اخبار داغ

همایش ملی تحقق اقتصاد مقاومتی در گیلان برگزار می شود+ جزئیات

همایش ملی تحقق اقتصاد مقاومتی در گیلان برگزار می شود+ جزئیات
معاونت دانش و پژوهش سپاه قدس گیلان گفت: زمان ارسال مقالات تا ۳۰آبان، اعلام نتایج داوری ۱۵آذر و برگزاری همایش به احتمال در هفته پایانی آذر ماه درتالار وحدت دانشگاه گیلان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی غلامرضا غدیری معاونت دانش و پژوهش سپاه قدس گیلان ظهر امروز در نشست خبری همایش ملی تحقق اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی در بستر سازمان های فرهنگی باید وجود داشته باشد اظهار کرد: از سال ۶۹ شعار سال در رابطه با اصلاح امور روحی، معنوی و اموری مردم توسط رهبر انقلاب نام گذاری شد که نشانگر عمق نگاه رهبر از گذشته به این موضوع معیشتی است‌‌.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,

غدیری مهم ترین اهداف دین اسلام را کسب سرمایه های اجتماعی دانست و ابراز کرد: پس از انقلاب دشمنان تمام سعی خود را در ناامید کردن مردم این نظام به کار گرفتند اما موفق نشدند.

,

معاونت دانش و پژوهش سپاه قدس گیلان با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی در صدر اسلام برای از پا انداختن نظام گفت: ما با نثار بیش از ۲۲۰هزار شهید، با خون پاک شهیدان و همیاری مردم و مسئولین هجمه آنها را متوقف کردیم.

,

وی در ادامه تصریح‌ کرد: پس از مدتی در فرهنگ هجمه ایجاد کردند اما باز هم موفق نشدند و نظام اسلامی توانست شعار افکار و نورانیت خود را به همه جهان و انقلاب صادر کند.

,

غدیری با بیان اینکه حدود چندسالی است دشمن در موضوعات اقتصادی به عنوان اهرم سیاسی فعالیت می کند اذعان‌ کرد: دشمن بین نان و آرمان مردم قرار گرفته و میخواهد ما از آرمان های خود دست بکشیم.

,

معاونت دانش و پژوهش سپاه قدس گیلان ۱۲راهکار مهم رهبری برای تحقق اقتصاد مقاومتی در سال ۸۸ در حرم رضوی را به عنوان اوج درخواست رهبر از مردم و مسئولین دانست و ادامه داد: ۶راهکار به دولت و سازمان های دولتی و ۶ راهکار در رابطه با کمک به مردم بود.

,

وی با بیان اینکه در سال ۹۲ نیز‌ سیاسیت های اقتصاد مقاومتی در ۲۴بند به همه قوا ابلاغ شد افزود: ۲ بال اقتصاد مقاومتی مردم و مسئولین هستند.

,

غدیری با بیان اینکه برای نهادینه شدن یک امر مهم در جامعه به ترویج گفتمان انقلاب اسلامی لازم است افزود: تا ترویج و تبیین نباشد اقدام عملیاتی اثر گذار نخواهد بود.

,

معاونت دانش و پژوهش سپاه قدس گیلان با اشاره به همایش اقتصاد مقاومتی از شروع سال جاری با همکاری رده های دانشی استان، سازمان ها و مراکز مختلف به ویژه مراکز علمی_پژوهشی گفت: ما به دنبال راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در گیلان به شکل احسن هستیم.

,

وی گیلان را جز استان های باطرفیت و مستعد کشور خواند و ادامه داد: گیلان به تنهایی در تولید بسیاری از محصولات کشور در رتبه اول تا سوم قرار دارد و با وجود بیش از ۱۱هزار و ۵۰۰آب بند، بیش از ۴۰رودخانه آب شیرین دائم، خاک حاصل خیز، بارندگی و ...از استان های تاثیر گذار است.

,

غدیری با تاکید بر اینکه گیلان میتواند بخش عظیمی از خوراک و تعذیه کشور را تامین کند گفت: همایش اقتصاد مقاومتی در ۸محور همراه با ۵۵ریز محور و با مشورت همه نهادها فعالیت خود را آغاز می کند.

,

وی با اشاره به ۸محور شامل گفتمان سازی و مشارکت همگانی، ظرفیت و کارکردهای بسیج سازندگی و سایر اقشار بسیج، بهره‌مندی سپاه قدس از ظرفیت بسیجیان، ظرفیت ها و چالش های صنایع تبدیلی در گیلان، ظرفیت شناسی زنجیره تامین، تولید، توزیع و اشتغال گیلان، ظرفیت شناسی لجستیک در بخش‌های جاده‌ای، ریلی و دریایی در گیلان، چگونگی بهره مندی از نقش بسیج در ارتقاء مزیت‌های اقتصاد طبیعت محور گیلان و پیوست نگاری فرهنگی برنامه‌های عمرانی صنعت گردشگری و ... در حوزه گیلان گفت: این همایش ملی با مشارکت نهادهای دولتی و غیر دولتی و دارای مجوز isc همراه است.

,

معاونت دانش و پژوهش سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه جز محدود دبیرخانه‌های همایش هستیم که ارسال مقالات به آن رایگان است خاطرنشان کرد: سایت هایی نظیر سایت همایش نگار تهیه شده که همه مقالات به صورت خودکار به داوران ارسال شده و اگر اشکالی داشته باشد به خود شخص بازگردانده می‌شود.

,

غدیری زمان ارسال مقالات را تا ۳۰آبان اعلام کرد و ابراز کرد: اعلام نتایج داوری ۱۵آذر و برگزاری همایش به احتمال در هفته پایانی آذر ماه درتالار وحدت دانشگاه گیلان است.

,

معاونت دانش و پژوهش سپاه قدس گیلان با تاکید بر هم سو کردن همه ظرفیت های دانشی کشور و استان در تحقق این امر مهم اقتصادی بیان کرد: ما ظرفیت اقتصاد مهم را داریم زیرا در همه علوم جز کشورهای برتر جهان هستیم و به برکت خون شهدا و همت افکار و اندیشه های ناب جوانان ایران جز ۲۰کشور برتر جهان در علم است.

,

وی با بیان اینکه در داشتن نعمت گاز و نفت دارای رتبه اول جهانیم اما چون اقتصاد ما نفتی است از تک محصولی بودن اقتصاد ضربه میخوریم ادامه داد: نباید با جهان قهر باشیم اما باید اقتصاد را از درون بجوشانیم.

,

غدیری در پایان گفت: همایش اقتصادی به دنبال این است که فرهنگ تولید داخل و درونزا را در بین مردم شریف جاگذاری کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه