اخبار داغ

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان:

۹۰ درصد از پروژه‌های سرمایه گذاری شده استان همدان اجرایی شده اند

۹۰ درصد از پروژه‌های سرمایه گذاری شده استان همدان اجرایی شده اند
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه علی رغم فشارها و تحریم ها، تولید در حال رشد است و یک جهش در سرمایه‌گذاری، در استان را شاهد هستیم گفت: ۹۰ درصد از پروژه‌های سرمایه گذاری شده اجرایی شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ سید سعید شاهرخی استاندار همدان روز شنبه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه همدان از رتبه اول استان همدان در جذب سرمایه‌گذاری در کشور خبر داد. در خصوص جذب سرمایه و رتبه اول استان همدان در جذب سرمایه گذاری گفتگویی را با حمید رضا متین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت داشتیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

حمید رضا متین در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان با اشاره به اینکه همدان رتبه اول سرمایه گذاری در کشور را داراست بیان کرد: بیشتر این سرمایه گذاری ها در حوزه صنعت است.

,

وی افزود: در بخش‌های صنایع کانی غیر فلزی یک حرکت جهشی داشتیم و عمده سرمایه‌گذاری در این بخش بوده است.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه در معدن ملایر نیز سرمایه‌گذاری داریم گفت: یک سرمایه گذاری دیگری را «شستا» پیگیری می کند و در صدد این است که در بخش «سریکون متال» این سرمایه گذاری انجام شود.

,

متین با بیان اینکه با این سرمایه گذاری ها یک جهش در سرمایه‌گذاری در استان را شاهد هستیم خاطر نشان کرد: این موارد توسط اشخاص خصوصی صورت گرفته و سرمایه گذاری با بخش خصوصی بوده است.

,

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری شستا در حال بررسی است و کم و کیف آن مشخص خواهد شد اظهار داشت: این سرمایه گذاری در ملایر انجام می شود و ۳۰۰ میلیارد تومان فقط در این بخش سرمایه گذاری شده است.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان ادامه داد: درصورت اجرا نشدن این بخش ما نوع تولید را عوض می کنیم و نمی گذاریم سرمایه خارج شود.

,

متین با بیان اینکه در نهاوند نیز سرمایه گذاری در بخش دولومیت کلسینه را داریم تاکید کرد: به پتروشیمی هگمتانه نیز در این سرمایه‌گذاری ها توجه داشتیم.

,

وی در پاسخ به این پرسش که چه درصدی از این سرمایه گذاری ها اجرایی و نهایی شده اند اظهار داشت: پروژه هایی که اجرا شده قطعی هستند و ۹۰ درصد از پروژه‌ها اجرایی شده است.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در پایان با اشاره به وضعیت تولید در استان گفت: علی رغم فشارها و تحریم ها، تولید در حال رشد است و کمبودهایی که از قبل در کشور وجود داشت و از کشورهای دیگر وارد می کردیم اینک تولید کننده های داخل این موارد را در کشور تولید می کنند.

,

به گزارش عصر همدان؛ پیش تر استاندار همدان گفته بود که طبق سند راهبردی و عملیاتی توسعه استان همدان حدود پنج هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری سالانه هدفگذاری شده است که تاکنون بیش از سه هزار میلیارد تومان محقق شده است و بر اساس این سند سالانه ۱۹ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی در این استان باید ایجاد شود که در این راستا نیز رتبه اول کاهش نرخ بیکاری در کشور را داریم.

,

انتهای  پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه