اخبار داغ

صدرالحسینی:

بدعهدی‌های آمریکا باید یک درس برای ملت و مقامات ایران باشد/ ترامپ چهره واقعی آمریکا است

بدعهدی‌های آمریکا باید یک درس برای ملت و مقامات ایران باشد/ ترامپ چهره واقعی آمریکا است
کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه ترامپ چهره واقعی آمریکا است و ساختار واقعی آمریکا که بدعهدی، سلطه طلبی و اضافه خواهی است را نشان داد، گفت: نباید بدعهدی‌های آمریکا را فراموش کرد و باید یک درس تاریخی برای ملت و مقامات ایران در همه دولت‌های حال و آینده محسوب شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید رضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ در خصوص تجربیات بدعهدی آمریکا اظهار داشت: در طول 65 سال گذشته از زمان نهضت مشروطیت و نهضت ملی شدن صنعت نفت تاکنون آمریکایی‌ها شرایط خود را برای ملت ایران در کنار ملت‌های دیگر بسیار پر افول قرار داده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس؛,

وی همچنین در ادامه با بیان اینکه در بسیاری موارد عهدشکنی‌های امریکا حتی با دوستان خود در نقاط مختلف دنیا قابل مشاهده است، خاطرنشان کرد: حال این سؤال مطرح است که چرا برخی از غرب‌گرایان هنوز از این قطع ارتباط اظهار نگرانی می کنند؟ و برای پاسخ به این سؤال باید در باور این افراد نگاه کرد.

,

این کارشناس مسائل منطقه همچنین در ادامه تصریح کرد: علی‌رغم اینکه به‌صورت مصداقی بسیاری از عهدشکنی‌ها وجود داشت اما به دلیل وجود حقارت درونی که هر انسانی ممکن است مبتلابه آن باشد و دلیل اصلی آن دوری از آموزه‌های الهی و کم تقوایی است.

,

وی با تأکید بر اینکه علی‌رغم آنکه ما در آموزه‌های اخلاقی و فرهنگی، علمی و روایی خود در حوزه مسائل خودبزرگ‌بینی و عدم تکبر روایات بسیار زیادی داریم ولی در مقابل آن موضوع صلابت و کرامت انسانی تأکیدات فراوانی دارد، اذعان کرد: بر اساس فطرت انسانی همه انسان‌ها علاقه‌مند کرامت و بزرگ بودن دارند.

,

صدرالحسینی همچنین ادامه داد: بسیاری از این افراد غرب‌گرا ممکن است افراد خوب و دلسوز مملکت باشند ولی به دلیل حقارت درونی که دارند تصور می کنند که نظام سلطه و در رأس آن آمریکا دارای یک قدرتی است که این قدرت می‌تواند بسیاری از موضوعات و مشکلات را حل کند.

,

وی با بیان اینکه این افراد در مقابل به‌جای اینکه مرکز این بدعهدی که آمریکا هست را در حقیقت به‌گونه‌ای مقصر بشمارند و به‌صورت منطقی و مستند محکوم کنند مجدداً ملت خود را به دلیل حقارت درونی که غرب‌گرایان دارند محکوم می کنند، عنوان کرد: در گذشته فراعنه دست به حقیر کردن افراد می زدند و این حقیر کردن برای این بود که قدرت پوشالی و غیر توحیدی خود را بزرگ جلوه دهند.

,

این کارشناس مسائل بین‌المللی با اشاره به اینکه تجربیات گوناگون در بدعهدی آمریکا در طول این 50 سال گذشته در منطقه و حوزه بین‌الملل داریم و یکی از مواردی که برای ما پیش آمده موضوع توافق‌نامه برجام بود، تشریح کرد: تلاش زیادی قریب به دو سال صورت گرفت تا توافق‌نامه برجام یک توافق‌نامه عمومی، کلی و قابل اجرا برای کلیه طرفین باشد اما بعد از گذشت یک سال از اینکه آمریکایی‌ها به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکردند ترامپ از برجام خارج شد.

,

وی ادامه داد: اعتقاد دارم ترامپ چهره واقعی آمریکا است بنابراین ترامپ در این موضوع کاری را انجام داد که ساختار واقعی آمریکا که بدعهدی، سلطه طلبی و اضافه خواهی در ذات آمریکایی‌ها هست را نشان داد و نباید این موضوع را به نام شخص دونالد ترامپ گذاشت و باید این موضوع را به پای اصل ساختار سیاسی آمریکا گذاشت.

,

صدرالحسینی با بیان اینکه شرایطی پدید آمده بود که اگر هر یک از رقبای ترامپ در انتخابات پیروز می شدند این کار را انجام می دادند، تأکید کرد: نفوذ و قدرت‌یابی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و حرکت آن از سمت قدرت منطقه‌ای به قدرت بین‌المللی این مسئله را تحمیل می کرد که مقامات آمریکایی از دو جناح از برجام خارج شوند.

,

وی در پایان با تأکید بر اینکه بدعهدی و اضافه خواهی جزء ذات آمریکایی‌ها است، خاطرنشان کرد: بنابراین با تجربیات تاریخی که از بدعهدی‌های آمریکا وجود دارد علی‌الخصوص بدعهدی آمریکا در برجام و توافقات دیگر نباید این بدعهدی‌ها را فراموش کرد و باید یک درس تاریخی برای ملت و مقامات ایران در همه دولت‌های حال و آینده محسوب شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه