار ستیزی دارد، گفت: ما با حضورمان در راهپیمایی روز 13 آبان درواقع به وصیتنامه یکی از شهدای دانش‌آموز و کم سن و سال عمل می‌کنیم که در وصیت خود گفته بود پرچم آمریکا را آتش بزنید تا همه بدانند من ضدآمریکایی و تابع ولایتم.

,

دشمنی دیرینه آمریکا با ملت ایران انزجار را به دنبال داشته

, دشمنی دیرینه آمریکا با ملت ایران انزجار را به دنبال داشته, دشمنی دیرینه آمریکا با ملت ایران انزجار را به دنبال داشته,

وی با اشاره به عدوات و دشمنی دیرینه آمریکا با ملت ایران، اذعان داشت: انزجار مردم از آمریکا در پی حضورشان در راهپیمایی های مختلف و شعارش به صورت عینی مشاهده می‌شود و قطعا" حضور حداکثری آنان امسال نیز این انزجار را نشان خواهد داد.

,

مجیدی شعار "مرگ بر آمریکا " شعاری در راستای استکبار ستیزی خواند و گفت: امسال نیز این شعر کوبنده تر و با تمام وجود در سطح شهرهای ایران طنین انداز خواهد شد و قطعا" اسدآباد باتوجه به وصیت شهدا و عمل به آن، پررنگ تر خواهد بود.

,

آموزش و پرورش وصیت نامه شهید محمدرسول رضایی را ترویج دهد

, آموزش و پرورش وصیت نامه شهید محمدرسول رضایی را ترویج دهد, آموزش و پرورش وصیت نامه شهید محمدرسول رضایی را ترویج دهد,

وی با بیان اینکه وصیت نامه شهید محمدرسول رضایی باید در مدارس قرائت و به آن عمل شود، گفت: در این راستا و برای آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با شهدا، آموزش و پرورش را ملزم کرده ایم که تصویر و وصیت این شهید را در مدارس نصب کند.

,

به گزارش عصر همدان؛ امروز باید به مقاومت شهیدی چون محمدرسول رضایی آفرین و بر استقامتش احسنت و به خودمان برای داشتن چنین شهیدی تبریک بگوییم و در روز 13 آبان شور و خروشی از حضورمان را در خیابانها به نمایش بگذاریم و یکپارچه فریاد "مرگ بر آمریکا" بدهیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه